دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

آیا در زمان تعویض لنت دیسک چرخ یا ترمز هم باید عوض شود؟

لنت عقب جک j5

دیسک چرخ یا دیسک ترمز چیست؟

دیسک چرخ یا دیسک ترمز یکی از اجزای ترمز خودرو می باشد.این قطعه در ایمنی خودرو و سرنشین تاثیر اساسی دارد.پس باید همیشه سالم باشد.دیسک چرخ یا دیسک ترمز در خودروهای چینی به گونه ای است که خیلی زود تاب دار می شود.البته بسته به آلیاژ آن کیفیت و عمر مفید آن متفاوت است.در این مطلب قصد داریم به زمان تعویض دیسک چرخ و نحوه تعویض دیسک چرخ و هزینه تعویض آن صحبت کنیم.در صورتی که قصد خرید دیسک چرخ یا کاسه چرخ خودروهای چینی دارید می توانید به فروشگاه کارکیتس مراجعه کنید و سفارش خود را به صورت اینترنتی تلفنی یا حضوری ثبت کنید.

آیا بهتر است لنت ترمز و دیسک ترمز را همزمان عوض کنیم؟

این یکی از سوالات متداول است. پاسخ بله است.به عنوان مثال اگر خودرو نسبتا نو باشد و هنوز عمر دیسک زیادی باقی مانده باشد نیازی به تعویض دیسک های ترمز نیست. در صورتی که دیسک ها به طور نامساوی فرسوده شده باشند یا دچار خوردگی یا زنگ زدگی باشد، حتما باید تعویض شوند.به سطح دیسک ترمز یا چرخ ها نگاهی بیندازید. بر روی لبه های سطوح ترمز برآمدگی وجود دارد. اگر ترمزها در این شرایط باشند، قدرت ترمز به وضوح کاهش می یابد و حتی می تواند باعث صدای سوت ترمز شود.نیروی ترمز توسط لنت ترمز و دیسک چرخ یا ترمز ایجاد می شود. اگر یکی از این دو در شرایط بهینه نباشد، ترمز به خوبی عمل نمی کند.دیسک های چرخ یا ترمز در شرایط بد نه تنها باعث کاهش عملکرد ترمز می شوند بلکه باعث ایجاد صدای سوت ترمز نیز می شوند. کارشناسان کارکیتس توصیه می کنند دیسک ها و پدهای ترمز خود را همزمان تغییر دهید.

تعویض دیسک چرخ

آیا رانندگی با دیسک ترمز خراب خطرناک است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که “دیسک های ترمز به دلیل فلزی بودن نیازی به تعویض ندارند و فقط لنت های ترمز نیاز به تعویض دارند.” یا، “من در پیست مسابقه رانندگی نمی کنم و با خیال راحت در خیابان رانندگی می کنم، بنابراین به آن نیازی ندارم.”آیا تا به حال به دیسک های ترمز خود نگاهی انداخته اید؟یا ظاهر سطح دیسک تبدیل به یک سطح فرسوده و زنگ زده شده، راننده ها فکر می کنند که زمان آن رسیده است که جایگزین شوند. در واقع، سطح دیسک ترمز به آرامی فرسوده می شود، زمان تعویض دیسک چرخ یا ترمز است.

چرا دیسک های ترمز یا چرخ نیاز به تعویض دارند؟

دلایل اصلی عبارتند از “حرارت اصطکاک” و “ظرفیت گرمایی”.

ارتباط بین دیسک / لنت ترمز چیست.یک”ظرفیت گرمایی” وجود دارد که دیسک / لنت ترمز می تواند آن را ذخیره کند.اگر ظرفیت گرمایی دیسک / پد جدید به عنوان “100” باشد، سایش پیشرفت دیسک / پد ظرفیت گرمایی آن “90” → “80” →”70″ … و غیره کاهش می یابد.سپس گرمای ذخیره نشده توسط دیسک / لنت ترمز به کالیپر یا مایع ترمز منتقل می شود تا آسیب های حرارتی مختلف ایجاد کند.

نمونه های زیر آسیب های گرمایی معمولی هستند

کاهش سفتی کالیپر ترمز
دیسک / پد زود فرسوده
موجدار، ترک، ساییده شده روی دیسک
قفل بخار مایع ترمز، نشت مایع از پیچ
جداسازی مواد اصطکاکی با خم کردن صفحه پشتی لنت ترمز (صفحه پشتی)
برای حفظ آسیب حرارتی به حداقل سطح، تأیید دائمی وضعیت سایش دیسک / ترمز بیشتر مهم است.

تعویض دیسک چرخ

بهترین زمان تعویض دیسک چرخ یا ترمز

برای دیسک جلو، زمانی که هر طرف سطح ترمز بیش از 1 میلی متر ساییده شده باشد. برای دیسک عقب، زمانی که هر طرف سطح ترمز بیش از 0.5 میلی متر تا 0.75 میلی متر ساییده شده باشد.توجه داشته باشید، محدودیت سایش با شماره قطعه متفاوت است و محتاط باشید.اتفاقاً قسمت جلوی دیسک در برخی خودرو ها تقریباً 0.75 میلی متر شیار تراشیده شده است.بنابراین، هنگامی که شیار شکاف ناپدید می شود، نشانه زمان تعویض است.

آیا رانندگی با دیسک ترمز خراب خطرناک است؟

رانندگی با دیسک ترمز یا چرخ خراب بسیار خطرناک است.لطفا وضعیت دیسک ترمز خودروی خود را بررسی کنید.بسیار مهم است که خودروی شما بتواند با خیال راحت در زمانی که شما می خواهید متوقف شود و به زبان ساده، سیستم ترمز کار می تواند به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. جدا از ایمنی، یک سیستم ترمز مناسب و کارآمد نیز تجربه رانندگی راحت را تضمین می کند و همچنین تأثیر مثبتی بر هندلینگ خودروی شما خواهد داشت. بخشی از سیستم که بیشترین سایش را می بیند لنت های ترمز هستند – هر بار که ترمز می کنید، آنها کمی فرسوده می شوند تا در نهایت قادر به ایجاد اصطکاک کافی نباشند.

هزینه تعویض لنت ترمز چقدر است؟

هزینه تعویض لنت ترمز در خودروهای مختلف و همچنین بین جلو و عقب سیستم ترمز متفاوت است. اکثر خودروها از کالیپرهای ترمز با اندازه های مختلف در جلو و عقب استفاده می کنند – با ترمزهای بزرگتر در جلو. همچنین، بسته به فرسودگی، ممکن است لازم باشد فقط لنت ترمز جلو یا هر دو لنت جلو و عقب را تعویض کنید. برای جلوگیری از عدم تعادل ترمز که ممکن است ایمنی شما را به خطر بیندازد، همیشه لنت ترمز را به صورت جفت (سمت چپ و راست) تعویض کنید.

برای خرید لنت ترمزهای اصلی خودروهای چینی می توانید به فروشگاه کارکیتس مراجعه کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که بر اساس برند، مدل خودروی خود در قسمت لوازم ترمز جستجو کنید. هنگامی که این کار تکمیل شد، هنگام جستجو در سایت ما، محصولات مناسب متناسب با وسیله نقلیه شما به شما پیشنهاد می شود.اجرت تعویض لنت هم حدود 100 تا 200 تومان متفاوت است.

تعویض دیسک چرخ

هر چند وقت یک بار باید لنت ترمز خود را تعویض کنم؟

فاصله بین تعویض لنت ترمز بسته به عوامل مختلفی بسیار متفاوت است:

چقدر رانندگی می کنی
نوع رانندگی شما
نوع لنت ترمزی که نصب کرده اید
وزن وسیله نقلیه شما
چه بارهای سنگین را یدک بکشید یا حمل کنید
هنگامی که ترمز می کنید، ترمزهای جلو معمولاً نیروی بیشتری اعمال می کنند و بنابراین سریعتر فرسوده می شوند. ممکن است لازم باشد بین دو تا سه مجموعه لنت ترمز جلو را قبل از نیاز به تعویض لنت ترمز عقب تعویض کنید. همیشه برای فواصل سرویس توصیه شده به دستورالعمل های سازنده لنت ترمز خود مراجعه کنید، سعی کنید لنت ترمز ها را کمی زودتر عوض کنید.حتی قبل از اینکه کامل تمام شود.ابن کار طول عمر دیسک چرخ یا ترمز خودرو را افزایش می دهد.

نحوه تعویض دیسک ترمز

در این قسمت به نحوه تعویض دیسک چرخ یا ترمز خودرو می پردازیم.دقت داشته باشید که این کار زمان بر است.همچنین به ابزار ومهارت نیاز دارد.اما به طور کلی می توانید با مراحل انجام کار آشنا شوید.

مرحله اول: باز کردن چرخ ها

مهره های چرخ های وسیله نقلیه خود را قبل از بلند کردن آن از روی زمین باز کنید. زمانی که ماشین را از روی زمین بلند کردید می تواند بسیار خطرناک باشد.هنگامی که خودرو به طور ایمن و ایمن با استفاده از جک بالا آمد، تمام چرخ‌ها را کاملاً خارج کنید. برای دسترسی کامل به دیسک های ترمز باید این کار را انجام دهید.اگر دیسک ها توسط کالیپر نگه داشته می شوند، باید آنها را از براکت جدا کنید. ممکن است کولیس روی آن پیچ شده باشد، در این صورت ابتدا باید پیچ ​​را بردارید.

مرحله دوم باز کردن بست یا کولیس

هنگامی که کولیس را برداشتید، مطمئن شوید که آن را از سر راه آویزان کرده اید تا مانع دسترسی شما به دیسک ها نشود.
پس از برداشتن کولیس، گام بعدی این است که وسیله ای را که کولیس را در موقعیت خود نگه داشته است، بردارید. این بست نامیده می شود. فقط باید توسط دو یا سه پیچ در جای خود ثابت شود که جدا کردن آن را بسیار آسان می کند. مطمئن شوید که پیچ ها را نگه دارید. وقتی نوبت به چیدن همه چیز می رسد به آنها نیاز خواهید داشت.

مرحله سوم : باز کردن دیسک ترمز یا چرخ

هنگامی که کالیپر و حامل از سر راه شما خارج شدند، دسترسی کامل به دیسک ترمز خواهید داشت و می توانید دیسک ترمز قدیمی را بردارید. باید متوجه شوید که چند پیچ ​​تنظیمی وجود دارد که آن را از جلو در جای خود نگه می دارد. اینها عادت دارند که خودشان را خیلی سفت کار کنند، پس آماده باشید که کمی گریس آرنج بریزید تا شل شوند. در موارد شدید، جایی که پیچ ها به نوعی آسیب دیده اند، ممکن است لازم باشد آنها را سوراخ کنید. سعی کنید در صورت امکان از این امر اجتناب کنید زیرا فقط مشکلات بیشتری برای شما ایجاد می کند.

مرحله چهارم:نصب دیسک جدید

هنگامی که توانستید این پیچ ها (گاهی اوقات سرسخت) را بردارید، فقط باید بتوانید دیسک قدیمی را از موقعیت خود خارج کنید. اگر فوراً به راحتی جابجا نمی شود، ممکن است ایده خوبی باشد که با یک چکش به آن ضربه بزنید تا حرکت کند.سپس فقط یک مورد انجام تمام مراحل قبلی به صورت معکوس است! دیسک ترمز جدید را روی توپی بلغزانید و دوباره آن را پیچ کنید. اگر قصد دارید از همان پیچ هایی استفاده کنید که دیسک ترمز قدیمی را در جای خود نگه داشته اند، مطمئن شوید که آنها را به طور کامل بررسی کنید. اگر حتی کمی فرسوده به نظر می رسند، احتمالاً باید آنها را تعویض کنید، در غیر این صورت ممکن است با مشکلات بسیار بیشتری روبرو شوید.

مرحله آخر:چک کردن ترمز ها

کولیس را دوباره به جای خود بچسبانید و چرخ را با دقت تعویض کنید.همه این مراحل را برای همه دیسک هایی که باید تعویض کنید تکرار کنید. احتمالا فقط دو قسمت جلو خواهد بود.ترمز خود را تست کنید هنگامی که انجام این کار ایمن است، مسافت کوتاهی را برانید و مطمئن شوید که ترمزها همانطور که باید کار می کنند. اگر متوجه چیز غیرعادی شدید، بلافاصله ماشین خود را به گاراژ ببرید و از یک متخصص آن را بررسی کنید.

آیا تعویض دیسک ترمز یک تعمیر آسان است؟

اکثر خودروهای جدید دارای دیسک ترمز در دو چرخ جلو هستند. این به این دلیل است که چرخ های جلو می توانند تا 80 درصد نیروی مورد نیاز برای توقف خودروی شما را تامین کنند و بنابراین ترمزها در جلو سریعتر سایش می کنند. دیسک‌های ترمز بیشتر از لنت‌های ترمز دوام می‌آورند، بنابراین بیشتر خودروسازان از آن‌ها روی چرخ‌های جلو استفاده می‌کنند تا از تعویض مکرر آن‌ها توسط رانندگان جلوگیری کنند. فرآیند نصب دیسک های ترمز جدید چندان دشوار نیست و به تجهیزات تخصصی نیاز ندارد. این می تواند کاملاً رضایت بخش باشد که بدانید شما کار را خودتان انجام داده اید و همچنین در هزینه شما صرفه جویی می کند.

میانگین هزینه تعویض لنت و روتور ترمز 1500 تا 2 میلیون در مکانیکی است، اما شما می توانید با انجام این کار خودتان صرفه جویی کنید.
این محدوده قیمت بر اساس میانگین هزینه برای همه خودروهای چینی است امکان دارد بر اساس مدل یا کیفیت یا دست مزد این اعداد متغیر باشد. همچنین ممکن است به تعمیرات مرتبط نیاز باشد.تعویض لنت ترمز و دیسک چرخ یا ترمز در فواصل مسافت پیموده شده انجام می شود، اما زمانی که صدا و/یا لرزش در پدال ترمز احساس شد باید فوراً آنها را تعویض کنید. توصیه می کنیم مقاله ما در مورد لنت ترمز و مدت زمان ماندگاری آنها را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *