مقایسه خودروها

معایب تیگو 9 و مقایسه آن با سانتافه کارکرده

 معرفی تیگو 9

مدتی است که ورود خودروهای کارکرده کره ای و ژاپنی و آلمانی در کشور سر و صدای زیادی به پا کرده.این طرح اگر اجرا شود تعداد زیادی خودروی کارکرده از کمپانی های به نام وارد بازار خودروی ایران می شود.اما سوال اصلی اینجاست.آیا این خودروها ارزش خرید دارد؟ دراین مطلب قصد داریم تا یک چینی تازه وارد را با خودروهای کارکرده مقایسه کنیم.تیگو 9 محصول جدید چری در راه بازار ایران است.از این خودرو به نام لندکروز چینی یاد می شود.مقایسه معایب چری تیگو 9 با خودروهای کارکرده ای مانند سانتافه 2018 می تواند جالب باشد.دلیل این مقایسه هم قیمت بودن و هم رده بودن کلاس این دو خودرو می باشد.در ادامه به بررسی مشخصات  و مزایا و معایب تیگو 9 و لوازم یدکی تیگو 9 بحث می کنیم.در مطلب دیگری می توانید بهترین ماشین چینی در ایران را بشناسید.

مشخصات تیگو 9

عوامل متعددی در رشد بازار SUV در چین نقش داشته است. یکی از عوامل افزایش درآمد قابل تصرف در میان بسیاری از مصرف کنندگان چینی است که این امکان را برای افراد بیشتری فراهم کرده است تا بتوانند یک وسیله نقلیه جدید را خریداری کنند. علاوه بر این، دولت چین سیاست‌هایی را اجرا کرده است که دریافت وام خودرو را برای مردم آسان‌تر کرده است، که به رشد بازار SUV نیز کمک کرده است. در نهایت، محبوبیت خودروهای شاسی بلند در چین به دلیل موقعیت و اعتبار آنها و همچنین توانایی آنها در مدیریت شرایط جاده ای اغلب چالش برانگیز این کشور است.

کمپانی چری از قدیمی ترین خودروسازان چینی است که از ابتدا به بازار ایران ورود کرد.شاید ایران از معدود کشورهایی باشد که بتوانند پیشرفت خودرویی چین را در طی 10 سال با چشم دیده باشند.این کمپانی در ابتدا با خودروهای بی کیفیتی مانند چری ویانا و چری کویین وارد بازار شد.سپس ام وی ام 110 را تولید کرد.کمی با کپی کاری جلو رفت و خودروهایی مانند لیفان 620 که مشابه بی ام دبلیو بود با کلی انتقاد روبرو شد.اما امروزه چینی ها صاحب سبک شده اند.در طراحی خودروها از بهترین طراحان روز دنیا بهره می برند.امروزه به جایی رسیده اند که خودرویی به نام تیگو 9 تولید کرده اند که رقیب لندکروز است.شاید این مطلب خنده دار باشد.اما این اتفاق افتاده.بازار خودروهای چینی در فقط در جهان سوم مانند ایران و امریکا جنوبی نیست.امروزه عرب ها و استرالیایی ها هم مشتری شده اند.

معایب تیگو 9

مشخصات فنی تیگو 9

بازار SUV در چین بخش مهمی از صنعت خودروسازی است که به سرعت در حال رشد است. شاسی بلندها در سال‌های اخیر در چین محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند، زیرا مصرف‌کنندگان در این کشور ترجیح داده‌اند خودروهای بزرگ‌تر و ناهموارتری را که می‌توانند شرایط جاده‌ای اغلب چالش برانگیز کشور را تحمل کنند، نشان دهند. چین در حال حاضر بزرگترین بازار خودروهای شاسی بلند در جهان است و فروش در این بخش حدود یک چهارم کل فروش خودرو در این کشور را تشکیل می دهد.

خودروی تیگو 9 دارای یک پیشرانه 2 لیتری توربو شازژ 4 سیلندر دارد.این موتور سیستم پاششی tgdi بنزین را به داخل موتور دارد.برای همین باید از بهترین بنزین با بیشترین درجه خلوص مصرف کند.در این مورد باید بدانید چون حتما باید از مکمل سوخت اصلی و یا بنزین سوپر برای این خودرو استفاده کنید.

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ خطی در تیگو 9 می تواند 261 اسب بخار در دور موتور 5500 تولید کند.این موتور در هر 100 کیلومتر به طور میانگین 7.7 لیتر بنزین مصرف می کند.البته این عدد در مسیر های جاده ای بین شهری کمتر از 6 و در شهر ها و ترافیک بالای 10 است.این موتور به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین متصل شده و قدرت آن به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

مزایای تیگو 9 چیست؟

تیگو 9 دو دفرانسیل برقی است و با توجه به شرایط جاده ای میزان فشار را به عقب و جلو تنظیم می کند.این یکی از آپشن های جذاب در تیگو 9 می باشد.در هواهای مختلف در اقلیم های مختلف شرایط رانندگی را می توانید عوض کنید.البته در تست های جاده ای هنوز به طور رسمی این موضوع اعلام نشده.اما با ورود به ایران یقینا تست هایی در شرایط سخت را می گذراند.

جلوبندی تیگو 9 از سیستم مکفرسون است و و در عقب از نوع مولتی لینک است. تیگو ۹ با رینگ‌های ۲۰ اینچی عرضه می‌شود.

تیگو 9 در نسخه ای هیبریدی هم تولید شده.این موتور هیبریدی می تواند 0 تا 100 را در عرض 4.5 ثانیه پر کند.همچنین باطری تیگو 9 می تواند در عرض نیم ساعت تا 80 درصد پر شود که یک رکورد برای شارژ است.البته احتمال دارد این نسخه وارد بازار ایران نشود.

سیستم ترمز و ایمنی تیگو 9 با نمره بالایی در موسسه ncap قبول شده و دارای آپشن های زیادی برای بالابردن ایمنی این خودرو می باشد.

داخل تیگو ۹ دارای یک صفحه نمایش دوگانه خمیده با خوشه ابزار ۱۲٫۳ اینچی ال‌سی‌دی برای داشبورد و یک صفحه کنترل مرکزی ۱۲٫۳ اینچی است که به سمت راننده خمیده‌است. عملکردهای دیجیتالی سیستم اطلاعات سرگرمی توسط تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۵۵ تأمین می‌شود. در قسمت سیستم صوتی، تیگو ۹ به سیستم صدای فراگیر سونی با ۱۴ بلندگو مجهز شده‌است.

معایب تیگو 9

معایب تیگو 9

خودروهای شاسی بلند یا به عبارتی suv در کمپانی چری به نام تیگو شناخته می شود.مثلا به ایکس 22 تیگو 2 یا به ایکس 33 تیگو 3 می گورند.تیگو 9 بزرگ ترین اتاق suv های چینی می باشد.برای همین می توان گفت هرچه داشتند روی تیگو 9 پیاده کردند.اما به هر حال هر خودرویی نقص هایی دارد.اما خوبی چینی ها این است که خیلی زود معایب را روی نسخه بعدی رفع می کنند.اما در این قسمت به معایب تیگو 9 می پردازیم.

خودروی تیگو 9 با ابعاد بزرگ ساخته شده و تنها یک موتور 2 لیتری توربو روی آن نصب شده.گیربکس 7 سرعته دو کلاچه اتومات هم قدرت کافی را به چرخ ها نمی رساند.می توان پیش بینی کرد تیگو 9 قدرت کافی ندارد.

هزینه بالای نگهداری تیگو 9 از دیگر معایب این خودرو است.خودرویی که توربو دارد باید بهترین روغن و بنزین را استفاده کند.برای همین همیشه از روغن خارجی و بنزین سوپر باید استفاده کنید.

قیمت لوازم یدکی تیگو 9 در چین هم بسیار بالاست و در ابتدای ورود امکان دارد با مشکل کمبود قطعه مواجه شوید.اما بعد از مدتی این قطعات در بازار زیاد می شود و جای نگرانی نیست.

طراحی ظاهری تیگو 9 به نظر کپی برداری از خودروهای لوکس آلمانی می آید.دیگر در خودروهای چینی خبری از جلو پنجره های کهکشانی نیست.در طرح های جدید چری همه جلوپنجره ها عمودی شده.

با افزایش آپشن ها در هر خودرویی تعداد سنسور های برقی و سیم کشی ها خودرو نیز زیاد می شود.پس با کوچکترین ایراد برقی در این خودرو می توان شاهد خراب شدن سایر سنسور ها و آپشن ها شوید.

جلوبندی تیگو 9 با این مکفرسون است اما آلیاژ های قوی ندارد و می توان گفت از تیگو 9 در آفرود های سنگین نمی توانید استفاده کنید.نهایت مسیر سخت تیگو 9 بالا رفتن از تپه های با شیب ملایم با سرعت کم است.فکر کات آف کردن با این خودرو را از سرتان بیرون کنید.

مقایسه تیگو 9 با سانتافه 2018

همان طور که گفتیم تیگو 9 محصول 2023 چری است و هنوز به ایران نیامده.اما در همین زمان طرحی در حال تصویب است که واردات خودروهای کارکرده زیر 5 سال به ایران آزاد می شود.سوال بسیاری از افراد این است.با بودجه 2 تا 3 میلیارد بهتر است خودروی چینی لاکچری صفر بخریم یا خودروی کارکرده از انبار اوراقی های دبی و حوزه ی خلیج فارس؟

در این قسمت مقایسه کوچکی بین تیگو 9 و خودروی سانتافه 2018 که هم کلاس و هم قیمت هستند انجام می دهیم.شما باید تصمیم بگیرید خودروی چینی با شرایط فروش خوب و صفر کیلومتر بخرید یا کارکرده با قیمت نقدی و قطعی.

ائلین مقایسه در رابطه با ابعاد این دو خودرو است.خودروی سانتافه کوچکتر از تیگو 9 می باشد.ظاهر سانتافه هم قدیمی شده.سانتافه 2023 دارای طرحی جدید و مکعبی است و انقلابی در ظاهر سانتافه به وجود آمده. با یک جستجوی کوچک متوجه این موضوع می شوید.

آپشنهای نصب شده روی تیگو 9 قابل مقایسه با آپشن های قدیمی سانتافه نیست.به واقع می توان گفت رانندگی با تیگو 9 امن تر و لذت بخش تر از سانتافه است.

لوازم یدکی سانتافه در بازار نیست چون در این سالها خودرویی وارد نشده که تاجرها بخواهند لوازم را وارد کنند.اما تیگو 9 نمایندگی رسمی دارد و گارنتی شرکت است.

خودروهای وارداتی کارکرده معلوم نیست به چه دلیل در حوزه خلیج فارس استفاده مشده که نصیب ایران شده.می توان حدس زد خودروهای تصادفی هم وارد شود و جای خودروی کم کار به شما انداخته شود.اما تیگو 9 صفر است.

خودروهای چینی پیشرفت زیادی کردند و نمی توان گفت کره ای ها از چینی ها جلوترند.اما به هرحال اصالت کمپانی هیوندای از چری در دنیا بالاتر است.

در کل می توان گفت هر دو هم مزایای زیادی دارند هم معایب زیاد.باید بدانید خودرو را برای چه کاری لازم دارید.اگر به دنبال کویر نوردی هستید کره ای ها خیلی بهت هستند.اما اگر به دنبال یک سواری راحت و بی دقدقه و آپشن های روز هستید چینی لوکس پیشنهاد خوبی است.

معایب تیگو 9

لوازم یدکی تیگو 9

با ورود هر خودروی جدید به ایران بحث تامین لوازم یدکی هم به وجود می آید.به تازگی در اخبار اعلام شده تعداد زیادی خودروی چینی به دلیل کمبود قطعه در تعمیرگاه ها خوابیده.برای همین قبل از خرید خودرو باید در این باره تحقیق کنید.شرکت های بسیاری به صورت رانتی به وجود آمدند و خودروهای چینی گم نام را وارد ایران کردند.اما بعد مدتی صاحبان خودروها فهمیدند مشکل در تامین لوازم یدکی وجود دارد.همچنین در بازار خودروهای کارکرده هم نمی توانند خودروی خود را بفروشند.

اما تیگو 9 هم شرکت چینی با اصالتی دارد هم شرکت معتبر مدیران خودرو آن را وارد کرده.خدمات گارنتی مدیران خودرو اگرچه خیلی قوی نیست اما به هرحال می تواند پاسخگو باشد.مثلا اگر شما یک فونیکس داشته باشید و تصادف کنید باید به نمایندگی رجوع کنید.اما وقتی به نمایندگی وارد می شوید به شما تاریخ دقیقی برای تحویل اعلام نمی شود.حتی تا 2 ماه خودروی شما به خاطر یک سپر نگه می دارند.دلیل این امر کمبود قطعه در نمایندگی هاست.

ازین رو صاحب خودرو مجبور است به بازار آزاد مراجعه کند.در بازار آزاد قطعات با کیفیت ها و قیمت های مختلفی فروخته می شود.این سردرگمی باعث دل نگرانی فر می شود.ما در فروشگاه کارکیتس سعی داریم لوازم یدکی خودروهای چینی را تامین کنیم.لوازم یدکی تیگو 9 در چین همی بالاست.البته کیفیت درجه یک قطعات قیمت بالایی دارد.کیفیت های پایین قیمت پایین تری دارد.متاسفانه برخی کیفیت پایین را وارد می کند با قیمت بالایی حتی بالاتر از شرکت به فروش می رسانند.همیشه سعی کنید از فروشگاه معتبر قطعات با کیفیت بخرید.این موضوع را بدانید هر قطعه ارزانی بی دلیل نیست.شما باید بهترین کیفیت را با بهترین قیمت بخرید.نظرات خود را در رابطه با مطالب ما و خودروهای چینی در انتها بنویسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *