مقایسه خودروها

معایب آریزو 8 لوکس ترین سدان مدیران خودرو

آشنایی با خودروهای فونیکس در مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو را می توان پیشگام واردات خودروهای چینی به بازار ایران دانست. این شرکت در ابتدا با خودروهای اقتصادی چینی وارد بازار ایران شد. اما با واردات تیگو 5 نسل جدید خودروهای لوکس چینی را وارد کرد. بعد از موفقیت تیگو 5 خودروهای تیگو 7 و آریزو 5 موفقیت های چشم گیری پیدا کردند. اما از سال 1400 مدیران خودرو کمی سیاست فروش خود را عوض کرد. این شرکت دیگر به دنبال خودروهای اقتصادی چینی نبود. به جای آن خودروهای لوکس چینی از کمپانی چری را انتخاب کرد. اما برای تغییر ذهنیت مشتری نام جدیدی برای این خ.ودروها انتخاب کرد. مدیران خودرو چینی های لوکس خود را با نام تجاری فونیکس روانه بازار کرد. تمام مدل های موفق را با فیس جدید و آپدیت شده روانه بازار کرد. برای همین در انتهای ام آنها کلمه پرو (PRO) قرار داد. در ادامه به برسی فنی خودروهای لاین آریزو از شرکت چری می پردازیم. همچنین در ادامه به برسی مزایا و معایب آریزو 8 لوکس ترین سدان مونتاژی ایران می پردازیم.اگر تجربه استفاده از این خودرو را دارید نظرات خود را در پایان همین مطلب بیان کنید.

درباره خانواده آریزو  بیشتر بدانید

کمپانی چینی چری از با سابقه ترین کمپانی های خودروسازی چینی می باشد. ایران را می توان جزو اولین مشتری های چری دانست. این کمپانی در ابتدا همکاری خود را با مدیران خودرو آغاز کرد. تا به امروز می توان گفت نزدیک به 10 سال ازین همکاری می گذرد. اما بهتر است کمی با سبک خودروسازی چری آشنا شوید. خودروهای چری به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول خودرهای SUV یا شاسی بلند یا کراس اوور ها می باشد. این دسته بیشتر با نام تجاری تیگو شاناخته می شود. البته در بازار ایران با نام های دیگر به فروش می رسد. مثلا خودرو ایکس 22 با نام تیگو 2 و خودروی ایکس 33 با نام تیگو 3 شناخته می شود. تیگو ها 8 سری دارند. پرچمدار و لوکس ترین تیگو در واقع همان تیگو 8 است که در مدل های هیبریدی و با نام تیگو 8 پرو مکس مونتاژ و به فروش می رسد.

دسته دوم سری خودروهای سدان و سواری می باشد. آریزو 5 و آریزو 6 از شناخته شده ترین های این مدل هستند. اما لوکس ترین مدل این سری به تازگی وارد ایران شده. آریزو 8 به عنوان پر قدرت ترین سدان مونتاژی وارد بازار ایران شد.در ادامه به معایب و مزایای آریزو 8 می پردازیم. باید منتظر مدل های دیگر آریزو 8 که احتمالا با نام آریزو 8 پرو عزضه می شود باشیم.در ادامه به برسی فنی این خودرو می پردازیم.

بررسی فنی آریزو 8

خودروی آریزو 8 یک سدان لوکس چینی می باشد. این خودرو در بازار رقابتی هم سطح سدان هایی نظیر آئودی A7 یا سدان های خوب کره ای و ژاپنی می باشد. ما به کیفیت ایمن خودرو در 10 سال آینده کاری نداریم. اما چیزی که چری در همین الان رونمایی کرده دسته کمی از خودروهای سدان لوکس ندارد. این خودرو پر از آپشن های جذاب است. طول و عرض این خودرو زیاد است. در نتیجه فضای سر نشین زیادی را شاهد هستیم. فضای خوبی برای سرنشین عقب وجود دارد. همچنین آپشن های زیادی برای سر نشینان عقب است. شاید اگر اقراق نباشد چری قصد داشته خودرویی در حد سری 8 بی ام دبلیو ارائه دهد. مطمئنا در آینده چنین هم می شود.

بررسی معایب پیشرانه نصب شده روی آریزو 8

خودروی آریزو 8 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتر GDI توربو شارژ می باشد.پیشرانه ۲ لیتری توربو در این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۲۵۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد. دقیقا همین موتور روی تیگو 8 پرو مکس نصب شده. شاید بتوان گفت نمونه سدان تیگو 8 پرو تولید شده. برای همین لقب پر قدرت ترین مونتاژی بازار ایران به آریزو 8 می رسد. این خودرو نظر منتقدان را به خود جلب کرده. البته باید مدتی از عرضه این خودرو بگذرد. اما به نظر میرسد این خودرو آماده پاس کردن سخت ترین امتحان ها باشد. از معایب موتور آریزو 8 می توان به توربو بودن این خودرو اشاره کرد. خودروهای توربو هزینه نگهداری بالایی دارند. مثلا شما هر 5 هزارتا باید سرویس دوره ای منظم را انجام دهید. در این سرویس ها باید از روغن خارجی استفاده کنید. باید تمام فیلتر های این خودرو را تعویض کنید. واژه قطعه سالم در این خودرو اصلا صدق نمی کند. تمام قطعات در سرویس دوره ای اگر سالم هم باشد باید تعویض شود. بنزین مصرفی در این خودرو باید استاندار یورو 5 باشد. فقط بنزین سوپر در ایران این ویژگی را دارد. قطعات موتوری این خودرو در بازار فعلا کم است و قیمت بالایی دارد.به نظر شما ضعف موتور آریزو 8 چیست؟

معایب آریزو 8

بررسی گیربکس و معایب گیربکس آریزو 8

گیربکس نصب شده روی آریزو 8 از نوع گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر است که به چرخ های جلو منتقل می کند. این گیربکس نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. دفرانسیل جلو در این خودرو باعث شده شتاب خوبی داشته باشد. به نظر می رسد گیربکس و موتور هم خوانی خوبی داشته باشند. اما این ایراد همچنان در خودروهای چینی وجود دارد. تاخیر در تعویض دنده از مشکلات و معایب گیربکس آریزو 8 است. از دیگر معایب گیربکس آریزو 8 سرویس های گران این خودرو می باشد. خنک کن گیربکس در این خودرو خیلی مصرفی است. باید در سرویس دوره ای اگر سالم هم باشد خنک کن را تعویض کنید. نبود مکانیک ماهر برای تعمیر گیربکس اتومات از دیگر معضلات است. اگر تجربه راننگی با آریزو 8 را دارید به نظر شما ضعف گیربکس آریزو 8 کجاست؟

بررسی معایب طراجی ظاهری آریزو 8

خودروی آریزو 8 اولین سری این سدان زیبا در ایران است.چینی ها ایرادات را اینقدر سریع بر طرف می کنند که شما در زیر یک سال شاهد بر طرف شدن این نواقص هستید. چینی های با تجربه ای بالا و به روز سعی در طراحی خودرویی سدان لوکس با کیفیت سواری بالا برای مشتریان تولید کنند. این خودرو برای رقابت در بازار های جهانی تولید شده. آریزو 8 از لحاظ طراحی و امکانات با خودروهای اروپایی و کره ای و ژاپنی رقابت می کند. می توانید امکانات این خودرو را با آئودی A7 مقایسه کنید. از معایب طراحی ظاهری آریزو 8 می توان بزرک بودن جلوپنجره است. جلوپنجره با اینکه بزرگ است ولی جزییات زیادی به چشم نمی خورد. البته به احتمال زیاد این ایراد در مدل پرو بر طرف شود.

آریزو 8 طول زیادی دارد. برای همین شاید کمی خودرویی مخصوص افراد سن بالا باشد. البته این نظر رابطه با خودروهایی نظیر سری 8 بی ام دبلیو نیز صدق می کند. چزاغ ها طراحی حجومی دارند ولی ماهیت این خودرو به این صورت نیست. اما در کل می توان امتیاز بالایی به این طراحی داد. معایب طراحی ظاهری آریزو 8 به زودی برطرف می شود. مطمئنا در مدل پرو طراحی بهتری را شاهد هستیم. به نظر شما ایراد اساسی و اصلی در طراحی آریزو 8 چیست؟

بررسی معایب جلوبندی آریزو 8

خودروی فونیکس آریزو 8 از سیستم مکفرسون در جلویندی خود بهره می برد. خودروهایی که از این سیستم استفاده می کنند تست های پایداری را خیلی خوب پس می دهند. اما فشار روی جلوبندی و صدای کوبش از معایب جلوبندی آریزو 8 می باشد. در خودروهای آریزو موجود در ایران شاهد مشکل کوبش و مشکل ضعف در جلوبندی هستیم. البته این مشکل با تعویض کمک های فابریکی با با کمک های اصلاح شده گازی روغنی قابل رفع است. در مطلبی در رابطه با رفع کوبش با کمک های گازی روغنی صحبت شده. می توانید سواری این خودرو را اصلاح کنید. فقط کافی است کمی هزینه جلوبندی کنید. اگر تجربه رانندگی با آریزو 8 را دارید به نظر شما مشکل کوبش در آریزو 8 دلسرد کننده است؟

معایب آریزو 8

بررسی معایب ایمنی آریزو 8

خودروی فونیکس آریزو 8 تست ایمنی NCAP را با نمره بالا پاس کرده. اما این تست ها برای ایمنی جان سرنشین است. اما بدنه این خودرو ضعیف است. سرشاسی های این خودرو ضعیف است. در تصادفات مشاهده می کنید صدمه شدیدی به خودرو خورده. هزینه زیادی در هر تصادف کوچک روی دست شما می گذارد. قطعات بدنه آریزو 8 قیمت بالایی دارد. احتمال دارد این قطعات را در بازار و نمایندگی سخت پیدا شود. تا به حال خبری از کشته در خودروهای چینی و در تصادفات جاده ای نیست. به نظر می رسد تست ایمنی جان سر نشین را در نظر گرفته و خودروهای چینی تست این ایمنی را پاس کرده. جالب است که خودروهای ایرانی این قابلیت را ندارد. می توانید نگاهی به آمار و ارقام بیندازید. این خودرو برای تمام سر نشین ها ایربگ قرار داده. سنسور های ضربه در جای جای خودرو قرار دارد. سیستم ترمز این خودرو ABS و

آپشن های نصب شده روی آریزو 8

روی خودروهای چینی با بیل آپشن ریخته شده. این اصطلاح را نمایشگاهی ها بیشتر در رابطه با خودروهای چینی به کار می برند. اما از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو که در کاتالوگ شرکت مدیران خودرو ذکر شده است می توان به مواردی همچون فرمان برقی، رینگ های ۱۸ اینچی، ده عدد کیسه هوا (کیسه هوای ردیف جلو ۲ عدد، کیسه هوای زانویی راننده و سرنشین جلو ۲ عدد، کیسه هوای کناری ردیف جلو ۲ عدد، کیسه هوای جانبی ردیف عقب ۲ عدد، کیسه هوای پرده ای ۲ عدد)، دوربین ثبت وقایع، ایزوفیکس، سیستم ضد سرقت موتور و بدنه، دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت HD، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری بوش ۹.۳ ، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم رانندگی خودکار ADAS، دی لایت، چراغ مشایعت، خروجی اگزوز چهارگانه، اپل کارپلی و اندروید اتو، ۱۲ اسپیکر، فرمان برقی مجهز به گرم‌کن و… اشاره کرد. به نظر می رسد با لودر در این خودرو آپشن قرار دارد.

مقایسه آریزو 8 با خودروهای وارداتی

به تازگی طرحی برای واردات خودروهای وارداتی تصویب شده. اما خودروهایی که حق ورود دارند کم آپشن ترین و ارزان ترین خودروهای موجود در بازار هستند. مثلا شما باید نزدیک 4 میلیارد پول هیوندای اکسنتی بدهید که تنظیم صندلی ها مانند پراید دستی است. پشت کیلومتری که در وارداتی های موجود در بازار ایران است مانند پژو 207 است. با نصف این پول می توانید حتی با شرایط پرداخت عالی یک خودرو با استاندارد های روز دنیا سوار شوید. شما نمی توانید ایراد فنی زیادی از خودروهای چینی بگیرید. اگر بخواهید ریز بین باشید می توانید از بنز هم ایراد بگیرید. باید ببینید چقدر پول می دهید و چه توقعی دارید. ایراد اصلی خودروهای چینی کاهش کیفیت خودرو در طول زمان است. اگر واقع بین باشیم باید بگویم خودروهای چینی برای 5 سال خوب کار میکند. بیشتر از این نمی توان روی خودروهای چینی حساب کرد. تنها فرق خودروهای چینی با خودروهای کره ای و ژاپنی و آلمانی نیز همین تداوم کیفیت است.

نظرات در رابطه با آریزو 8

ما نظر سه نفر را که تجربه رانندگی با خودروی فونیکس آریزو 8 را دارند جویا شدیم. جالب است بدانید این خودرو در نمایشگاه های روسیه طرفداران زیادی پیدا کرده. به نظر می رسد در این کشور فروش خوبی دارد. قیمت تقریبی این خودرو در روسیه هم تقریبا همین قیمت را دارد. شرایط واردات در روسیه هم مانند ایران است

نظر نفر اول

من از این خودرو برای مسیر طولانی آزاد راهی استفاده می کنم. از رانندگی با این خودرو احساس خستگی نکردم. سیستم صوتی این خودرو کیفیت بالایی دارد. می توانید به راحتی در این خودرو لم دهید و از جاده صاف لذت ببرید. سرنشین عقب با اینکه برای 2 نفر است جلو پای زیادی دارد. سیستم تهویه به خوبی عمل می کند.

نظر نفر دوم

به نظر برای رانندگی شهری و انجام کارهای روزانه اصلا مناسب نیست. در دست اندازها خیلی کوبش دارد. به خاطر طول زیادی که دارد در هیچ جای پارکی جا نمی شود. چند روز پیش گوشه ماشین به جایی گیر کرد و سپر کنده شد. هزینه زیادی بابت تعویض سپر و رنپگ و نصب پرداخت کردم.زمان زیادی هم در نمایندگی معطل شدم.از بازار آزاد هم نتوانستم قطعه را گیر بیاورم.

معایب آریزو 8

نظر نفر سوم

شرایط پرداخت خوب این خودرو باعث شد قید تارای ایرانی رو بزنم و اقساطی این خودرو رو بخرم. طراحی داخلی این خودرو فرا تر از انتظارم بود. وقتی داخل ماشین هستید فکرش را هم نمی کنید که چینی سوار شدید. به نظر من که خیلی ارزشش رو داره. این ماشین بیشتر از قیمتش می ارزه.

صحبت پایانی

خودروهای چینی امروز در بازار ایران تنوع زیادی دارد. اما به چند نکته قبل از خرید دقت کنید. اصلا سمت خودروهای بی نام نشان نروید. حتی اگر شرایط پرداخت دم قسط داشتند. حتما از کمپانی هاب معتبر خرید کنید. این شرکت ها باید در ایران ریشه دار باشد. مدیران خودرو و کرمان خودرو از جمله این شرکت ها می باشد.

حتما به بازار لوازم یدکی و بازار خودروهای خودروی چینی مدل نظر خود سر یزنید. ببینید این خودرو در بازار طرفداری دارد یا نه.تحقیقاتی در رابطه با موتور گیربکس این خودرو بکنید. بهتر موتور آن با چند ماشین یکی باشد. ما در سایت کارکیتس تمام این موارد را بررسی می کنیم. در این صورت برای تامین لوازم یدکی برای موتور و جلوبندی به مشکل نمی خورید.

امروزه انتقادات زیادی به خودروهای چینی می شود. کلیپ های زیادی از کیفیت پایین این خودرو ها پخش شده. اما ما تمام این موارد را بررسی کردیم. تنها دلیل تمام این اتفاقات عدم رعایت سرویس دوره ای منظم توسط راننده می باشد. مثلا کلیپ تصادف و خسارت میلیونی به خودروهای چینی پخش شده. این خودرو با خودروهای کره ای مقایسه شده. اما سوال اصلی اینجاست. اگر این اتفاق برای یک خودروی کره ای 2023 هم در ایران می افتاد می توان همین مقایسه را کرد. یا هزینه تعمیر موتور خودروی چینی لوکس را با هزینه تعمیر موتور بنز 2013 مقایسه می کنند. اما می توان این هزینه را با بنز مدل جدید هم مقایسه کنید.

کلام آخر

در کل نمی توان به تبلیغات منفی خودروهای چینی اطمینان کرد. باید ببینید با مبلغی که پرداخت می کنید چه خدماتی دریافت می کنید. حتی خودروهای تویوتا هم کیفیت قدیم را ندارند. پس مقایسه خودروهای چینی با خودروهای قدیمی کار درستی به نظر نمیرسد. خودروهای چینی سبک رسیدگی و رانندگی خود را دارد. باید چینی سوار باشید یا حداقل رانندگی با خودروهای چینی را بلد باشید تا به مشکل نخورید. در مطلبی در رابطه با سرویس های دوره ای خودروهای چینی صحبت شده. اگر خودروی کارکرده چینی می خرید حتما ببینید صاحب قبلی این سرویس ها را انجام داده یا نه. اگر هم خودروی صفر چینی می خرید حتما این سرویس ها را رعایت کنید تا هیچ وقت به مشکل نخورید. در پایان نظر خود را در رابطه با تجربه خود از سواری آریزو 8 یا سایر خودروهای چینی برای ما در پایان همین مطلب به اشتراک بگذارید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *