دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

نحوه سرویس دوره ای دریچه گاز خودروهای چینی توسط افراد مبتدی

سرویس دریچه گاز چیست ؟

سرویس دریچه گاز برای خودروهای چینی می تواند راهی عالی برای کارکرد موتور شما در بهترین حالت باشد. اما سرویس دریچه گاز چیست، هر چند وقت یکبار باید آن را انجام داد و آیا به آن نیاز است؟ نحوه و مراحل سرویس دریچه گاز خودروهای چینی به چه صورت است ؟ پس مطلب را تا انتها بخوانید! سرویس دوره ای منظم خودرو شامل همه چیز است، از تعویض معمولی روغن گرفته تا تعویض شمع وفیلترهای خودرو. با این حال، یکی از وظایف ضروری که اغلب نادیده گرفته می شود، سرویس دریچه گاز است.

در حالی که انجام سرویس دوره‌ای مهم است، اما تعداد کمی از افراد عملاً تا زمانی که مشکلی پیش نیاید، این کار را دنبال می‌کنند. در این مطلب دلایل سرویس منظم دریچه گاز خودروهای چینی را بررسی می کنیم. ما همچنین در مورد تعویض سنسور دریچه گاز ونحوه تعویض دریچه گاز و خرابی دریچه گاز خودروهای چینی در مطالب دیگر بحث کردیم.

اهمیت انجام سرویس دریچه گاز در خودروهای چینی

سرویس بدنه دریچه گاز شامل تمیز کردن تیغه دریچه گاز و سوراخ است. از آنجایی که دریچه گاز وظیفه مدیریت جریان هوا را بر عهده دارد، هرگونه زباله یا زباله در بدنه می تواند قدرت و شتاب را کاهش دهد. پس از تمیز کردن، موتور باید نرمتر و تمیزتر کار کند. اکثر مردم تمیز کردن بدنه دریچه گاز را در گاراژ خانه انجام می دهند. محصولات ویژه ای برای این کار طراحی شده است، بنابراین بازدید از یک فروشگاه حرفه ای تنها در صورتی لازم است که مطمئن نیستید چه کاری باید انجام دهید.

سرویس دریچه گاز

هر چند وقت یک بار باید سرویس دریچه گاز انجام شود ؟

برخی از افراد توصیه می کنند که بدنه دریچه گاز هر 50 هزار کیلومتر سرویس شود، اگرچه اکثر تولید کنندگان فاصله زمانی توصیه شده ای را تعیین نمی کنند. در عوض، مهم است که هر زمان که متوجه علائم کثیف بودن دریچه گاز شدید، سرویس را در نظر بگیرید. در مطالب دیگر در این رابطه توضیح دادیم. یک بازرسی فیزیکی هرگونه تجمع کثیفی را که باید سرویس شود مشخص می کند. همچنین باید به برخی علائم خرابی توجه کنید زیرا دریچه گاز را به کل خراب می کند. خودرو همچنین ممکن است در شتاب گرفتن دچار مشکل شود. وقتی موتور درست کار نمی کند، چراغ چک موتور روشن می شود و همچنین می توانید متوجه افزایش مصرف سوخت شوید.

مزایای سرویس دریچه گاز در خودروهای چینی

اگر ماشین به درستی کار می کند، سرویس بدنه دریچه گازغیر ضروری است. با این حال، تمیز نگه داشتن دریچه گاز مزایای عمده ای دارد. در وسیله نقلیه شما، یک سیستم ورودی هوا وجود دارد. این سیستم وظیفه کشیدن هوا به داخل محفظه احتراق از محیط اطراف را بر عهده دارد. هوایی که به داخل کشیده می شود با سوخت مخلوط می شود تا تعادل مناسب برای احتراق برقرار شود.

بدنه دریچه گاز به ایجاد تعادل میزان هوای اضافه شده به سوخت کمک می کند. اگر بدنه دریچه گاز توسط رسوبات کربن آلوده یا کثیف شود، مقدار مناسبی هوا به آن اضافه نخواهد شد و منجر به عدم تعادل نسبت هوا به سوخت می شود. به همین دلیل، موتور سوخت خام می سوزاند و شما می توانید پول بیشتری را برای بنزین خرج کنید.

از آنجایی که تمیز کردن بدنه دریچه گاز کار سختی نیست، منطقی است که آن را به برنامه سرویس دوره ای منظم خود اضافه کنید. در واقع می توانید خودتان با محلول مناسب آن را تمیز کنید.

نحوه سرویس دریچه گاز در خودروهای چینی

در اینجا چند مرحله از نحوه تمیز کردن و سرویس دریچه گاز برای افراد مبتدی آورده شده است. برای راهنمای کامل، مراحل را قدم به قدم انجام دهید:

ابزار و مواد شوینده را آماده کنید

قبل از شروع تمیز کردن دریچه گاز، باید ابزار مناسب را انتخاب کنید. می‌توانید انواع پاک‌کننده‌های دریچه گاز را به صورت آنلاین پیدا کنید، بنابراین همیشه باید نظرات مشتریان را مطالعه کنید تا بهترین را تعیین کنید. علاوه بر این، شما می خواهید تعدادی تجهیزات ایمنی هم داشته باشید. توصیه می کنیم دستکش و محافظ چشم داشته باشید. پوشیدن لباس هایی که بدن شما را بپوشانند نیز مفید است زیرا این محصولات می توانند پوست شما را آسیب بزند. قبل از شروع، مطمئن شوید که وسیله نقلیه در زمینی هموار پارک شده است. شما همچنین باید این کار را در فضای باز انجام دهید زیرا شوینده ها قابل اشتعال هستند. بهتر است در روز کار کنید، باید نور زیادی برای تکمیل کار وجود داشته باشد.

دریچه گاز را پیدا کنید

می توانید بدنه دریچه گاز را بین پاک کننده هوا و منیفولد ورودی قرار دهید. معمولاً از آلومینیوم یا فلز دیگری ساخته می شود. اگر درپیدا کردن دریچه گاز مشکل دارید، از یکی از دوستانتان بخواهید در حالی که موتور خاموش است، پدال گاز را فشار دهد. از آنجایی که بدنه دریچه گاز دارای اتصال مستقیم با پدال گاز است، باید حرکت شفت را مشاهده کنید که به شناسایی آن کمک می کند.

خرطومی هواکش را باز کنید

قبل از انجام هر کار دیگری، برای اطمینان از ایمنی، ترمینال زمین باتری را بردارید. همچنین باید شیلنگ ها و سیم های برقی را که به بدنه دریچه گاز وصل شده اند بردارید، اما بهتر است آنها را برچسب بزنید تا بدانید کجا می روند. گام بعدی حذف خرطومی هواکش است. معمولاً با یک گیره متصل می شود که باید به راحتی با پیچ گوشتی جدا شود. هیچ سیمی را که متصل است جدا نکنید. اگر نمی توانید خرطومی هواکش را بردارید، باید کار را متوقف کنید. بهتر است از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.

استفاده از اسپری پاک کننده

با پوشیدن وسایل محافظ خود مانند دستکش لاستیکی و عینک ایمنی، آماده اسپری کردن پاک کننده خود به مجرای هوای دریچه گاز هستید. همچنین می توانید از برس برای پاک کردن رسوبات و کثیفی ها استفاده کنید. با مقداری دستمال کاغذی می توانید سطح را تمیز کنید. اگر دیدن داخل آن دیده نمی شود، از چراغ قوه استفاده کنید. داشتن یک چوب پنبه ای نیز مفید است که در مکان های تنگ قرار می گیرد. می توانید پاک کننده را درست روی چوب پنبه ای قرار دهید. اگر هر کدام از پاک کننده ها را ریختید، می باید آن را با دستمال کاغذی پاک کنید.

سرویس دریچه گاز

نصب قطعات باز شده

هنگامی که بدنه دریچه گاز تمیز شد، وقت آن است که همه چیز را دوباره کنار هم قرار دهید. همه مجاری که قبلاً برداشته شده اند را دوباره وصل کنید. برای اطمینان از امنیت باید گیره ها را نیز سفت کنید. تمام ابزارهای خود را تمیز کنید و باتری ماشین را دوباره وصل کنید. تجهیزات ایمنی و دستمال کاغذی کثیف خود را به درستی دور بیندازید. پس از تمیز کردن، جلو بروید و وسیله نقلیه را روشن کنید. ممکن است در ابتدا به طور کامل روشن نشود، زیرا ممکن است یک دوره تنظیم مجدد برای ecu انجام شود.

تست رانندگی بعد از سرویس

مهم است که به ماشین زمان بدهید تا گرم شود. توصیه می‌شود قبل از تست رانندگی، موتور را حدود پنج دقیقه در حالت درجا بگذارید. در طول تست رانندگی، باید تغییراتی در نحوه کارکرد موتور مشاهده کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که شما اصلاً متوجه چیزی نشوید، به خصوص اگر تعمیر و نگهداری منظم را انجام داده باشید تا از تجمع کثیفی و کثیفی جلوگیری کنید. همه چیز به این بستگی دارد که بدنه دریچه گاز چقدر کثیف و گرفتگی داشته است. در این مطلب در رابطه با مراحل و نحوه سرویس دریچه گاز خودروهای چینی صحبت کردیم.

خرید دریچه گاز اصلی برای خودروهای چینی

ما در مطالب سایت کارکیتس همیشه اکید بر قطعات اصلی داریم. زیرا هم در هزینه و وقت مشتری صرفه جویی می شود. اما برای خرید قطعات اصلی باید از فروشگاه معتبر خرید کنید. همچنین برای نصب قطعات و یا تعمیر باید به مکانیکی معتبر و با تجربه مراجعه نمایید. بسیار دیده شده مکانیک قطعه اصلی را درست نصب نکرده و باعث خسارت زیادی به صاحب خودرو شده. می توانید برای خرید قطعات در ساعات کاری با فروشگاه کارکیتس تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *