دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

نشانه خرابی و زمان سرویس دریچه گاز خودروهای چینی

سرویس دریچه گاز لیفان

سرویس دریچه گاز خودروهای چینی بخشی از سرویس های دوره ای خودرو نیست، اما برای برخی مشکلات، ممکن است راه حل خوبی باشد. اول اینکه دریچه گاز چیست و چرا نیاز به سرویس دارد؟ در این مطلب در رابطه با دریچه گاز خودروهای چینی و زمان و نحوه ی سرویس دریچه گاز خودروهای چینی صحبت می کنیم. درابتدا کمی با مکانیزم دریچه گاز آشنا شوید. در مطلب جدا در رابطه با دریچه گاز خودروهای چینی و تعویض دریچه گاز و سنسور دریچه گاز خودروهای چینی کامل صحبت می کنیم. همچنین در رابطه با نشانه خرابی دریچه گاز خودروهای چینی کامل بحث می کنیم.

مکانیزم دریچه گاز لیفان x60

دریچه گاز یک دستگاه الکترونیکی است که موتور و جریان هوای احتراق را به کار می اندازد. همه خودروهای مدرن دارای یک سیستم رانندگی با سیم هستند که در آن فشار دادن پدال گاز سیگنال را به کامپیوتر می فرستد که به نوبه خود دریچه گاز را فعال می کند. دریچه گاز خودروهای چینی جدید تر است. دریچه گاز با تنظیم جریان هوا، دور موتور را کنترل می کند. یک موتور الکتریکی کوچک در داخل بدنه دریچه گاز، دریچه گاز را باز و بسته می کند.

با گذشت زمان، رسوبات کربن روی دریچه دریچه گاز و بدنه دریچه گاز انباشته می شوند و از عملکرد صحیح آن جلوگیری می کنند. در برخی از خودروها، این ممکن است باعث چسبیدن سوپاپ دریچه گاز شود و در نتیجه سرعت دور آرام یا ناپایدار کم یا متوقف شود. چراغ Check نیز ممکن است روشن شود.

خرابی دریچه گاز  خودروهای چینی

هزینه سرویس دریچه گاز 315

مشکل در دریچه گاز اغلب پس از جدا شدن یا تعویض باتری خودرو اتفاق می‌افتد، زیرا با قطع کردن باتری، موقعیت دریچه گاز در کامپیوتردوباره تنظیم می‌شود. اگر تشخیص کثیف بودن بدنه دریچه گاز را به عنوان دلیل بالقوه مشکل نشان دهد، مکانیک شما ممکن است سرویس دریچه گاز را پیشنهاد دهد.
سرویس دریچه گاز شامل تمیز کردن بدنه دریچه گاز با محلول تمیز کننده ( اسپری انژکتور شور) مخصوص و حذف رسوبات کربن از دریچه دریچه گاز است. در برخی از خودروها، پس از انجام سرویس، باید با دور موتور آرام برای مدتی رانندگی کرد. سرویس بدنه دریچه گاز خیلی گران نیست و بسته به پیچیدگی آن از 200 تا 400 تومان متغیر است.

سرویس دریچه گاز 110 در چه مسافتی باید انجام شود؟

دریچه گاز مانند تسمه تایم به مسافت مربوط نمی شود. برخی از خودروها ممکن است هرگز به این سرویس نیاز نداشته باشند. بدنه دریچه گاز معمولاً در مسافت پیموده شده بیشتر (بعد از 60 تا 80 هزار کیلومتر) کثیف می شود، عمدتاً در خودروهایی که اغلب در ترافیک شهری در حال حرکت هستند یا زمانی که تعویض روغن به طور منظم انجام نمی شود سرویس انجام می شود.

اگر ماشین شما به طور منظم سرویس های دوره ای روغن را انجام می دهد و موتور شما بدون مشکل کار می کند، آیا ارزش انجام این خدمات را دارد؟ ما آن را توصیه نمی کنیم مگر اینکه بدنه دریچه گاز واقعا کثیف باشد و مکانیک شما فکر کند که ممکن است مشکلی ایجاد کند.

از سوی دیگر، اگر خودروی شما در حالت سکون خاموش می شود یا دور موتور نوسان دارد، باحتمال کثیفی دریچه گاز وجود دارد. مکانیک شما معمولاً وضعیت آن را به عنوان بخشی از فرآیند تشخیص خرابی خودرو بررسی می کند.

آیا بررسی وضعیت بدنه دریچه گاز j5 آسان است؟

در اکثر خودروها، کار چندان سختی نیست. بدنه دریچه گاز در منیفولد ورودی نصب شده است و برای بررسی وضعیت آن ممکن است مکانیک شما مجبور شود خرطومی هواکش را خارج کند. اما بهتر است این بررسی توسط مکانیک ماهر انجام شود. در خودروهای چینی دریچه گاز بسیار حساس است و با کوچکترین ضربه خراب می شود. قیمت دریچه گاز بالاست برای همین در همین حد که با روند کار آشنا باشید کافیست.

آیا می توان بدنه دریچه گاز 530 را در خانه تمیز کرد؟

در خودروهای چینی برای تمیز کردن بدنه دریچه گاز به روش بسیار خاصی نیاز دارند. اگر به درستی انجام نشود، ممکن است بدنه دریچه گاز آسیب ببیند و تعویض آن قطعه گران قیمتی است. به همین دلیل، ما اکیداً توصیه می‌کنیم که به دفترچه راهنمای خدمات سازنده مراجعه کنید یا این سرویس را توسط یک مکانیک واجد شرایط انجام دهید. در ادامه نشانه خرابی دریچه گاز را بررسی می کنیم.

7 نشانه خرابی دریچه گاز تیگو 5 و سایر خودروهای چینی

در خودروهای چینی، دریچه گاز قطعه مهمی از سیستم ورودی هوا است که میزان هوای جریان یافته به موتور را کنترل می کند و سپس سوخت سیلندرها را می سوزاند. در هر لحظه، برای اینکه موتور در شرایط بهینه خود کار کند، اجازه دادن به مقدار مناسب هوا برای ورود بسیار ضروری است. هنگامی که دریچه گاز دچار کثیفی، خرابی یا گرفتگی است، جریان هوا را به داخل موتور متوقف می کند، که باعث مشکلاتی در عملکرد می شود و همچنین بنزین خام را برای عبور از سیستم اگزوز ارسال می کند. در اینجا 7 نشانه خرابی دریچه گاز خودروهای چینی آورده شده است تا به شما کمک کند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، مشکل را شناسایی کنید.

به طور معمول وقتی بدنه دریچه گاز به درستی کار می کند، با ورودی سوخت و پدال گاز هماهنگ می شود. پدال گاز را فشار دهید و جریان سوخت به داخل موتور افزایش می‌یابد. دریچه گاز هوای اضافی را به داخل می‌کشد تا سوخت اضافی را بسوزاند و به خودروی شما اجازه می‌دهد همانطور که باید عمل کند و روان کار کند.

خودرو قدرت کافی ندارد

هنگامی که دریچه گاز به درستی کار نمی کند، هوا کم و بیش وارد مخلوط می شود که منجر به کمبود قدرت می شود و خودرو آنطور که باید شتاب نمی گیرد. وقتی پدال گاز را فشار می‌دهید، در حالت ایده‌آل باید اجازه دهد که هوای بیشتری سوخت اضافی وارد شده را بسوزاند، اما در صورت خرابی دریچه گاز خودروهای چینی، هوای کافی وجود نخواهد داشت و به همین دلیل، هیچ موجی در قدرت وجود نخواهد داشت.

شتاب خودرو خیلی کم می شود

از آنجایی که کمبود قدرت وجود دارد، شتاب خودرو قطعا مشکلاتی خواهد داشت. خودرو یا شتاب نامناسبی خواهد داشت یا بعد از یک نقطه شتاب نمی گیرد. هر دو نه تنها در قدرت و مسافت پیموده شده بلکه باعث کاهش طول عمر موتور نیز می شوند.

دور موتور کاهش می یابد

هنگامی که دریچه گاز به طور موثر کار نمی کند، دور موتور خودرو به شکل محسوسی کاهش می یابد. این شامل خاموش شدن خودرو در هنگام ایستادن، خاموشی زود هنگام پس از استارت یا کپ کردن زمانی که پدال گاز به سرعت فشار می دهید، می‌شود. کثیفی جمع شده باعث می‌شود جریان هوا در سیستم متلاطم شود و منجر به نوسان سرعت می شود.

ایجاد شدن کثیفی یا گرد و غبار

یکی از اصلی ترین مسائلی که باعث گرفتگی بدنه دریچه گاز می شود، به دلیل تجمع کثیفی و کثیفی در داخل قطعه است که به آن کک نیز می گویند. این گرد و غبار یک سطح ناهموار ایجاد می کند که جریان هوا-سوخت را مختل می کند و کارایی موتور شما را کاهش می دهد. رسوبات کربن با ایجاد یک سطح ناهموار در داخل قطعه مشکل مشابهی را ایجاد می کنند.

مصرف بالای بنزین در خودرو

مصرف سوخت خودرو به شدت تحت تاثیر دریچه گاز می شود. روش ایده آل برای اندازه گیری مسافت پیموده شده، روش باک پر به باک پر است. ابتدا باک سوخت را پر می‌کنید، صفحه کیلومتر شمار را یادداشت می‌کنید یا یکی از مترهای سفر را صفر می‌کنید و سپس چند صد کیلومتر را طی می‌کنید. دوباره باک را پر کنید و مقدار کل سوخت مصرف شده را یادداشت کنید. مسافت تقسیم بر مقدار سوخت مصرفی به شما تصویر دقیقی از مسافت پیموده شده ماشین شما می دهد. اگر تغییرات بیش از 15٪ وجود داشته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که دریچه گاز مشکل داشته باشد.

ایجاد مشکلات برقی در خودرو

با وابستگی بیشتر خودروها به سنسور ها و وسایل الکترونیکی این روزها، سیم کشی الکترونیکی به عنوان یک سیستم عصبی عمل می کند. اگر سنسور الکترونیکی دریچه گاز پوشیده از خاک باشد، این امر منجر به اصلاحات غیر ضروری در مخلوط هوا و سوخت می شود. این می تواند قدرت موتور خودرو را تا زمانی که توسط مکانیک مجرب بازدید شود. برای برخی خودروها که این حالت را ندارند، روش هایی مانند کاهش قدرت، محدود کردن دور موتور و غیره وجود دارد.

خرابی دریچه گاز

روشن شدن چراغ چک خودرو

اگر مشکلی در عملکرد دریچه گاز وجود داشته باشد، به کنترل الکترونیکی دریچه گاز هشدار می دهد. این به نوبه خود چراغ چک موتور را روشن می کند. اکنون دلایل متعددی وجود دارد که چرا این هشدار روشن می شود و نشانه خرابی دریچه گاز تنها یکی از آنهاست. از این رو بهتر است یک بررسی دستی انجام دهید تا ببینید آیا آلودگی در اطراف قطعه جمع شده است یا خیر.

وقتی یکی از این علائم را در نظر می گیرید، دلایل زیادی دیگری نیز برای چراغ چک وجود دارد. اما هنگامی که برخی یا همه آنها به طور همزمان رخ می دهند، به احتمال زیاد مشکل ازخرابی دریچه گاز است و قطعاً به تعمیر فوری نیاز دارد.تمیز کردن بدنه دریچه گاز رایج ترین راه حل برای این موضوع است و می تواند توسط خودمان انجام شود. حتی در این صورت، همیشه بهتر است آن را با مکانیک متخصص است بررسی کند.

خرید دریچه گاز اصلی خودروهای چینی

در صورتی که نیاز به خرید دریچه گاز برای خودروهای چینی دارید حتما چند نکته را برسی کنید. باید محل بسته شدن پیچ ها را به دقت نگاه کنید. قطعات استوک یا تعمیری یا بی کیفیت در این محل زدگی دارند. این قطعه چون برقی است مرجوع نمی شود. پس در هنگاه خرید حتما کیفیت اصلی بخرید. برای این کار باید از فروشگاه معتبر سفارش دهید. اا قبل از خرید حتما یک برقکار حرفه ای باید خودرو را عیب یابی کند. امکان دارد مشکل از دریچه گاز نباشد. گاهی مشکل از سنسور دریچه گاز است که با قیمت کمتر و سرویس دریچه گاز می توانید مشکل را برطرف کنید. برای خرید دریچه گاز خودروهای چینی اصلی می توانید به فروشگاه کارکیتس مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

5 دیدگاه در “نشانه خرابی و زمان سرویس دریچه گاز خودروهای چینی

  1. مجید رضوی گفت:

    سلام وقت بخیر، لیفان x60اتومات دارم، زمانی که مدت زیادی پشت ترافیک توقف داره، بعد از ایست کامل، در زمان حرکت،صدای برخورد دنده هامیاد و ریپ میزنه و چراغ چرخ دنده روشن میشه، ولی بعد راه افتادن مشکلی نداره،ممکنه از گاز برقی باشه؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت در سایت مطلب در رابطه با صدا تق تق در خودرو نتشر شده که می تونید بخونید و دلیل اصلی رو متوجه یشید.اما با توجه به علائمی که فرمودید بعید نیست مشکل از دنده cvt و کیت زنجیر تایم باشه.باید فوری به تعمیرگاه مراجعه کنید.

    2. درخشان گفت:

      سلام منم همین مشکل رو با جک j5دارم مخصوصا وقتی کولر روشنه وترافیک سنگینه . ممنون میشم یکی جواب بده وراهنمایی کنه

      1. alinaderi گفت:

        شما هم همون مطلب رو مطالعه بفرمایید فروی هم به تعمیرگاه مراجعه کنید.

    3. درخشان گفت:

      سلام منم این مشکل رودارم باجک j5مخصوصاوقتی کولرروشنه وترافیک سنگینه لطفا راهنمایی کنید . ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *