دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

10 دلیل رایج برای روشن نشدن خودروهای چینی / کارشناس فنی کارکیتس

آزمون نشتی کمپرسور موتور

وقتی خودرو روشن نمی شود چه کنیم ؟

وقتی خودروی شما روشن نمی شود حس بدی دارید. وقتی خودروی شما استارت نمی خورد، می تواند بسیار عذاب آور باشد. شما احتمالات زیادی را بررسی می کنید که مشکل از کجاست. فکر شما به هزینه های تعمیر هم می رود. اگر با این وضعیت مواجه شدید،کارشناس کارکیتس شما را راهنمایی می کند. ما آن را به 10 مورد از رایج ترین دلایل روشن نشدن خودروهای چینی شما تقسیم کرده ایم. همچنین می توانید بدون پرداخت هزینه خودروی خود را عیب یابی کنید. اگر کمی خوش شانس باسید می توانید این مشکل را بر طرف کنید. مهمترین مسئله حفظ خونسردی در هنگام اتفاق است. در کمال آرامش این 10 مورد را بررسی کنید.

10 دلیل رایج برای روشن نشدن خودروهای چینی شما

خودروهای چینی بسیار پیچیده هستند و حتی یک مشکل جزئی می تواند گاهی اوقات مانع از روشن شدن خودروهای چینی شود. اما، برخی از مسائل بسیار رایج تر از سایر مشکلات است. بنابراین در اینجا 10 مورد از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در هنگام روشن نشدن خودروهای چینی شما با آن مواجه شوید، آورده شده است.

روشن نشدن خودروهای چینی

1. خراب شدن باطری خودرو

این احتمالاً رایج‌ترین مشکلی است که هنگام روشن نشدن خودرو، به خصوص در هوای سرد، با آن مواجه می‌شوید. باتری خراب نمی تواند انرژی کافی برای استارت خودرو شما را تامین کند تا موتور روشن شود. شاید چراغ خودرو یا لوازم جانبی دیگری را که باتری شما را خالی کرده باشد. نه تنها ممکن است باتری ماشین شما خالی کرده، بلکه ممکن است باتری خراب یا خوردگی روی پایانه ها داشته باشید. معمولاً هنگامی که باتری مشکل دارد، یک سری صداهای کلیک سریع را می شنوید. جلو بروید و سعی کنید ماشین خود را به سرعت روشن کنید تا ببینید آیا خودرو روشن می شود یا خیر. اگر کابل های باطری دارید، باید باتری خود را آزمایش کنید تا ببینید که آیا خراب است یا نیاز به شارژ دارد. در بار باز باید 12.2 تا 12.6 ولت را نشان دهد.

2. خراب شدن دینام خودرو

دینام خراب می تواند منجر به مشکلات متعددی شود زیرا دینام مسئول سیستم شارژ خودرو و تامین انرژی سیستم الکتریکی است. هنگامی که دینام از کار بیفتد، تمام وسایل الکترونیکی خودروی شما بدون نیاز به شارژ مجدد توسط خود باتری تغذیه می شود. این کار به سرعت باتری را خالی می کند و شما را سرگردان می کند. اگر دینام به درستی کار نکند، وقتی باتری خیلی کم شود، ماشین شما خاموش می شود.

3. قرار ندادن دنده در حالت پارک یا p

این در مورد خودروهایی با گیربکس اتوماتیک صدق می کند. احتمالاً می‌دانید که گیربکس شما باید قبل از روشن کردن وسیله نقلیه خود در حالت پارک باشد. وسیله نقلیه شما مجهز به یک ویژگی ایمنی است که به خودرو اجازه راه اندازی نمی دهد مگر اینکه شیفتر در حالت پارک قرار داشته باشد. گاهی اوقات، سنسور یا سوئیچ ایمنی خنثی در شیفتر ممکن است کمی مشکل پیدا کند. اگر به نظر می رسد که دنده در پارک است، اما ماشین شما هنوز روشن نمی شود، سعی کنید دنده را چند بار در موقعیت پارک قرار دهید. این ممکن است در نهایت سنسور را از کار بیندازد و به وسیله نقلیه شما اجازه می دهد تا استارت بزند.

4. شل بودن اتصالات برقی

حتی اگر باتری شما به طور کامل شارژ شده باشد، در صورت شل بودن کابل های باتری، ماشین شما روشن نمی شود. کابل های اتصال باطری ممکن است به مرور زمان هنگام رانندگی با وسیله نقلیه خود شل شوند و ضربه و لرزش ناشی از رانندگی می تواند باعث شل شدن کمی آنها شود. اتصالی که حتی تا حدودی شل باشد می تواند از روشن شدن ماشین شما جلوگیری کند. می توانید سعی کنید اتصالات روی پایانه های باتری را تکان دهید تا ببینید آیا آنها کاملاً محکم هستند یا خیر. اگر حرکتی در آنها وجود دارد، باید آنها را سفت کنید و دوباره سعی کنید وسیله نقلیه خود را روشن کنید. شل شدن سیم در جای دیگر، مانند استارت، نیز می تواند مشکل ایجاد کند، اما این مشکل کمتر رایج است و عیب یابی آن دشوارتر است.\

5. خرابی استارت خودرو

اگر موتور استارت، شیر برقی یا سایر قسمت‌های استارت از کار بیفتد، ممکن است هنگامی که می‌خواهید خودرو را استارت بزنید، یک صدای کلیک بشنوید. یک استارتر معیوب می تواند شما را به دردسر بیندازد. می توانید سعی کنید با یک چکش یا پیچ گوشتی به آرامی به استارت خود ضربه بزنید، و گاهی اوقات می توانید رله را باز کند و باعث شود استارت دوباره شروع به کار کند. با این حال، دسترسی به استارت اغلب دشوار است، بنابراین ممکن است نتوانید این کار را انجام دهید. در این صورت، احتمالاً باید به یک تعمیرگاه خودرو مراجعه کنید تا آنها را تشخیص دهند و استارت شما را تعویض کنند تا ماشین شما دوباره روشن شود.

6. مشکلات keyless استارت

بسیاری از خودروهای مدرن دارای استارت با دکمه هستند. این به این معنی است که کلیدی ندارید که باید آن را در خودرو قرار دهید. شما پدال ترمز را فشار می دهید و سپس دکمه استارت را فشار می دهید. با این حال، کامپیوتر ماشین شما باید با جا کلیدی شما ارتباط برقرار کند تا به درستی کار کند. اگر جا کلیدی شما مشکل دارد یا حتی باتری آن کم است، می تواند از روشن شدن ماشین شما جلوگیری کند.

7. گرفتگی فیلتر بنزین

اگر ماشین شما استارت می‌زند اما روشن نمی‌شود، ممکن است فیلتر بنزین مسدود شده باشد. گرفتگی فیلتر مانع از عبور صحیح سوخت از طریق سیستم سوخت می شود. اگر سوخت کافی نتواند به موتور برسد، ممکن است ماشین ریپ بزند. در برخی موارد، گرفتگی کامل باعث می شود وسیله نقلیه شما به هیچ وجه روشن نشود.

8. مشکل در پمپ بنزین

اگر هیچ سوختی از باک سوخت به موتور شما نمی رسد، ممکن است پمپ بنزین خراب شده باشد. این قسمت بنزین را از باک به موتور شما پمپ می کند. کمبود سوخت باعث می شود موتور ماشین شما روشن نشود. هنگامی که پمپ بنزین تلاش می کند کار کند، ممکن است صدای چرخیدن بشنوید، اما ممکن است به این معنی باشد که به درستی کار نمی کند. معمولاً بهتر است که به یک مکانیک با تجربه اجازه دهید این مشکل را حل کند زیرا کار با بنزین خطرناک است و پمپ بنزین شما معمولاً در باک بنزین شما قرار دارد.

روشن نشدن خودروهای چینی

9. سوئیچ جرقه زن به مشکل خورده

سوئیچ استارت خودرو شما معمولا روی ستون نزدیک فرمان قرار دارد. هنگامی که کلید استارت را می چرخانید، این سوئیچ باید برق سیستم الکتریکی خودروی شما را روشن کند. با این حال، هنگامی که از کار می افتد، آنگاه باعث ایجاد مشکلاتی برای وسیله نقلیه شما می شود. این بدان معناست که پمپ بنزین، استارت و سایر قسمت های حیاتی شما برق نخواهند داشت. سوئیچ استارت خراب از روشن شدن خودرو شما جلوگیری می کند. اگر مشکوک هستید که این مشکل است، ممکن است بخواهید ابتدا جعبه فیوز را بررسی کنید. فیوز سوخته می تواند علائم مشابهی داشته باشد. عیب یابی مسائل الکتریکی می تواند پیچیده باشد زیرا به زمان زیادی و ابزار مناسب نیاز دارد.

10. کثیفی شمع موتور

شمع های کثیف جرقه ای در داخل محفظه احتراق شما ایجاد نمی کنند تا مخلوط هوا و سوخت شما را مشتعل کند. بدون جرقه، موتور شما کار نمی کند. حتی اگر ماشین شما روشن شود، دوشاخه های بد باعث می شود وسیله نقلیه شما بسیار خشن کار کند. تعویض شمع‌ها بخشی از سرویس دوره ای معمول خودرو است و برای فاصله زمانی مناسب برای تعویض شمع‌ها باید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

عیب یابی مشکل – آیا موتور استارت می زند یا نه؟

یکی از اولین گام‌ها در تشخیص مشکل، تعیین اینکه آیا خودرو استارت می خورد اما روشن نمی‌شود یا خیر. اگر اینطور نیست، معمولاً به یک مشکل الکتریکی مانند باتری خراب اشاره می کند. این می تواند مشکل جدی تری مانند استارت بد یا حتی پارگی تسمه تایم باشد، اما کمتر اتفاق می افتد. سعی کنید ابتدا ماشین را هول بدهید و اگر بعد از آن وسیله نقلیه روشن نشد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با یک مکانیک تماس بگیرید.

اگر موتور بچرخد، اما ماشین هنوز روشن نمی شود، احتمالاً مشکل سوخت یا جرقه دارید. ممکن است مشکل پمپ بنزین یا خرابی شمع ها باشد. از آنجایی که موتور در حال چرخش است، به این معنی است که شما قدرت دارید و هیچ مشکلی در استارت ندارید. موتور احتمالا سوخت نمی گیرد یا جرقه مناسبی ندارد. اگر دوشاخه ها سالم به نظر می رسند، توزیع کننده را بررسی کنید. اگر مشکل را پیدا نکردید، احتمالا باید به مکانیکی مراجعه کنید.

روشن نشدن خودروهای چینی

هزینه های تعمیرات تخمینی زمانی که ماشین شما استارت نمی زند

اگر مشکل ساده ای مانند شل شدن سیم باطری دارید، تعمیر برای شما هزینه ای ندارد! حتی یک باتری از کار افتاده فقط حدود 1 تا 2 میلیون برای شما هزینه خواهد داشت. با این حال، با پیچیده تر شدن مشکل، قیمت شروع به افزایش می کند. یک استارتر یا پمپ بنزین کثیف احتمالاً بین 2 تا 3 میلیون به شما ضرر می زند. تعویض سوئیچ استارت از نظر هزینه نیز مشابه است. مشکلات گسترده تر مانند پارگی تسمه تایم واقعاً به کیف پول شما ضربه می زند. انتظار می رود حداقل 20 میلیون برای یک موتور جدید و شاید حتی بیشتر از آن در صورت آسیب داخلی به موتور بپردازید.

مطلب پایانی

فقط به این دلیل که ماشین شما روشن نمی شود لزوماً به این معنی نیست که شما مشکل بزرگی دارید. ممکن است راه حل آسانی داشته باشد مانند باتری خراب یا شل شدن کابل باطری. برای کمک به رفع مشکل و یافتن علت نهایی، مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید. اگر مشکل خودرو برطرف نشد، از تماس گرفتن با مکانیک نترسید. برخی از این مشکلات به یک مکانیک با تجربه نیاز دارند، بنابراین اگر خودتان نمی توانید آنها را برطرف کنید، خجالت نکشید.

سوالات متداول در هنگام روشن نشدن خودروهای چینی

در این قسمت تعدادی از سوالات متداول در هنگام روشن نشدن خودروهای جینی را بررسی می کنیم. باید دقت کنید که این اتفاقات عادی می بشد و برای هر خودرویی اتفاق می افتد. پس باید آرامش خود را حفظ کنید. سعی کنید برای رفع مشکل از قطعات اصلی استفاده کنید. باید دقت کنید که دلیل مشکل را به دقت بررسی کنید. استفاده از قطعات اصلی برای خودروهای اصلی مهمترین مطلب است. عمر قطعات اصل بالاتر است. امکان دارد دیرتر باز به این مشکل بخورید. می توانید قطعات اصلی را از فروشگاه کارکیتس سفارش دهید.

وقتی ماشین شما روشن نمی شود، اما باتری آن سالم است، به چه معناست؟

اگر باتری شما سالم است، اما موتور ماشین روشن نمی شود، احتمالاً مشکل سوخت یا جرقه دارید. این می تواند مشکلی از توزیع کننده، سیستم جرقه زنی، شمع ها یا سیستم سوخت باشد. این ممکن است چیزی به سادگی مسدود شدن فیلتر بنزین باشد که از ورود گاز به موتور جلوگیری می کند. سعی کنید قطعات را جداسازی و آزمایش کنید تا مشکل را کوچک کنید تا در نهایت راه حل پیدا کنید.

وقتی ماشین شما روشن نمی شود چه می کنید؟

ممکن است بپرسید “اگر ماشین من روشن نشد چه کار کنم؟” ابتدا باید سعی کنید مشکل را پیدا کرده و اصلاح کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، ممکن است مجبور شوید برای کمک با یک یدک کش تماس بگیرید. بکسل کردن وسیله نقلیه خود به مکانیک ممکن است برای یافتن راه حل لازم باشد.

وقتی ماشین شما روشن نمی شود، اما همه چراغ ها روشن می شوند، به چه معناست؟

بسیاری از مردم تعجب می کنند که چرا ماشین آنها روشن نمی شود، اما چراغ ها روشن می شوند. روشن نشدن خودرو می تواند ناشی از چندین مشکل مختلف باشد. ممکن است استارت معیوب داشته باشید یا سیستم سوخت رسانی یا سیستم جرقه زنی مشکل داشته باشید. این می تواند نتیجه شمع های بد، پمپ بنزین بد، استارت نامناسب یا مشکلات دیگری باشد که از کارکرد مناسب سوخت یا جرقه در موتور شما جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *