وظیفه پلوس در خودرو چیست

وظیفه پلوس

در ادامه ی بررسی قطعات جلوبندی خودرو امروز به بحث شناخت پلوس می رسیم.در این مطلب می خواهیم این قطعه را بشناسیم و علل خرابی آن را بررسی کنیم.این قطعه در خودرو بسیار مصرفی می باشد.در مطالب بعدی نحوه ی تعویض پلوس و چگونگی فهمیدن خرابی پلوس با شما صحبت می کنیم.اما باید بدانیم پلوس چیست و چه وظیفه ای دارد.در این پست به شناخت پلوس و سرپلوس می پردازیم و در پست های بعدی به نشانه های خرابی سرپلوس و نحوه ی تعویض سر پلوس می پردازیم.همچنین اگر هزینه های ناشی از رانندگی با سرپلوس خراب را نمی دانید حتما مطالب داخل سایت را بخوانید.

پلوس چیست

از اصلی ترین قطعات جلوبندی در هر خودرویی پلوس می باشد.پلوس یک قطعه ی بزرگ که بین دو چرخ جلو و یا عقب کشیده می شود که خود شامل چندین قطعه ی اصلی دیگر می شود.وظیفه ی پلوس در خودرو انتقال نیروی محرکه تولید شده توسط موتور خودرو که به گیر کس انتقال داده شده را به چرخ ها انتقال می دهد.بیشتر خودرو ها تک دف می باشد و به این مفهوم است که قدرت نیرو محرکه موتور توسط دفرانسیل فقط به دو چرخ جلو یا دو چرخ عقب انتقال پیدا می کند.

از این رو خودرو ها به دو دسته ی دف عقب و دف جلو تقسیم می شوند.در خودروهای دف عقب نیرو به چرخهای عقب انتقال پیدا می کند.عامل حرکت خودرو چرخ های عقب می باشد. اما در خودروهای دف جلو این نیرو به چرخهای جلو انتقال می یابد.چرخ های جلو خودرو را به حرکت در می آورد.

وظیفه پلوس در خودرو چیست

فرق خودروهای دفرانسیل جلو با دفرانسیل عقب

خودروهای دفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب هر کدام طرفداران خود را دارد.البته که هرکدام از این خودروها مزیت ها و معایب خاص خود را دارد.مزیت خودروهای دیفرانسیل عقب قدرت شتاب گیری بالا هندلینگ بالا تر و قدرت حمل بار بیشتری دارد.اما در عوض به دلیل وجود گاردن برای انتقال قدرت به چرخ عقب وزن بالا تر فضای اتاق کمتر و مصرف سوخت بیشتری دارد.اما خودروهای دیفرانسیل جلو  دارای فضای بیشتر برای طراحی وزن کمتر مصرف کمتر و البته مناسب برای راه های برفی می باشد.

نقش پلوس در خودرو های دو دفرانسیل

البته برخی خودروها دو دیفرانسیل می باشد.اما باید به صورت دستی یا اتومات به این وضعیت در بیایند.زیرا در حالت دو دف فعال اصطکاک و مصرف سوخت بسیار بالا می رود و به خودرو آسیب می زند.حالا که با ساز و کار انتقال نیرو به چرخ ها آشنا شدید باید با اجزای تشکیل دهنده ی پلوس آشنا شوید.

اجزای پلوس در خودرو

پلوس از جزای زیادی تشکیل شده پلو کامل از میل پلوس سمت چرخ و پلوس سمت گیربکس تشکیل شده.خود سر پلوس ها از چند قسمت تشکیل شده.سر پلوسی که به چرخ خودرو وصل می شود سر پلوس سمت راست یا سر پلوس چرخ نامیده می شود که شامل کله پلوس گردگیر پلوس بست پلوس می شود.کله پلوسی که به گیربکس وصل است شامل سه شاخ پلوس گردگیر پلوس بست گیربکس و مشعلی پلوس می شود. خرابی در هر یک از این قطعات باعث بروز مشکل در کارکرد کل پلوس می شود.

وظیفه پلوس در خودرو چیست

خرید سر پلوس خودروهای چینی

ما در این فروشگاه پلوس و سر پلوس های خودروهای چینی را با بهترین کیفیت به دست مشتریان می رسانیم در ادامه می توانید عکس این قطعات را در پیج اینستاگرام ما مشاهده نمایید.همچنین می توانید سرپلوس موجود در فروشگاه را در زیر همراه با لینک خرید مشاهده نمایید.تمامی کلیپهای آموزشی ما در کانال آپارات کارکیتس موجود می باشد.در انتهای همین مطلب کیلیپی از نحوه ی عملکرد پلوس برای شما به نمایش در می آید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *