مقایسه خودروها

معایب آریزو 6 و دلیل اینکه باید این خودرو را بخرید

خلاصه مطلب معایب آریزو 6

خودروی آریزو 6 زا می توان یکی از سدان های با کیفیت چینی در ایران دانست. برای همین دو نمونه دیگر از این خودرو با نام های آریزو 6 پرو و آریزو 6 gt وارد بازار ایران شد. دو مدل بعدی برای رفع نیاز تمام سلایق جامعه می باشد. برای همین خیلی طرفدار پیدا کرد. ما در این مطب قصد داریم تا مزایا و معایب آریزو 6 را بشناسیم. باتوجه به امکانات و اپشن های این خودرو قصد داریم نتیجه گیری کنیم که آیا خرید این خودرو درست است یا خیر. به عبارت دیگر آیا آریزو 6 ارزش خرید دارد یا نه. اما قبل آن باید با موتور و گیربکس و آپشن های این خودرو آشنا شوید. در ادامه مطلب به بررسی این خودروی زیبای چینی می پردازیم. اگر تجربه استفاده از آریزو 6 را دارید نظرات خود را با ما در انتهای همین مطلب به اشتراک بگذارید. اگر قصد خرید این خودرو را دارید و سوالاتی ذهن شما را مشغول کرده در انتهای همین مطلب بپرسید. نظرات مصرف کنندگان آریزو 6 را در این مطلب بازگو می کنیم و کمی از تفاوت و مقایسه آریزو 6 با خودروهای ایرانی مانند تارا می گوییم. رقیبان چینی آریزو 6 را هم بررسی می کنیم.

بررسی فنی آریزو 6

در این قسمت به بررسی فنی خودروی آریزو 6 می پردازیم. این بررسی شامل تجزیه تحلیل موتور و گیربکس نصب شده روی این خودرو می باشد. همچنین طراحی داخلی و بیرونی این خودرو را بررسی می کنیم. آپشن های آریزو 6 هم زیاد است. باید به تک تک این آپشن ها بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. اگر نظری در رابطه با نکات فنی آریزو 6 دارید می توانید در انتهای همین مطلب بیان کنید.

پیشرانه نصب شده روی آریزو 6 چیست ؟

روی خودروی چری آریزو ۶ یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر نصب شده. در تست فنی این خودرو در پیست آزادی و  تحت شرایط استاندارد رکورد شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه را به ثبت رسید. می توان گفت یکی از پرشتاب‌ترین سدان‌های چینی موجود در بازار به‌حساب می‌آید. اما این همه چیز نیست. باید موتور با پیربکس نصب شده هم خوانی داشته باشد. مشکلی که بیشتر خودروهای چینی دارند. شاید بتوان گفت یک تاخیر اولیه را شاهد هستیم. شاید به خاطر اینکه موتور آریزو 6 از کیت زنجیر تایم استفاده می کند و از تسمه تایم خبری نیست. این موضوع هم خوب است هم بد. می تواند جزو معایب موتور آریزو 6 باشد. از طرفی جزو مزایا هم هست. موتور این خودرو توربو دارد برای همین خیلی به بنزین و روغن حساس است. اگر شما ندانید به خودروی چینی توربو چگونه رسیدگی کنید مطمئن باشید خیلی به مشکل می خورید.در خودروهای توربو از روغن رقیقی استفاده می شود. شماره روغن مناسب برای آریزو 6 در واقع کد 5w-30 می باشد. این کد روغن برای خودروهای توربو مناسب است. بهتر است از روغن خارجی استفاده کنید. البته که هزینه بالایی دارد. اما در برابر هزینه خرابی موتور و توربو شارژ آریزو 6 هیچ است. همچنین باید در این خودرو از بنزین سوپر استفاده کنید. اگر به بنزین سوپر دسترسی ندارید می توانید از مکمل های سوخت مرقوب استفاده کنید. مراقب باشید به جای مکمل سوخت تینر به شما ندهند. چون موتور منفجر می شود.

معایب آریزو 6

چه گیربکسی روی آریزو 6 نصب شده ؟

روی آریزو 6 یک گیربکس cvt نصب شده. این گیربکس یکسری مزایا و یک سری معایب دارد. اگر با این گیربکس درست کار نکنید یک هزینه میلیونی روی دست شما می گذارد. اما اگر به درستی با این گیربکس رانندگی کنید سالها می توانید از آن استفاده کنید و به مشکل نمی خورید. گیربکس های cvt به دلیل مشکلاتی که برای راننده به وجود می آورد و هزینه زیاد تعمیر کمتر استفاده می شود. اما می توان گفت به شدت در بهینه سوزی موتور موثر است. مصرف سوخت را پایین می آورد. شاید شتاب خوبی ندهد اما در مسیر های کفی خیلی خوب و نرم دنده عوض می کند. در اصل مزیت گیربکس cvt تویض دنده بسیار نرم است. جوری که شما متوجه تعویض نمی شوید.

مشکلات و معایب گیربکس آریزو 6 چیست ؟

همان طور که گفتیم موتور و گیربکس باید با هم همخوانی داشته باشد. روی آریزو 6 دقیقا همان موتور و گیربکس آریزو 5 نصب شده. البته که روی آریزو 5 خیلی خوب جواب داد و این تجربه عالی روی آریزو 6 هم پیاده شد.گیربکس های cvt مکانیزم ساده تری دارد و از شفت ها و دنده های زیاد خبری نیست. به طور خلاصه داخل گیربکس دو عدد قیفی وجود دارد که با یک تسمه یا زنجیر گیربکس به چرخش در می آید و با هم درگیر می شود. اما همین مسئله باعث تاخیر در تعویض دنده می شود. همچنین سرویس گیربکس cvt بعد از 60 هزارتا باید انجام شود. درواقع مکانیزم تسمه یا زنجیر داخلی باید تعویض شود. در غیر این صورت باید گیربکس کامل تعویض کنید. یکی از نشانه های خرابی تسمه یا زنجیر گیرکس لرزش زیاد در هنگام تعویض دنده است. البته در مواردی مشاهده شده خودرو از ابتدا می لرزیده. اما به نظر می رسید راننده با گیربکس درست رانندگی نکرده. شاید بپرسید گیربکس اتومات نیازی به درست رانندگی کردن ندارد. اما این طور نیست. بهتر است بدانید همان طور که رانندگی با گیربکس دنده ای مهارت لازم دارد گیربکس اتومات هم به همان اندازه نیاز به مهارت در رسیدگی و رانندگی دارد. در مطلب دیگری در رابطه با نشانه خرابی گیربکس اتومات و سرویس گیربکس در خودروهای چینی صحبت می کنیم.

ضعف جلوبندی آریزو 6 در چیست ؟

زیربندی یا همان جلوبندی خودروی آریزو 6 خیلی با آریزو 5 مشابه است. یک سیستم مستقل مکفرسون در این خودرو استفاده شده. البته که در قسمت کمک های این خودرو هنوز ضعف جدی مشاهده می کنیم. دلیل خرابی جلوبندی و صدای کوبش در آریزو 6 همین است. در کل پلتفرم آریزو از روی خودروهای ژاپنی برداشته شده. برای همین ارتفاع پایینی دارد. فشار زیادی روی زیربندی آریزو 6 است. کمک ها به اندازه ای بی کیفیت است که نمی تواند ضزبه را دفع کند. فشار مستقیم روی جلوبندی وارد می شود. حتی استفاده از ضربه گیر هم نتوانست مشکل را حل کند. در مطلبی در رابطه با راه کار رفع کوبش خودروهای آریزو 5 و آریزو 6 صحبت کردیم. خواندن این مطلب خالی از لطف نیست. در واقع می توان گفت یکی از معایب جلوبندی آریزو 6 همین است.

معایب آریزو 6

طراحی ظاهری آریزو 6

طراحی ظاهری آریزو 6 یک خودروی سدان لاکچری را برای ما تداعی می کند. شاید بتوان یک روح چینی واقعی را در این خودرو دید. به نظر میرسد دیگر خبری از کپی کاری در طراحی نیست. چینی ها سبک طراحی خود را در آریزو 6 پیدا کردند. یک سدان جادار لاکچری در عین حال جوان پسند تولید کردند. این موفقیت در آریزو 5 هم دیده شد. حتی در تولیدی جدید آریزو 8 هم یک سرو گردن از آریزو 6 بهتر است. اما باید بدانید آریزو 6 یک سدان شهری است. برای مصارف روزانه در ترافیک شهری آرامش خاصی به شما میدهد. می توانید با خیال راحت در خودرو بنشینید و از صدای موزیک در داخل اتاق لذت ببرید. بدون اینکه صدایی از بیرون شنیده شود. تریم داخلی بسیار زیبا و شکیل است. نورپردازی و صفحه کیلومتر بسیار چشم نواز است. فضای داخلی و صندلی ها خیلی راحت طراحی شده. در رانندگی طولانی شما را خسته نمی کند. چراغ های جلو و عقب هم خوانی خوبی دارد. جلوپنجره بزرگ کمی چهره ای تهاجمی به این خودرو داده. اما نمی توانید توقع شتاب زیادی از آن داشته باشید. یکی از معایب آریزو 6 قیمت بالای قطعات بدنه خودرو می باشد. البته با ورود قطعات وارداتی به بازار این مشکل هم حل می شود.

آپشن های آریزو 6 چیست ؟

خودروهای چینی آپشن های زیادی دارد. اما به دلیل کیفیت پایین متریال استفاده شده امکان دارد عمر این آپشن ها کم باشد . در کل پیشنهاد می کنم برای آپشن خودروی چینی نخرید. چون بیشتر تزیینی است و شاید به کار شما نیاید. البته منظور از تزیینی این است که وقتی آن را فعال می کنید تاثیر چندانی احساس نمی کنیم. همین آپشن های زیاد باعث شده مشکلات برقی در خودروهای چینی زیاد شود. با کوچکترین ضربه یک سنسور از کار می افتد. خرج زیادی روی دست شما می گذارد . نمایندگی هم خیلی در تعمیر خودرو تعلل می کند و امکان دارد خودرو چند روزی در نمایندگی بماند. اما تعدادی از این آپشن ها به ایمنی آریزو بر می گردد که خیلی خیلی مهم است. شاید بتوان نقطعه قوت خودروهای چینی جدید را ایمنی بالا در این خودرو ها دانست. در ادامه تعدادی از این آپشن ها بررسی می کنیم.

  • حسگر پارک جلو و عقب
  • سیستم ورود بدون نیاز به کلید
  • دکمه START
  • کروز کنترل
  • دوربین عقب خودرو
  • سیستم تشخیص نقطه کور
  • گرمکن و سردکن صندلی های جلو و پشتی
  • روکش چربی صندلی
  • ترمز پارک برقی

البته می توانید تعدادی ایربگ و کلی آپشن ایمنی روز دنیا را به این لیست اضافه کنید. در کل رانندگی با آریزو 6 لذت بخش است. شما می توانید روی این خودرو حساب کنید. البته به دلیل داشتن موتور توربو دار و گیربکس cvt هزینه سرویس های دوره ای کمی بالا می افتد. اما به نظر می رسد ارزش دارد. اگر اهل انجام سرویس دوره ای منظم نیستید سمت آریزو 6 و هیچ ماشین چینی دیگری نروید.

معایب آریزو 6

معایب آریزو 6 چیست ؟

تا اینجای مطلب در رابطه با معایب آریزو 6 در این قسمت به طور اختصار تمام این مطلب را به صورت موردی بیان می کنیم. معایب آریزو 6 به شرح زیر است.

  • خشکی اتاق و کوبش زیاد
  • ارتفاع پایین و مشکل با خیابان های ایران
  • قیمت لوازم بدنه بالا
  • هزینه سرویس گیربکس بالا
  • هزینه تعمیر موتوری بالا
  • هزینه سرویس شامل روغن و فیلتر و بنزین بالا
  • مصرفی داخل شهر بالا
  • شتاب کم
  • کیفیت رنگ بدنه پایین

البته این موارد برای تمام خودروهای دیگر دنیا هم صدق می کند. برخی از این مشکل ها قابل رفع است. مثلا با تعویض کمک ها مشکل کوبش این خودرو برطرف می شود. اگر با مشکل برقی در این خودرو برخورد کردید یا نمایشگر اروری داد فقط و فقط به نمایندگی مراجعه کنید. اما در کل آریزو 6 با این شرایط فروش و این کیفیت وقعا ارزش خرید دارد. به نظر می رسد در این رنج قیمتی شما انتخابی جز آریزو 6 ندارید.

رقیب آریزو 6 کدام خودرو است ؟

با توجه به ورود گسترده خودروهای چینی به بازار ایران و رنج قیمتی یکسان می توان گفت شما با این بودجه چندین انتخاب دادید. اما در این قسمت به چند رقیب ایرانی و وارداتی خودروی آریزو 6 اشاره می کینم. این مقایسه بیشتر بر اساس قیمت انجام شده و نکات فنی زیاد در نظر گرفته نشده. تعدادی از رقبای این خودرو را در انتهای همین مطلب معرفی کنید.

  • تارا اتومات
  • رسپکت
  • آریزو 5
  • جک j7
  • سراتو مونتاژ 2010
  • ماکسیما 87
  • سوناتا 2008

شما به عنوان خریدار با این بودجه کدام خودرو را انتخاب می کردید؟

نظرات مصرف کنندگان آریزو 6 چیست؟

با تعدادی از مصرف کنندگان در رابطه با کیفیت این خودرو صحبت کردیم. خواندن نظرات این فراد خایل از لطف نیست.

  • نفر اول

خودروی خیلی خوبی است. برای یک خانواده 4 نفره خیلی مناسب است. فضای عقب جاداری دارد. آپشن های زیادی دارد. صندوق عقب جاداری دارد. برای مسافرت خیلی مناسب است. مصرف سوخت کمی در جاده دارد. سیستم تهویه خیلی خوب کار می کند. فضای داخلی با وجود نور پردازی و سانروف خیلی چشم نواز است و خسته کننده نیست.

  • نفر دوم

خودرو ارتفاع کمی دارد و برای ورود به پارکینگ با شیب ملایم به مشکل می خورم. شتاب اولیه کمی دارد. در زمستان کمی صدای زنجیر موتور به گوش میرسد. گیربکس کمی با تاخیر دنده عوض می کند. اما خیلی نرم این اتفاق می افتد. گاهی گیربکس داغ می کند و کمی می لرزد. بیشتر در ترافیک های طولانی به این مشکل می خورم. اما در کل خیلی ماشین خوبی است.

  • نفر سوم

برای تعویض یک سپر ساده نزدیک به یک ماه ماشین در نمایندگی بود. آخر از بازار آزاد سپر تهیه کردم. قیمت لوازم بدنه بالاست. نمایندگی بیشتر قطعات آرزو 6 پرو . gt را موجود دارد. تعداد این خودرو در بازار کم است و احتمال دارد کمی بد فروش باشد. اما برای مدت 5 سال می توانید روی آن حساب کنید. البته هزینه سرویس دوره ای 5 هزارتایی بالایی دارد. چون روغن موتور مخصوص می خواهد. همیشه هم باید از بنزین سوپر استفاده کنم. گاهیبرای تعمین بنزین به مشگل می خورم.

لوازم یدکی آریزو 6 را از کجا بخریم؟

با توجه به تعداد زیاد خودروهای چینی در بازار ایران نمایندگی ها قادر به پاسخگویی نیستند و خدمات ضعیفی ارائه می دهند. برای همین صاحب ماشین مجبور می شود از بازار آزاد قطعات مورد نیاز را تهیه کند. با توجه به تعداد زیاد فروشگاه های لوازم یدکی مخصوصا فروشگاه های اینترنتی,برخی سودجویان اقدام به دزدی از فرد می کنند. مثلا شما به دنبال لوازم بدنه آریزو 6 می گردید. در گوگل یا اینستاگرام سرچ می کنید. با قیمت های مختلفی روبرو می شوید. اما قبل از خرید حتما مواردی را بررسی کنید. حتما باید /ادرس در سایت یا پیج موجود باشد. برای استعلام با شماره ثابت فروشگاه تماس بگیرید. حتما مجوز های کسب اینترنتی را چک کنید. قبل از خرید استعلام قیمت و موجودی را بگیرید. ما در فروشگاه کارکیتس تمامی این موارد را رعایت می کردیم و تمام مجوز های لازم را کسب کردیم. برای همین با خیال راحت می توانید با فروشگاه تماس بگیرید و بعد از استعلام قیمت و وجودی سفارش خود را ثبت کنید.

مطلب پایانی

در انتهای این مطلب نکاتی را برای صاحبان خودروی آریزو 6 و سایر خودروهای چینی بیان می کنیم. مطلب اول که اصلا به تبلیغات منفی در اینترنت در رابطه با ین خودروها گوش ندهید. مشخص نیست صاحب خودرو به چه شکل رانندگی کرده که موتور یا گیربکس به مشکل جدی خورده. مطلب اصلی انجام سرویس دوره ای منظم برای خودرو می باشد. ما در مطلبی در رابطه با انجام منظم سرویس دوره ای خودروهای چینی بحث کردیم. حتما این سرویس ها را به موقع انجام دهید. موتور و گیربکس آریزو 6 خیلی به روغن و بنزین حساس است. نظرات خود را در رابطه با تجربه رانندگی با آریزو 6 بیان کنید. سایر دوستان از این نظرات شما استفاده می کنند. همچنین می توانید مطلبی که در رابطه با آریزو 6 پرو منتشر شده است را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *