دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

هزینه تعمیر سپر شکسته خودرو چقدر می شود ؟

هزینه تعمیر سپر شکسته

در هنگام تصادف های ساده نیز باید چند مورد را چک کنید.شاید در ظاهر خسارت زیادی به چشم نخورد. اما تعدادی قطعه زیر سپر می باشد که احتمال دارد در اثر ضربه خراب شود. در این مطلب مقداری به هزینه تعمیر سپر شکسته خودرو و مواردی که در هنگام تصادف در خودرو باید چک کنید اشاره می کنیم. هزینه رنگ سپر و دلیل پوسته شدن سپر خودرو در مطلب دیگری برای شما توضیح داده شده. اگر در هنگام خرید سپر نمی توانید کیفیت را تشخیص دهید حتما این مطلب را بخوانید. دلیل اینکه نباید سپر رنگ شده خودروهای چینی بخرید برای شما توضیح داده شده. اگر تفاوت سپر شرکتی و وارداتی را نمی دانید هم می توانید این آموزش را بخوانید.

هزینه تعمیر سپر شکسته

مواردی که در هنگام تصادف در خودرو باید چک کنید

در هنگام تصادف اولین کاری که باید انجام دهید حفظ خونسردی می باشد. سپس باید خودرو را از وسط مسیر به گوشه خیابان ببرید. البته در هنگام تصادفات سبک این مراحل را انجام دهید. سپس می توانید با یک نگاه اجمالی خسارت خودرو را محاسبه نمایید. ابتدا باید متعلقات سپر را چک کنید. سپر شامل پوسته سپر,دیاق زیر سپر,پروژکتور,قاب پروژکتور,فلاپ سپر و کشویی سپر و سنسورها می باشد. البته این قطعات در خودروهای مختلف متفاوت است. برای چک کردن قیمت این قطعات می توانید از قطعات موجود داخل سایت استعلام بگیرید. اما برای چک کردن خودرو چند بار درب صندوق را باز و بسته کنید. امکان دارد ساشی مقداری جا خورده باشد.برای چک کردن سنسورها خودرو را روی دنده عقب قرار دهید.صدای سنسورها را باید بشنوید.

هزینه تعمیر سپر شکسته

تعمیر سپر شکسته چقدر هزینه دارد

در بسیاری از تصادفات خسارت زیادی به خودرو وارد نمی شود. بیشترین جایی که در خودرو آسیب می بیند سپر خودرو می باشد.این خسارت بسته به شدت ضربه متفاوت می باشد. شاید خسارت در حدی باشد که با پلیش مشکل حل شود.در صورتی که پوسته سپر دچار قری شده باشد هزینه تعمیر کمتری دارد. چون با حرارت این فرو رفتگی به حالت اول باز می گردد.اما اگر سپر شکسته باشد و مقدار شکستگی کم باشد با جوش پلاستیکی و مقداری لیسه گیری قابل تعمیر است. البته این برای خودروهای گران قیمت می باشد.در برخی خودروها اگر سپر عوض شود به صرفه تر است. در هر صورت حفظ آرامش در هنگام تصادف مهمترین کار است.

روش های تعمیر سپر و بدنه خودرو

امروزه روش های زیادی برای تعمیر سپر و بدنه خودرو وجود دارد.جدید ترین راه تعمیر سپر روش pdr می باشد.در این روش با استفاده از هیتر محل آسیب را گرم می کنند.سپس با استفاده از ابزارهای میله مانند محل آسیب را با ضربات نرم صاف میکنند.تنوع میله های مربوط به این کار خیلی متنوع است.مثلا برای سقف مدلهای مختلف استفاده می شود.برای گلگیر و درب ها هم میله های مختلف استفاده می شود.البته این روش در محیطی کاملا مجهز استفاده می شود.نور ین محیط باید خیلی زیاد باشد.میزهای مخصوص برای این کار باید وجود داشته باشد.قطعه باید شرایط pdr را داشته باشد.اما در کل این روش با وجود هزینه ی بالا بسیار به صرفه تر است.چون قطعه فابریکی می ماند.افت قیمت خودرو هم خیلی کمتر می شود.

هزینه رنگ سپر خودرو

در بسیاری از تصادفاتی که اتفاق می افتد خسارت وارده به اندازه ایست که دو طرف در محل پرداخت می کنند.در این تصادفات بیشترین آسیب به سپر خودرو می خورد.اما مشکل اصلی محاسبه هزینه رنگ سپر خودرو در تصادفات می باشد.در این مطلب می توانید به صورت حدودی این هزینه را حساب کنید.اما قبل آن باید با اجزای سپر خودرو آشنا شوید.در این صورت می توانید بفهمید سپر تا چه حدی آسیب دیده.در مطالب دیگر سایت در رابطه با هزینه تعمیر سپر شکسته صحبت می کنیم.همچنین به راحتی می توانید کیفیت سپر را در هنگام خرید تشخیص دهید.اگر نمی دانید سپر شرکتی با سپر وارداتی چی تفاوتی دارد حتما این مطلب را بخوانید.همچنین افرادی که به دنبال سپر رنگ شده خودروهای چینی می باشند نیز باید این مطلب را بخوانند.

اجزای سپر خودرو

اجزای سپر بیشتر خودروها مشابه هم می باشد.سپر از یک پوسته پلاستیکی,دو عدد نگهدارنده سپر و توری سپر و پروژکتورهای جلو و قاب پروژکتور تشکیل شده.البته برخی خودروها دارا چراغ دیلایت و سنسور سپر و فلاپ زیر سپر نیز می باشند.در هنگام تصادف هریک از این قطعات آسیب می بینند.در هنگام محاسبه باید تمام این اجزا بررسی شود.اجزایی پشت پوسته سپر نیز ممکن است آسیب ببیند.برای تعمیر سپر آسیب دیده باید کل اجزای سپر باز شود.امکان دارد دیاق آهنی پشت سپر آسیب دیده باشد.این قطعه اصلا قابل دیدن نیست.حتما باید کل سپر باز شود.در صورت آسیب به این قطعه سپر به هیچ عنوان کامل درجای خود قرار نمیگیرد.

هزینه تعمیر سپر شکسته

محاسبه خسارت

حالا که اجزای سپر را شناختید,می توانید با یک نگاه کوتاه قطعاتی را که به مشکل خورده شناسایی کنید.برای مشاهده قیمت این قطعات اگر خودروی چینی دارید می توانید,از سایت کارکیتس استعلام بگیرید.اما برای محاسبه هزینه رنگ سپر خودرو باید بدانید که سپر ها به دو صورت رنگ می شود.این دو مدل در کیفیت رنگ خیلی موثر است.البته که هزینه های مختلفی دارد.

روش اول رنگ با پیستوله رنگ در فضای باز است.هزینه این مدل نقاشی از 400 هزار تومن تا 600 هزار تومن در سال 1400 متفاوت است.روش دوم رنگ کوره ای می باشد.در این روش سپر بعد از رنگ یک دست در اتاقکی گرم به مدت یک روز قرار میگیرد.رنگ یک دست و شفاف از مزیت این مدل رنگ است.هزینه آن بین 700 تا یک میلیون می باشد.

بهترین راه جلوگیری از آسیب به سپر

راه های زیادی برای جلوگیری از بروز خسارت به بدنه خودرو وجود دارد. خودروهای شاسی بلند اکثرا به نصب گارد و رکاب برای خودرو روی می آورند. اما این کار فقط کمی از ضرابات کوچک جلوگیری می کند. گاهی همین گارد و رکاب باعث آسیب به شاسی خودرو می شود. پس نباید از گارد آهنی برای خودرو استفاده کنید. اما مهمترین نکته برای جلوگیری از بروز خسارت برای خودرو رعایت نکات رانندگی می باشد. در حقیقت فرهنگ رانندگی درست خودروی شما را از آسیب حفظ می کند. فرهنگ نگهداری از خودرو هم بسیار مهم می باشد.ما کمی در این رابطه با شما صحبت می کنیم.

فرهنگ رانندگی برای جلوگیری از بروز آسیب

ما در سایت کارکیتس همواره به رعایت اصول رانندگی تاکید داشتیم. شما ابتدا باید فرهنگ رانندگی و فرهنگ استفاده از خودرو را داشته باشید. سپس اقدام به خرید خودرو کنید. این کار باعث کاهش چشمگیر هزینه های جانبی به خودروی شما می شود. یکی از مهمترین اصول استفاده از خودرو رعایت حق تقدم می باشد. اگر همین اصل کوچک را رعایت کنید آمار تصادفات به شدت کاهش می یابد. رانندگی بین خطوط و رانندگی با سرعت مطمئنه از اصول دیگر می باشد. اما باید فرهنگ نگهداری از خودرو را هم داشته باشید.

انجام سرویسهای دوره ای منظم از مهمترین اصول می باشد. سعی کنید خودروی خود را در جایی پارک کنید که کمترین آسیب را ببیند. مثلا نباید در زیر مور مستقیم خورشید خودرو را پارک کنید. نباید خودروی شما مدت زیادی کثیف باشد و باید حتما به کارواش مراجعه کنید. حتی اگر هوا ابری باشد. پارک خودرو در جای مناسب باعث کاهش خسارات ناشی از رانندگی بد افراد دیگر به شما می شود. حتی اگر مجبور باشید مسیر زیادی را پیاده بروید.هزینه رنگ سپر خودرو شاید برای شما بالا نباشد اما قطعا وقت زیادی از شما مسگیرید.پس بیشتر احتیاط کنید.

تفاوت کیفیت پوسته سپر

جنس سپر خودروهای چینی پلاستیکی می باشد. اگر آستر روی آن بخورد, بخوبی رنگ روی سپر می نشیدن. کیفیت رنگ در طول زمان تغییر نمیکند. شاید در بازار با قیمتهای مختلفی برای پوسته سپر جلو داشته باشید و این اختلاف قیمتها بخاطر کیفیت سپرهاست. در این مطلب راجع به تفاوت سپر شرکتی و وارداتی خودروهای چینی موجود در بازار صحبت می کنیم. در این مطلب در رابطه با انواع کیفیت سپر خودرو های چینی و تشخیص سپر باکیفیت در خودروهای چینی نیز بحث می کنیم. برای اطلاع از هزینه رنگ پوسته سپر خودرو و اجرت تعمیر سپر شکسته می توانید مطالب دیگر ما را بخوانید.دلیل پوسته شدن رنگ روی سپر هم برای شما توضیح داده شده.

انواع کیفیت سپر خودروهای چینی

کیفیت قطعات خودرو متفاوت است. با توجه به این کیفیت , قیمت های متفاوتی دارند. نکته ی مهم در این میان این است که, شما قطعه را با توجه به کیفیت با قیمت مناسب خریداری کنید. برای همین ما برای شما نکاتی را برای شناخت کیفیت قطعه مطرح می کنیم. با توجه به موضوع این مطلب ما در رابطه با شناخت سپر با کیفیت صحبت می کنیم.

سپر ها تماما از جنس پلاستیک یا پلی استر می باشد. حال با توجه به مواد اولیه به کار رفته , کیفیت سپر متفاوت است. اگر در ساخت سپر از پلاستیک خشک یا به قولی بازیافتی استفاده شود سپر کیفیت کمی دارد. قیمت این مدل سپر هم با توجه به ارزان بودن مواد اولیه کم است. این مدل قطعات را افرادی وارد می کنند که در کشور سازنده به دنبال قطعات ارزان برای سود بیشتر هستند.در طرف مقابل , قطعات اصلی و وارداتی مشابه اصلی می باشد. این قطعات دارای بالا ترین کیفیت می باشد.

مزایا و معایب قطعات وارداتی

همان طور که گفتیم قطعات دارای کیفیت های متفاوتی می باشد. ما این قطعات را به سه دسته اصلی یا شرکتی , وارداتی درجه یک و وارداتی  درجه دو تقسیم میکنیم. قطعات اصلی همان قطعات اصلی یا به قولی شرکتی می باشد. دارای بالاترین کیفیت و بالا ترین قیمت می باشد. اما بیشترین بازدهی و کمترین خرابی را دارد. به عبارت دیگر طول عمر بیشتری دارد. قطعات وارداتی درجه دو که افراد سودجو آن را وارد می کنند. عمر بسیار پایین , مواد اولیه ضعیف و غیر استاندارد و بیشترین آسیب را به خودرو وارد می کنند.

البته قیمت بسیار پایینی دارند. البته برخی افراد همین قطعات را به جای قطعه اصلی و با قیمت بالا به فروش می رسانند. قطعه ی وارداتی درجه یک یا همان مشابه اصلی. این قطعات از همان کارخانه ای خریداری می شود که قطعات اصلی همان خودرو را تولید می کنند. ولی به دلیل اینکه واردات این قطعات با لیبل اصلی خلاف قانون است , آنها را بدون لیبل شرکت می فروشند. قیمت این قطعات از قیمت قطعات اصلی پایین تر می باشد . اما کیفیت و طول عمر قطعات اصلی را دارند.

تشخیص سپر با کیفیت

سپر با کیفیت دارای ویژگی های مختلفی می باشد. از جمله این ویژگی ها راحتی در هنگام نصب است. این سپر به راحتی درجای خود قرار می گیرد و نیازی به میزان کاری ندارد. البته زمانی شما می توانید کیفیت را تشخیص دهید که هم سپر اصلی و هم سپر وارداتی درجه 2 را از نزدیک دیده باشید. در غیر این صورت باید به فروشنده اعتماد کنید . البته که اجناس شرکتی یا اصلی دارای لیبل هایی می باشند که غیر قابل کپی می باشند. یعنی دارای کد فنی حک شده روی قطعه و بسته بندی با هولوگرام می باشد. اما باز زیاد قابل اطمینان نیست.

چگونگی خرید قطعات اصلی

ساده ترین راه برای خرید قطعات اصلی و با کیفیت خرید از فروشگاه های معتبر است. فروشگاه هایی که دارای سابقه ی فعالیت زیاد در بازار هستند. دارای مجوز های کسب می باشند. اینها فروشگاه هایی هستند که اعتبار برای آنها مهمتر از فروش است. ما در فروشگاه کارکیتس سعی داریم تا قطعات با کیفیتی به مشتری ارائه کنیم. البته این بسته به نظر مشتری دارد. برخی مشتریان به دنبال قطعات ارزان می باشند. کیفیت برای برخی افراد مهم نیست. البته ما هنگام فروش توضیحات کامل را ارائه می دهیم. اما در آخر این مشتری است که تصمیم میگیرد چه قطعه ای بخرد.

قطعات موجود در فروشگاه

همان طور که می بینید تفاوت سپر شرکتی و وارداتی خودروهای چینی موجود در بازار و تشخیص انواع کیفیت سپر خودرو های چینی و تشخیص سپر باکیفیت در خودروهای چینی نیاز به تجربه دارد. شما می توانید با مراجعه به قسمت فروشگاه اینترنتی کارکیتس علاوه بر کسب اطلاعات فنی محصول از کیفیت و قیمت قطعات نیز مطلع شوید. در صورت تمایل به راحتی و با درگاه امن بانک سامان از سایت ما خرید کنید. در ادامه برای شما تعدادی از قطعات خودروی جیلی که در سایت و فروشگاه موجود می باشد را قرار می دهیم. البته با توجه به مشکلات واردات برخی قطعات ناموجود است که امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *