مقایسه خودروها

معایب لاماری و سوالات متداول در رابطه با آن

آشنایی با مشخصات و معایب خودروی لاماری در ایران

در این مطلب قصد داریم در رابطه با خودروی محبوب چینی به نام لاماری جدید صحبت کنیم.در بسیاری از مطالب در رابطه با مشخصات فنی لاماری بحث شده.بنابراین ما روی نقطه نظر کارشناسان در رابطه با این خودرو توضیحاتی می دهیم.البته بحث ما بیشتر روی نمونه جدید این خودرو در ایران می باشد.در ادامه به سوالات شما در رابطه با لاماری جدید پاسخ دادیم.معایب لاماری جدید هم بررسی شده.اگر شما هم تجزبه رانندگی با این خودرو را دارید می توانید در انتهای این مطلب نظرات خود را برای ما بنویسید.

لاماری جدید محصول مونتاژی گروه آرین موتور

گروه آرین موتور یکی از مونتاژکاران چینی می باشد.این کمپانی با سلیقه جوانان آشنایی خوبی دارد.انصافا هم خودروهای خوبی را تا امروز وارد کرده.در کل می توان گفت این شرکت تا به اینجای کار خوب عمل کرده.اما در ادامه نظر کارشناس فنی کارکیتس را در رابطه با رونمایی از خودروی لاماری جدید می خوانید.

رونمایی از لاماری و تغییرات نسخه جدید

در شب 9 آوریل 2022، Dongfeng Fengxing T5 EVO Heatwave  یا همان لاماری ایما به طور رسمی راه رونمایی شد.ماشین جدید در مجموع در 3 تیپ رونمایی شد.محدوده قیمتی لاماری در چین بین 108900-130900 یوان است.ظاهر Dongfeng Fengxing T5 EVO Heatwave  یا همان لاماری ایما هنوز برای ما آشناست.مدل نسخه ویژه ظاهر جدیدی را به محیط اضافه کرده است و جلوه بصری آن متفاوت دارد.با این حال، مدل نسخه ویژه زرد روشن نیز باعث شده تا خودروی جدید بسیار برجسته به نظر برسد. در عین حال، جلوپنجره جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های دوشاخ لاماری هنوز قابل تشخیص هستند و حس حرکت را به آن اضافه می‌کنند.

نمای کناری لاماری هنوز هم بسیار محکم به نظر می رسد و شکل استاندارد یک SUV را نشان می دهد. در عقب خودرو، چراغ عقب نافذ طراحی محبوبی است و چهار اگزوز در دو طرف در پایین بسیار بلوف کننده به نظر می رسند که جلوه بصری اسپرت خودرو را بیشتر تقویت می کند.

از نظر فضای داخلی لاماری رنگی اسپرت با مشکی و قرمز را به کار می گیرد. کنسول مرکزی T شکل کلاسیک حس سلسله مراتب خوبی دارد. طراحی دوگانه پنل ابزار ال سی دی و صفحه کنترل مرکزی گرد شده است. حس خاصی از پیچیدگی وجود دارد و خروجی هوای دایره‌ای ویژگی‌های حرکت خودرو را بازتاب می‌دهد. ناحیه دکمه و دستگیره خودروی جدید در نزدیکی چرخ دنده قرار دارد و از رنگ مستقل پیانو استفاده می‌کند.

از نظر قدرت،لاماری ایما همچنان به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ خطی مدل 4A95TD با حداکثر قدرت 197 اسب بخار و حداکثر گشتاور 285 نیوتن متر مجهز است. سیستم انتقال قدرت با یک گیربکس 7 سرعته مرطوب دوکلاچه مطابقت دارد.

بازار SUV های جمع و جور، که بر سبک ورزشی تمرکز دارد، برای برندهای چینی ضروری است، بنابراین این سطح از محصولات به ویژه غنی است و هر کدام نقاط قوت خود را دارند. Venucia V، Beijing X7، Roewe RX5 PLUS و مدل‌های دیگر ممکن است رابطه رقابتی نسبتاً مستقیمی با خودروی جدید ایجاد کنند. این خودروها همگی به تازگی عرضه شده‌اند یا در سال‌های اخیر بازسازی و ارتقا یافته‌اند و همه آنها توجه بیشتری به ورزش و فناوری دارند.

بررسی فنی و تحلیل نمای ظاهری و آپشن های لاماری

در این قسمت قصد داریم تا نمای داخلی و خارجی و نکات فنی لاماری ایما lamari را بررسی کنیم.در این قسمت به معایب لاماری هم اشاره می کنیم.نظر کارشناسان در رابطه طراحی ظاهری و پیشرانه و گیربکس این خودرو بسیار جالب است.

طراحی داخلی لاماری

داخل Dongfeng Fengxing T5 EVO  یا همان لاماری جدید دارای یک صفحه ابزار یکپارچه و یک صفحه نمایش بزرگ برای کنترل مرکزی است. این نه تنها از ترکیب شیک کنونی صفحه نمایش دوقلو 10.25 اینچی دالیان استفاده می کند، بلکه از یک فرمان کف تخت نیز استفاده می کند.از معایب لاماری می توان به کاهش کیفیت این نمایشگر و معایب در سیستم برقی این خودرو اشاره کرد.البته این معایب در نمایندگی قابل برطرف شدن است.

فضای داخلی خودرو ویژگی‌های فضایی وسیع نسخه‌های محبوب موجود را حفظ خواهد کرد. فرمان چند منظوره کف تخت با روکش چرمی برای در دست گرفتن راحت است. Fengxing T5 EVO همچنین دارای صندلی‌های چرمی NAPPA با عملکرد ماساژ، دکمه‌های رئیس کمک خلبان، یخچال/گرمایش جعبه دسته دسته و سایر ویژگی‌های ممتاز است که راحتی خودرو را افزایش می‌دهد.یکی دیگر از معایب لاماری جدید خشک بودن صندلی ها و سفتی این صندلی می باشد.در مسیرهای طولانی این مسئله آزار دهنده می باشد.

کنسول مرکزی برای قرار دادن یک منبع برق 12 ولت، یک رابط USB و یک پنل شارژ بی سیم توخالی شده است. این طرح واقعا کاربر پسند است. حس کلی مواد فوق العاده است. شایان ذکر است که این خودرو دارای تزئینات بافت فیبر کربن و دوخت قرمز در قسمت کنترل مرکزی و منطقه پانل درب است.از معایب این آپشن ایجاد مشکل برای باطری خودرو است.البته این موضوع توسط کاربران گزارش شده و زیاد مورد تایید نیست.البته باید بدانید که شارژ با باطری خودرو به گوشی آسیب می زند.

 

معایب لاماری جدیدکنجایش فضای داخلی لاماری

Dongfeng Fengxing T5 EVO دارای فضای ذخیره سازی زیادی در داخل و همچنین فضاهایی برای تلفن های همراه و آب در هر پانل درب است. Fengxing T5 EVO دارای اندازه بدنه 4565/1860/1690 میلی متر و فاصله بین دو محور 2715 میلی متر است که تجربه رانندگی جادار و لذت بخشی را برای کاربران فراهم می کند. علاوه بر این، تا 37 مکان ذخیره سازی در خودرو وجود دارد.

 

استاندارد ایمنی در لاماری جدید

از نظر پیکربندی ایمنی، Fengxing T5 EVO یا لاماری جدید از یک طراحی دقیق پنج ستاره ایمنی تصادف پیروی می کند و نسبت فولاد با استحکام بالا بیش از 76 درصد است. از نظر رانندگی هوشمند که توجه زیادی را به خود جلب کرده است، مجهز به تجهیزات رانندگی خودکار سطح L2 برای ایمن تر کردن رانندگی است.

سایر موارد برجسته عبارتند از: سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل، رادار پارکینگ، دوربین دید عقب، سیستم نظارت بر فشار لاستیک، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز، کنترل کشش، برنامه پایداری الکترونیکی ( ESP)، ترمز فعال، ترمز دستی خودکار، دستیار استارت در سربالایی، کنترل فرود در سراشیبی و بلوتوث.

طراحی ظاهری لاماری و معایب ظاهری

طراحی لاماری بر اساس یک زبان طراحی کاملاً جدید به نام “Feng Dynamic” است. طراحان از شیر الهام گرفتند. مشبک بزرگ ورودی هوا در صورت جلویی یادآور دهان باز شیر هنگام غرش است و دریچه‌های اطراف دو طرف صورت جلویی دندان‌های جانور را تداعی می‌کنند.

چراغ های جلوی محبوب T5 EVO بسیار نازک هستند. علاوه بر این، طراحی چراغ های روشنایی در روز مانند خنجر نوک تیز بسیار متمایز است.

همچنین در کناره بدنه پویا است و ظاهر کلی ساده، ویژگی یک SUV کوپه را نشان می دهد.

عقب ساده‌تر از جلو است، اما هنوز ویژگی‌های ورزشی زیادی مانند اسپویلر کوچک در انتهای سقف و چهار اگزوز در دو طرف وجود دارد. چراغ‌های عقب LED و طراحی فراگیر عقب نیز باعث می‌شود افراد احساس اسپرت و زیبایی داشته باشند.

این خودروی جدید از رینگ‌های 19 اینچی دوگانه 6 پره مشکی استفاده می‌کند که با لاستیک‌های 235/55 R19 Yokohama BluEarth-XT AE61 جفت می‌شود.

از معایب طراحی ظاهری لاماری می توان به کپی بودن این خودرو به خودروهای آلمانی می باشد.اما در کل می توان گفت این طراحی ترند روز دنیا می باشد و نمی توان از آن به عنوان کپب کاری یاد کرد.

معایب لاماری جدید

مشخصات پیشرانه در لاماری جدید

Dongfeng Fengxing T5 EVO از موتور 4A95TD 1.5T کارخانه تولید هوافضای میتسوبیشی Shenyang با قدرت 192 اسب بخار و شتاب 9.5 ثانیه در هر 100 کیلومتر نیرو می گیرد. موتور چهار سیلندر توربوشارژ 285 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که از طریق جعبه دنده هفت سرعته DCT به چرخ های جلو منتقل می شود. در حال حاضر، گزینه AWD وجود ندارد.جدا از مصرف سوخت، مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر فقط 6.6 لیتر است.

مزایای لاماری جدید نسبت به سایر خودروهای چینی

به طور کلی، برجسته ترین جنبه Dongfeng Fengxing T5 EVO ظاهر آن است. خودروی جدید به عنوان یک SUV کوچک، دارای زبان طراحی جدید Dongfeng Fengxing است و با پیکربندی های هوشمندی مانند رانندگی هوشمند L2+ دامنه تمام سرعت و سیستم اتصال هوشمند Future Link4.0 مجهز شده است. همچنین در مقایسه با بسیاری دیگر از کراس اوورهای چینی از قدرت کافی برخوردار است.

نظرات راجع به لاماری جدید

موافقم که این طرح جذاب است. بر خلاف سازندگان خارجی این روزها، توری در میان دریایی از توری های خانگی تخیل را نشان می دهد. در مورد تناسب، من دوست دارم ارتفاع آن را کمی کمتر ببینم، اما عرض خوب است.نمای جانبی خودرو تمیز و به زیبایی حجاری شده است، و در عقب من موقعیت پلاک را در زیر، به جای روشن، درب عقب (کاهوت) دوست دارم.در مورد فضای داخلی، من فقط می توانم یک ویژگی را تکمیل کنم: صفحه نمایش یکپارچه. امروزه بسیاری از مانیتورهای نمایشگر مانند افزودنی های نوت بوک پس از فروش به نظر می رسند.

سوالات متداول در رابطه با لاماری

در این قسمت بیشتر سوالات متداول شما دوستان عزیز را در رابطه با خودروی لاماری جدید پرسیدید را پاسخ می دهیم.اگر تجربه رانندگی با لاماری جدید را دارید یا از معایب لاماری جدید مطلع هستید در پایان همبن مطلب برای ما بنویسید.سوالات شما در پایین آمده و پاسخ کوتاهی به آن دادیم.

ماشین فورتینگ کجا ساخته می شود؟

لیوژو، چین خمین، ایران (آرین پارس موتور) دیزاینر هنینگ ناپفل، گای وی کلاس CUV فشرده

شتاب لاماری جدید چقدر است؟

این موتور به موتور 1.5 لیتری توربو میتسوبیشی با قدرت 192 اسب بخار و شتاب 9.5 ثانیه / 100 کیلومتر مجهز شده است. علاوه بر این، این خودرو به گیربکس 7 سرعته مرطوب دوکلاچه Magna و سیستم تعلیق مک فرسون مجهز شده است.

مشخصات لاماری جدید چیست؟

Dongfeng T5 EVO: مشخصات، قیمت ها
▼ قیمت در چین (یوآن) 103.900 114.900
سیلندر / سوپاپ 4 / 16 4 / 16
قدرت موتور (hp/kw/rpm) 197 / 145 / 5600 197 / 145 / 5600
حداکثر گشتاور (Nm) 285.0 / 1500-4000 285.0 / 1500-4000
استانداردهای انتشار VI VI

قیمت لاماری جدید در چین چقدر است؟

قیمت Forthing T5 EVO فقط از 104.900 یوان (16.140 دلار) شروع می شود. 26 اسفند 1399 AP

لاماری جدید چند اسب بخار قدرت دارد؟

204 اسب بخار
قدرت لاماری جدید از یک موتور 1.5 لیتری توربو با 204 اسب بخار (152 کیلووات؛ 207 اسب بخار) و گشتاور 280 نیوتن متر (207 پوند فوت؛ 29 کیلوگرم در متر) تامین می شود.

باک لاماری جدید چقدر بنزین نیاز دارد؟

با یک مخزن سوخت 55 لیتری و میانگین 8 لیتر برای هر 100 کیلومتر.

حداکثر سرعت لاماری جدید چقدر است؟

حداکثر سرعت تقریبا 240 کیلومتر در ساعت خودروی محورجلو.

در عین حال، با قابلیت حداکثر سرعت 240 کیلومتر در ساعت، بازده سوخت سیکل ترکیبی 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر را کاهش می دهد.

قیمت Forthing T5 EVO در ایران چقدر است؟

این خودرو از پایه قیمت 1 میلیارد و 300 شروع می شود و قیمت کارخانه تا 1 میلیارد و 500 ادامه دارد.

بهترین برند خودروی چینی در ایران کدام است؟

چانگان، خودروساز چینی که در سال 1862 تأسیس شد و به عنوان یکی از چهار خودروساز بزرگ چینی شناخته می شود که مدل های مختلفی مانند CS 35، V7، Eado و موارد دیگر را با مشخصاتی ارائه می دهد که برای همه طرفداران خودرو در بازار عربستان مناسب است.البته مدیران خودرو و کرمان خودروهم خودروهای با کیفیتی دارند.می توانید مطلب بهترین خودروی چینی در ایران را در سایت کارکیتس بخوانید.

چند برند خودرو در چین وجود دارد؟

تولیدکنندگان خودروهای سنتی چینی “Big Four” عبارتند از FAW Group، Dongfeng، SAIC Motor و Chang’an. دیگر خودروسازان چینی جیلی، گروه خودروسازی پکن، خودروسازی برلیانس، گروه خودروسازی گوانگژو، گریت وال موتورز، بی وای دی، چری و جیانگ‌هوای (JAC Motors) هستند.

دانگ فنگ لاماری جدید چقدر بزرگ است؟

ابعاد 4.565/1.860/1.690mm با فاصله بین دو محور 2.715mm است.

چرا خودروهای چینی ارزان هستند؟

5 حقیقت خیره کننده در مورد بازار خودرو چین که باید بدانید این است.
هزینه‌های پایین نیروی کار، هزینه‌های توسعه کم (آنها واقعاً هیچ چیزی را توسعه نمی‌دهند) و اغلب یارانه‌های سخاوتمندانه دولت‌های محلی در مکان‌هایی که خودروسازان در آن مستقر هستند را اضافه کنید، و در نهایت با هزینه‌های بسیار کم و بسیار کم مواجه خواهید شد. ماشین ارزان قیمت

ارزان ترین خودرو در چین کدام است؟

آیا در بازار برای یک سواری کاملاً جدید و بدون حاشیه با کمتر از 4000 دلار هستید؟ مشکلی نیست – حداقل اگر در چین زندگی می کنید نه. این کشور خانه ارزان‌ترین خودروی جهان، یعنی جیانگ‌نان آلتو است که از یک موتور 0.8 لیتری سه سیلندر بهره می‌برد و تنها به قیمت 3785.32 دلار (25800 یوان) به فروش می‌رسد.

چه خودرویی در چین بیشتر استفاده می شود؟

NEV ها 35 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند. با توجه به سهم بازار، BYD با فروش 220600 خودرو و تصاحب 11.65 درصد از سهم بازار، به عنوان پرفروش ترین برند خودرو در چین ظاهر شد. فولکس واگن با فروش 192070 خودرو و داشتن سهم بازار 10.14 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.

در لاماری 2023 چه موتوری وجود دارد؟

1.5 لیتری 4 بنزینی
نمای کلی دانگ فنگ فورتینگ T5 EVO 2023 1.5T

این کراس اوور چینی با موتور 1.5 لیتری 4 بنزینی عرضه می شود که 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

معایب لاماری جدید

لوازم یدکی لاماری در بازار موجود است؟

معمولا در خودروهای جدید تازه وارد به ایران یک مشکل اساسی به نام تامین لوازم یدکی وجود دارد.در سال های اول ورود خودروی جدید به بازار شرکت وارد کننده موظف به تامین لوازم یدکی مورد نیاز خودرو می باشد. اما متاسفانه این کار در شرکت ها انجام نمی شود.بار این مسئولیت به دوش بازار آزاد دز ایران می باشد.به نوعی بازار لوازم یدکی در حال جبران کاستی های شرکت می باشد.اما به دلیل تعداد محدود لاماری در ایران برای تاجر واردات این قطعات صرفه اقتصادی ندارد. دلیل بالا بودن برخی قطعات لوازم یدکی در خودروهای چینی هم همین است.اما فروشگاه کارکیتس سعی دارد این کاستی ها را برای صاحبان خودرو جبران کند.برای همین با تامین کنندگان اصلی در ارتباط است.ازین رو برخی قطعات لاماری جدید به ز.ودی در فروشگاه موجود می باشد.

مطلب پایانی

در این مطلب در رابطه با معایب لاماری جدید برای شما صحبت کریم.اما این معایب دلیلی بر بد بودن این خودرو نیست.خودروهای چینی روز به روز بهتر می شود.تمام آپشن های روز دنیا روی خودروهای چینی نصب شده.نمی توان گفت خودروهای چینی بی کیفیت است.یکسری ایرادات در این خودروها وجود دارد.این ایرادات و معایب در خودروهای چینی به خاطر سفارش دهنده می باشد.

کمپانی های مونتاژ کار ایرانی برای سفارش خودروها یکسری آپشن ها را حذف می کنند.این کار باعث پایین آمدن کیفیت خودرو می شود.باید بدانید چینی ها به هیچ سفارشی نه نمی گویند.به اندازه پولتان برای شما جنس تولید می کنند.اگر جنس با قیمت پایین بخواهید یقینا از کیفیت کم می کنند و جنس را به شما تحویل می دهند.نظر خود را در رابطه با خودروهای چینی برای ما بنویسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *