دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

آریزو 5 پدیده ی چری در ایران ارزش خرید دارد ؟

آریزو 5 پدیده ی چری در ایران

آریزو 5 پدیده ی چری در ایران می باشد. در این قسمت از بررسی تخصصی سایت کارکیتس به معرفی و شناخت تجهیزات بررسی و معرفی لوازم و نکات فنی خودرو آریزو 5 می پردازیم.همچنین مقداری در رابطه با معایب و مزایای آیزو 5 در ایران می پردازیم.معایب این خودرو کمتر از مزایای آریزو 5 می باشد.برای همین آریزو 5 ارزش خرید دارد.البته این بسته به نظر شما و مقدار بودجه برای خرید خودرو در نظر دارید دارد.

تاریخچه ی آریزو 5

کارخانجات خودرو سازی چین در سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی از خود نشان داده و این اواخر خودروهای دارای سطح استاندارد بازار جهانی را معرفی کرده‌اند. بعلاوه چینی‌ها به‌شدت به بازار خودروی ایران توجه داشته و خودروهای فراوانی را راهی کشورمان کرده‌اند که در این حین دو قطب اصلی خودروسازی ایران یعنی ایران‌خودرو و سایپا را نیز با چالش های فراوان مواجه کرده اند. در این مطلب قصد تحلیل خودرو یی از کارخانه ی چری با قیمت زیر یک میلیارد تومن که طرفدارانی راجذب خود کرده داریم.

آریزو 5 پدیده ی چری در ایران

بررسی و معرفی تجهیزات و نکات فنی خودرو آریزو 5

آریزو 5 یکی از خودرو های سواری جدید چری بشمار می‌رود که بین مدل‌های آریزو 3 و آریزو 7 قرار دارد که تولید این خودرو در سال 2016 آغازشده و شیلی اولین کشوری بود که آریزو 5 به‌عنوان بازار صادراتی در آن عرضه گردید. غیر از ایران و شیلی، کشورهای روسیه، مصر و برزیل نیز از دیگر بازارهای صادراتی این خودرو هستند.

آریزو 5 پدیده ی چری در ایران

طراحی نمای بیرونی چری آریزو 5

خودرو سازان چینی همواره به کپی کاری و تقلید در طراحی خودروهایشان مشهورند که آریزو 5 هم از این قاعده مستثنی نیست.  در نمای روبروی این خودرو شاهد تقلید چندانی نیستیم و آریزو 5 چهره‌ای تقریباً منحصر خودش را دارد؛ اما با نگاه به نمای عقب خودرو با طراحی آشنایی روبرو می‌شویم چراکه طراحی این قسمت و بخصوص چراغ‌ها با نگاهی کامل به محصولات هیوندای به‌ویژه مدل الانترا انجام‌گرفته است. در کل طراحی آریزو 5 بااینکه در قسمت عقب نمونه برداری قابل توجهی از هیوندای الانترا هاچبک است اما مدرن و زیبا بوده و شیوهٔ جدیدی از طراحی چری را به روخ می کشاند . همچنین از لحاط ابعاد آریزو 5 با طول، عرض و ارتفاع 4.5 ، 1.81 و 1.48 متر در حد و اندازهٔ هیوندای الانترا است.

آریزو 5 پدیده ی چری در ایران

نمای داخلی

در نمای داخلی آریزو 5 مجدد با طراحی الهام گرفته از محصولات هیوندای مواجه می‌شویم. بااین‌ وجود در قسمت داخل کابین هم با طراحی زیبا و اسپرتی طرف هستیم که هرچند ازلحاظ کیفیت هنوز در حد کره‌ای‌ها نیست اما داشبورد و ادوات داخلی کیفیت بالاتری نسبت به ساخته‌های گذشتهٔ چری دارند. همچنین، جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت و زیبابه نظر برسد.

پیشرانه ی آریزو 5

مهندسان چری برای این خودرو دو پیشرانه طراحی کرده اند. یک نمونهٔ 1.2 لیتری توربو با 130 اسب بخار قدرت و 212 نیوتن متر گشتاور و یک واحد 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور که نمونه ی دوم برای عرضه دربازار مصرفی ایران انتخاب‌شده است. بااین‌ وجود به نظر می‌رسد 116 اسب بخار قدرت برای جثهٔ 1355 کیلوگرمی آریزو 5 کم باشد. برای انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو دو گیربکس 5 سرعتهٔ دستی و CVT (اتومات) ارائه‌شده که هر دو نوع در بازار ایران قابل خریداری هستند.

آریزو 5 پدیده ی چری در ایران

مدل بندی در نوع عرضه به بازار

شرکت مدیران‌خودرو این خودرو را در سه تیپ ساده، Luxury و Excellent به بازار عرضه کرده است که تیپ ساده با گیربکس دستی و دو تیپ دیگر با گیربکس اتوماتیک CVT ارائه می‌شوند. تیپ پایهٔ آریزو 5 دارای تجهیزاتی چون ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، شیشه‌های برقی چهاردر، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رادار و سنسور عقب و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است. این درحالی‌ است که در بالاترین تیپ، ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی به خودرو اضافه می‌گردند. بااین‌حال وجود برخی کمبودات در تجهیزاتی چون تهویه برای سرنشینان عقب، تهویه دیجیتال و… کاملاً احساس می‌شود.

مزایای آریزو 5

با توجه به امکاناتی که آریزو 5 دارد,می توان گفت این خودرویی لوکس چینی در بازار ایران می باشد.همانطور که میدانید مراقبت از خودروهای لوکس به گونه ای دیگر است.مثلا سرویس های دوره ای این خودرو حتما باید به صورت مرتب انجام شود.مخصوصا در مدل توربو دار وسواس باید بیشتر باشد.چهره جذاب آریزو نیاز به رسیدگی دارد و نباید کیفیت رنگ به خاطر کثیفی بدنه کم شود.آپشن های موجود روی این خودرو باید درست استفاده شود.به گونه ای که کمترین آسیب را ببیند.این ها همه مزایای آریزو 5 است.

معایب آریزو 5

شاید هزینه بالای نگهداری برای یک خودروی چینی از معایب این خودرو باشد.از جمله معایب آریزو 5 خشکی و صدای کوبش در این خودرو می باشد که به راحتی قابل حل است.کیفیت بنزین پایین ایران روی موتور و توربوی این خودرو اثر منفی دارد.حتما سعی کنید برای این خودرو از بنزین سوپر یک باک در میان استفاده کنید.قطعات موجود در بازار این خودرو قیمت بالایی دارد.البته قطعات اصلی باید استفاده نمایید.برای همین قیمت لوازم آریزو در بازار بالاست.

تامین لوازم یدکی آریزو 5

با توجه به شرایط موجود برای واردات قطعات خودرو از چین و مشکلات مربوط به آن بازار با کمبود قطعات یدکی در زمینه خودروهای چینی مخصوصا خودروهای جدیدی مثل آریزو شد.تا جایی که حتی شرکت مدیران خودرو نتوانست قطعات مصرفی این خودرو ها را نیز تامین کند.اما وارد کننده های قطعات توانستند این کمبود قطعات را در شرکت مدیران جبران کنند.برخی قطعات مصرفی بدنه و موتوری را وارد کردند تا مصرف کننده این کمبود را حس نکند.مجموعه ی کارکیتس هم با توجه به نیاز مشتریان خود این کمبود ها را در نظر گرفته و با واردات و عرضه قطعات با کیفیت و قیمت مناسب توانست نیازهای مشتریان خود را برطرف کند .لوازم یدکی چری آریزو 5 از این قبیل خدمات فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس می باشد.البته قطعات آریزو 5 هنوز در سایت قرار داده نشده و باید تلفنی سفارش خود را ثبت کنید

قطعات قابل استعلام در فروشگاه

  • سپر جلوی آریزو 5
  • سپر عقب آریزو 5
  • چراغ جلو راست آریزو 5
  • چراغ جلو چپ آریزو 5
  • چراغ روی گلگیر چپ آریزو 5
  • خطر روی صندوق سمت چپ آریزو 5
  • چراغ روی گلگیر راست آریزو 5
  • خطر روی صندوق راست آریزو 5
  • قطعات جلوبندی آریزو 5
  • قطعات موتوری آریزو 5
  • لنت ترمز جلو آریزو 5
  • لنت ترمز عقب آریزو 5
  • جلو پنجره آریزو 5
  • دسته موتور های آریزو 5
  • رینگ موتور آریزو 5
  • شاتون آریزو 5
  • واشر سر سیلندر آریزو 5
  • یاتاقان ثابت و متحرک آریزو 5
  • طبق جلو راست آریزو 5
  • طبق جلو چپ آریزو 5
  • سیبک فرمان آریزو 5
  • سیبک طبق آریزو 5
  • میل موجگیر آریزو

 

و سایر قطعات که با تماس با فروشگاه قابل استعلام می باشد.

تست رانندگی آریزو

در ادامه کلیپی از تست رانندگی این خودرو برای شما قرار داده شده . در ضمن شما می توانید نظرات خود را در رابطه با سایت و مطالب و خدمات در آخر همین مطلب بیان کنید تا بتوانیم خدمات بهتری ارائه دهیم .در ضمن از شما دعوت می کنیم تا در کانال های شبکه های اجتماعی ما عضو شوید و ما را در کانال آپارات دنبال کنید.

[aparat id=”nZ3qV”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *