دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

دلیل صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت چیست ؟

مکانیک 1

دلیل صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت چیست؟

صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت شما می آید؟ می تواند نشانه ای از مشکلات جدی باشد که می تواند خسارات پرهزینه ای ایجاد کند. دانستن دلیل صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت می تواند به شما کمک کند تا به سرعت تشخیص دهید که مشکل چقدر جدی است. برخی از رایج ترین دلایل عبارتند از 1-مبدل کاتالیزورخراب یا شل 2-سینی زیر موتور 3-شل بودن اگزوز 4-میل لنگ خراب 5-کوبش پیستون 6-زنجیره تایم 7-لوازم جانبی موتور 8-دسته موتور خراب 9-اجزای داخلی شل 10-اقلام شل در صندوق عقب 11-اجزای موجود در جا لیوانی. در این مطلب، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه صدای تق تق در هنگام شتاب گیری خودروهای چینی را تشخیص دهید و نحوه صدای هر یک از این مشکلات و نحوه رفع آنها را تجزیه کنید.

در این مطلب علت چه مواردی بررسی می شود؟

      • صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت
      • صدای تق تق موتور در حالت درجا
      • صدای تق تق موتور در دور پایین
      • صدای تق تق موتور هنگام گاز دادن
      • صدای تقه موتور سرد
      • صدای تق تق از سمت راست ماشین
      • صدای تقه از زیر پای راننده
      • صدای تق تق موتور هنگام روشن شدن
      • صدای تق تق موتور بعد از گرم شدن
      • صدای تقه از زیر ماشین بعد از خاموش شدن 

صدای تقه از زیر ماشین

دلیل صدای تق تق موتور هنگام گاز دادن چیست؟

رانندگی با ماشین باید لذت بخش و راحت باشد، نه پر سر و صدا و ناخوشایند. وقتی هنگام شتاب گیری متوجه صدای تق تق موتور می شوید، هر سفری که می کنید می تواند به یک رانندگی پر استرس تبدیل شود. شنیدن صدای تق تق موتور هنگام گاز دادن نسبتاً آسان است، اما تشخیص این مشکل می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر هیچ علامت دیگری در همان زمان ظاهر نشود. برای تجزیه و تحلیل علل احتمالی صدای تق تق موتور هنگام گاز دادن خودروهای چینی، باید منشاء صدا را پیدا کنید. پیدا کردن دلیل ممکن است چالش برانگیز باشد، زیرا برای شنیدن صدای تق تق باید رانندگی کنید، اما می‌توانید چند کار برای کمک به آن انجام دهید.صدای تق تق موتور هنگام گاز دادن و شتاب گرفتن باید فوری بررسی شود.

تشخیص دلیل صدای تق تق موتور هنگام گاز دادن

یکی از راه‌های تشخیص صدای تق تق موتور هنگام گاز دادن خودروهای چینی این است که دوستی را برای سواری بیاورید و او را در صندلی سرنشین و سپس روی صندلی‌های عقب بنشینید. ببینید آیا می‌توانند منشأ صدای تق تق را مشخص کنند. اگر دوستی ندارید که به شما کمک کند، می توانید با پایین آوردن شیشه های خود و رانندگی در یک خیابان ساکت، سعی کنید منبع صدا را شناسایی کنید. اگر صدا از زیر خودرو، محل موتور یا فضای داخلی خودرو می آید، انجام این کار می تواند به کاهش صدا کمک کند.صدای تق تق موتور هنگام گاز دادن و شتاب گرفتن شاید دلایل دیگری داشته باشد.

صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت به چه دلیل است؟

صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت شما می آید مانند صدای زنگ فلز است و می تواند منعکس شود. ممکن است بتوانید این صداها را از زیر کف پایی بشنوید و ممکن است لرزش خفیفی را در نزدیکی پاهای خود احساس کنید. این صدا معمولا با پایین بودن پنجره ها بلندتر خواهد بود.اما صدای تقه ز زیر ماشین هنگام حرکت دلایل زیادی دارد که باید چک کنید.1-مبدل کاتالیزور خراب است 2-سینی زیر موتور شل شده 3-شل بودن منبع اگزوز خودرو. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم.صدای تق تق از سمت چپ و راست ماشین و زیر ماشین شاید به دلایل زیر باشد.

شماره 1. مبدل کاتالیزوری خراب است

اولین مشکلی که باعث ایجاد صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت شما می شود مبدل کاتالیزور خراب است. مبدل کاتالیزوری خودروی شما در راستای سیستم اگزوز شما قرار دارد و آلاینده های مضر اگزوز را فیلتر می کند. در داخل کاتالیزور ساختارهای لانه زنبوری شکل وجود دارد که به فیلتر کردن گازهای سمی اگزوز کمک می کند. هنگامی که این ساختارها تخریب می شوند و از هم می پاشند، در مبدل کاتالیزوری به دام می افتند و در هنگام شتاب گیری صدای تق تق ایجاد می کنند. در برخی موارد، قطعات مبدل می تواند شکسته شود و از طریق لوله اگزوز شما شلیک کند و حتی صدای بیشتری ایجاد کند. تعویض مبدل کاتالیزوری می تواند پرهزینه باشد، بنابراین تمیز نگه داشتن آن با تمیزکننده کاتالیزور می تواند به حفظ آن در وضعیت کارکرد کمک کند.

صدای تقه از زیر ماشین

شماره 2. سینی زیر موتور شل شده

اکثر خودروها دارای سینی زیر موتور هستند که قطعات مختلف سیستم اگزوز شما را احاطه کرده است. این سینی زیر موتورمانند سپرهای فلزی هستند که برای محافظت از اجزای حساس وسیله نقلیه شما در برابر گرمای شدید ناشی از سیستم اگزوز خودرو شما طراحی شده اند. سینی روی منیفولدهای اگزوز، قسمت زیرین خودرو و اجزای مختلف اگزوز یافت می شوند. با گذشت زمان، سینی ها ممکن است به دلیل دست انداز جاده، آسیب دیده یا زنگ زده شوند. سینی آسیب دیده منجر به صدای تق تق در فلز می شود زیرا سینی راه خود را شل می کند و با اگزوز یا بدنه خودرو تماس پیدا می کند. بستن مجدد سینی می تواند به رفع این مشکل کمک کند. یکی از دلایل صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت همین است.

شماره 3. منبع اگزوز شل یا سوراخ شده

مانند سینی زیر موتور، اگزوز یا صدا خفه کن وسیله نقلیه شما می تواند به مرور زمان شل شود. برای مناطقی که نمک جاده اغلب استفاده می شود، اگزوزهای بسیاری از وسایل نقلیه زنگ زده و شروع به پوسیدن می کنند. یک سیستم اگزوز آسیب دیده می تواند هم هنگام دور آرام و هم هنگام گاز دادن صدا ایجاد کند. یک اگزوز شل می تواند ازمحل بست شکسته، و منجر به ایجاد صدا شود. هنگام گاز دادن، هوای بیشتری در سیستم اگزوز شما جریان دارد و باعث لرزش و لرزش بیشتر می شود. شل بودن اگزوز یا صدا خفه کن می تواند باعث مشکلات آلایندگی شود، بنابراین ممکن است متوجه چراغ چک موتور نیز شوید. این نوع صدای تق تق، بسته به محل شل بودن قطعه، از قسمت موتور، زیر خودرو و نزدیک عقب خودرو می آید. صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت می تواند به این دلیل هم باشد.

دلیل صدای تق تق موتور هنگام استارت زدن چیست؟

با تعداد زیاد قطعات موجود در محفظه موتور شما، بسیاری از اقلام می توانند در طول زمان شروع به لرزیدن کنند – این می تواند از بلبرینگ شل تسمه تا صدای ضربه ناشی از سیبک فرمان خراب یا جلوبندی یا بالابرها متغیر باشد. بیایید نگاهی به برخی از مشکلات رایج‌تری که باعث ایجاد صداهای تق تق از داخل محفظه موتور شما می‌شوند، بیاندازیم.

شماره 1. صدای تقه شاتون

اگر متوجه شدید که صدای تقه از زیر موتور ماشین شما می آید که با شتاب گرفتن، صدای آن افزایش می یابد، ممکن است با کوبش میل لنگ مواجه شده باشید. ضربه میله به این دلیل است که یاتاقان های شاتون شما دارای فاصله بیش از حد هستند که باعث می شود آنها به اطراف حرکت کنند و به میل لنگ برخورد کنند. با افزایش سرعت موتور، اجزای داخلی موتور شما سریع‌تر می‌چرخند و باعث می‌شود که صدای تق تق سریع‌تر افزایش یابد. اگر مشکوک هستید که موتور شما دچار کوبش میل لنگ شده است، برای تشخیص بیشتر باید وسیله نقلیه خود را توسط یک تعمیرگاه حرفه ای خودرو بررسی کنید.

شماره 2. ضربه پیستون به میل لنگ

کوبش پیستون یکی دیگر از مشکلات داخلی موتور است که می تواند باعث ایجاد صدای تق تق یا صدای تقه از محفظه موتور خودرو شما شود. کوبش پیستون به معنای ضربه زدن پیستون به دیواره سیلندر زمانی است که فاصله زیادی بین پیستون و دیواره سیلندر وجود دارد. در یک موتور سالم، پیستون‌های شما بالا و پایین می‌روند تا میل لنگ موتور را بچرخانند – علائم رایج مانند کهولت سن، کمبود روغن موتور، سطح پایین مایعات، و یاتاقان‌های فرسوده می‌تواند باعث شود که پیستون کمی به جلو و عقب حرکت کند و باعث سیلی پیستون شود. 

صدای تقه از زیر ماشین

شماره 3. صدای زنجیر تایم خودرو

اگر متوجه شدید که صدایی شبیه صدای تق تق یا صدای سیلی که از جلو یا کنار موتور شما می آید، زنجیر تایم یا تسمه تایم شما ممکن است مقصر باشد. مانند تسمه محرک لوازم جانبی شما، میل بادامک موتور شما از یک زنجیر برای چرخش همگام با میل لنگ شما استفاده می کند. با گذشت سالها، معمولاً پس از200 هزار کیلومتر، زنجیر تایم ممکن است فرسوده یا کمی کشیده شود. این می تواند باعث شلی زنجیر شود و زنجیر شروع به تماس با پوشش زنجیر تایم کند. اگر فکر می‌کنید زنجیره زمان‌بندی شما ممکن است مقصر باشد، آن را توسط یک متخصص بررسی کنید تا مشکل را تأیید کند.

شماره 4. قطعات مربوط موتور

یکی دیگر از منابع لرزش در محفظه موتور شما، خرابی لوازم جانبی موتور شما است. در جلوی موتور خود، بلبرینگ تسمه های مختلفی خواهید داشت که به میل لنگ، دینام، پمپ آب، پمپ فرمان برقی و کمپرسور تهویه مطبوع متصل می شوند. این بلبرینگ ها می توانند با گذشت زمان شروع به فرسودگی کنند، جیر جیر کنند یا باعث لیز خوردن تسمه شما شوند. اگر صدای تق تق از یکی از بلبرینگ های خود را تجربه می کنید، باید دریابید که آیا می توانید خود بلبرینگ را تعویض کنید یا اینکه نیاز به تعویض کل قطعات جانبی دارید.

شماره 5. خرابی دسته موتور ها

دسته موتور یکی دیگر از دلایل متداول صدا در وسایل نقلیه پرمسیر هستند. دسته موتور، پایه‌های فلزی با بوش‌های لاستیکی هستند که تنها هدفشان جذب ارتعاشات ناشی از فرآیند احتراق داخلی موتور شماست. برخی از دسته موتورها حتی به تحمل وزن موتور خودروی شما کمک می‌کنند. هنگامی که این بوش تحلیل می رود، موتور شما شروع به لرزش بیشتر می کند، به خصوص در سرعت های بالاتر. شما معمولاً می‌توانید با چرخاندن دور موتور در حین پارک کردن و جستجوی تکان‌های بیش از حد موتور، پایه موتور آسیب دیده را تشخیص دهید. یک دسته موتور خراب را می توان با تعویض با دسته موتور جدید برطرف کرد.

دلیل صدای تقه از داخل اتاق ماشین می آید چیست ؟

در نهایت، صداهای تق تق می تواند از اجزای مختلف داخل خودرو شما باشد. اینها معمولاً ساده ترین مسائلی هستند که باید حل شوند و در نهایت چیزی هستند که می توانید خودتان آن را حل کنید. در این قسمت به بررسی دلایل صدای تقه از داخل اتاق می پردازیم. 

شماره 1. شل شدن تزئینات داخلی

اگر تا به حال تزئینات داخلی خودرو شما برای تعمیر یا نصب لوازم جانبی خارج شده باشد، ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که دوباره به درستی نصب نشده باشد. تزئینات داخلی شل یا آسیب دیده مانند پانل درها، صفحات خراشیده درها، و پوشش بلندگوها می توانند در هنگام گاز دادن یا زمانی که خودرو به سرعت معینی می رسد، صدا کند. اگر صدای جیر جیر از داخل می آمد، مطمئن شوید که در شرایط اجزای داخلی درست است و به درستی نصب شده است. شما ممکن است با یک راه حل ساده برای مشکلات صدای تقه از داخل ماشین خوش شانس باشید.

شماره 2. صندوق عقب خود را بررسی کنید

با کمال تعجب، بسیاری از شکایات ناشی از سر و صدا در نهایت به یک قطعه ای تبدیل می‌شوند که شخصی آن را در صندوق عقب خود فراموش کرده است. اگر صدای تقه از داخل اتاق می آید، بررسی کنید که هیچ چیز به آرامی به اطراف نمی چرخد. حتماً محفظه لاستیک زاپاس خود را بررسی کنید، زیرا ممکن است اقلام کوچک داخل این محفظه بیفتند و در مقابل بدنه فلزی خودرو به صدا درآیند.

شماره 3. وجود یک شی در جا لیوانی یا جا سکه ای

ساده ترین راه حل که ممکن است پس از فهمیدن آن کمی احساس حماقت در شما ایجاد کند، سکه های موجود در جا لیوانی است. از میزان صدایی که برخی از تغییرات یدکی می توانند در جا لیوانی شما ایجاد کنند، شگفت زده خواهید شد. یک قوطی خالی یا یک آیتم فلزی دیگر را در مخلوط بیندازید و این مزاحمت جزئی می تواند به مانند هلی کوپتر پر سر و صدا تبدیل شود. صدای تقه از داخل اتاق ماشین می تواند به این دلیل باشد.

رفع صدای تق تق در دور موتور پایین 

فرض کنید حتی پس از تلاش برای راه‌حل‌های ذکر شده در بالا، همچنان صدای تق تق را تجربه می‌کنید. در این صورت، به احتمال زیاد به کمک یک مکانیک مورد اعتماد برای رفع مشکل نیاز خواهید داشت. اگر صدای تق تق در دور موتور پایین را تجربه می کنید، باید هر چه سریعتر وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک ببرید. مشکلات موتور مانند انفجار، شل شدن سوپاپ‌های موتور، پمپ هیدرولیک خراب و زمان‌بندی ضعیف احتراق می‌تواند باعث آسیب فاجعه‌بار به موتور شما شود. هرگونه تماس غیرضروری فلزی می‌تواند براده‌های فلزی را به داخل روغن موتور شما بفرستد و باعث می‌شود سیستم روغن کاری شما مانند کاغذ سنباده در برابر نواحی حساس موتور شما عمل کند.

هنگامی که صدای تق تق ماشین خود را برای مکانیک خود توضیح می دهید، تا حد امکان جزئیات را ارائه دهید. اگر مشکوک هستید که صدای تق تق در موتور موتور، تعلیق، صدای داخل خودرو، یا صدای زیر شاسی بلند است، به آنها اطلاع دهید. این به آنها کمک می کند تا مشکل را بهتر تشخیص دهند و بدانند کجا باید جستجو کنند. توضیح اینکه چه نوع صدایی می شنوید نیز مفید خواهد بود. شما می توانید صداهای روزمره را به صورت صدای جغجغه، جیغ، جیرجیر یا صدای تیک تیک توصیف کنید. با مشخص بودن تا حد امکان، می توانید به سرعت بخشیدن به روند تعمیر کمک کنید.

صدای تق تق از جلوبندی خودرو

گاهی در هنگام رانندگی صدای تق تق از سمت راست یا چپ ماشین یا از زیر ماشین به گوش می رسد.احتمال دارد که جلوندی خودروی شما به مشکل خورده باشد.این احتمال نیز باید توسط کارشناس بررسی شود.صدای تق تق زیر پای راننده یا شاگرد دلیلی بر خرابی سیبک ها فرمان یا طبق ها یا حتی بلبرینگ چرخ یا پلوس می باشد.با تمامی این صداها به دقت گوش دهید.اگر بتوانید محل دقیق صدا را مشخص کنید کا راحت تری دارید.

تعمیر صدای تق تق در هنگام گاز دادن چقدر هزینه دارد؟

هزینه تعمیر وسیله نقلیه ای که هنگام گاز دادن صدای تق تق می دهد بسته به اینکه کدام قطعه باعث ایجاد مشکل می شود متفاوت است. برای مشکلات ساده ای مانند یک سینی زیر موتور شل است، می توانید انتظار پرداخت حدود 100 تا 200 تومان را داشته باشید. اگر پرونده شما گسترده تر است، مانند خرابی میل لنگ یا پیستون یا سوپاپ، می توانید انتظار داشته باشید که بیش از 5 میلیون بپردازید. بهترین راه برای دریافت قیمت دقیق این است که به مکانیک مجاز محلی خود مراجعه کنید و از آنها بخواهید مشکل را به درستی تشخیص دهند. آنها تعیین می کنند که چه چیزی باید جایگزین شود و چه مدت طول می کشد و به شما اطلاع می دهد که دقیقاً چه چیزی باید بپردازید.

آیا می توانم ماشینی را با صدای تق تق رانندگی کنم ؟

اینکه آیا می‌توانید خودرویی با صدای تق تق را رانندگی کنید یا نه، در نهایت به آنچه که صدای تق تق در آن ایجاد می‌شود، بستگی دارد. شما باید برای موارد کوچکتری که می‌دانید روی قابلیت رانندگی خودرو تأثیر نمی‌گذارند یا مشکلات مهم‌تری ایجاد نمی‌کنند، خوب رانندگی کنید. اگر صدا نگران کننده است یا از قسمت موتور می آید، باید رانندگی وسیله نقلیه را متوقف کنید و به یک متخصص تشخیص دهید.

اگر تق تق در دور موتور پایین در خودرو را برطرف نکنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر یک قطعه را تعمیر نکنید، ممکن است بعداً به مشکلات مهمتری منجر شود. این می تواند از افتادن سینی زیر موتور و منفجر شدن لاستیک تا بدتر شدن ضربه موتور و تخریب موتور شما متغیر باشد. به عنوان یک قاعده کلی، همیشه باید خودروی خود را در اسرع وقت پس از شنیدن صدای تق تق موتور در دور موتور پایین بررسی کنید تا مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما تا حد امکان برای خود و سایر رانندگان جاده ایمن است.

خرید لوازم خودروهای چینی 

اگر به دلایل بالا به تعمیرگاه مراجعه کردید و نیاز به لوازم یدکی خودروی خود داشتید اصلا جای نگرانی نیست.می توانید تمام قطعاتی که مکانیک از شما خواسته را از کارکیتس سفارش دهید.می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید.اگر قطعه مورد نظر را پیدا نکردید می توانید در ساعات کاری با فروشگاه تماس بگیرید.در ساعات غیر کاری می توانید از طریق چت آنلاین سایت با ما در تماس باشید.

36 دیدگاه در “دلیل صدای تقه از زیر ماشین هنگام حرکت چیست ؟

  1. ناشناس گفت:

    ماشینم من تو دنده ۴ صدای چک کش زدن ب اهن رو میده تو سرعت ۶۰ تا ۸۰ .ماشین مزدا کارا موتور پیکان

    1. alinaderi گفت:

      این مشکل چن دلیل داره.اگر در هر دنده ای با سرعت 60 تا 80 صدا میاد احتمال داره از سفت کن تایم یا زنجیر تایم باشه.امکان داره یه سینی زیر یا یه قطعه بدنه شل شده باشه اما اگر فقط تو دنده 4 این صدا میاد احتمالا از قطعات داخل گیربکس و دنده 4 باشه.

  2. سعید فرسادنیا گفت:

    با سلام و احترام.

    ام وی ام ۳۱۵ اسپرت دارم.
    تو دنده یک و دو، در مواقع گرفتن کلاچ، رها کردن کلاچ، نیم کلاچ کردن، حتی گاها، کاهش سرعت ماشین در ترافیک با رها کردن پدال گاز( بدون فشردن کلاچ)،
    معمولا بسته به تناسب گاز و فشرده شدن کلاچ یا رها کردنش،

    ۱ تا بعضا حتی ۶-۷ مورد، صدای تق تق از زیر ماشین، نواحی مرکزیش شنیده میشه، چیزی شبیه به برخورد دو قطعه بهم…

    قابل ذکر هست تو شروع حرکت و نیم کلاچ بودن و دنده یک، تعداد تق تق بیشتر و صدا بلند تر هست معمولا

    ممنون میشم، در صورت امکان راه نمایی بفرمایید.

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت
      به احتمال زیاد و در بهترین حالت ایراد از بلبرینگ کلاچ خودروی شما خراب شده.فوری به گیربکس کار مراجعه کنید حتما روغن گیربکس رو چک کنید و گردگیر پلوس ها سمت گیربکس هم چک بشه.در بد ترین حالت امکان داره دنده برنجی 1 و 2 به مشکل خورده باشه که در این صورت باید فوری تعویض بشه .درغیر این صورت تمام دنده ها هم آسیب می بینه.البته این نظر با توجه به فرمایشات شماست و نظر قطعی رو باید مکانیک بده

  3. علی گفت:

    خودرو من اریزو ۵ توربو است هنگامی که ماشین سرد است صدای ناک میدهد با گرم شدن ماشین صدا از بین میرود بیشتر در فصل زمستان اتفاق میافتد لطفا راهنمایی کنید

    1. alinaderi گفت:

      سلام
      خودروی آریزو دارای مکانیزم زنجیر تایم است.از معایب زنجیر تایم ایجاد سر صدا در هنگامی است که خودرو سرد است.این سر و صدا در روزهای سرد بیشتر می شود.اما پس از مدتی از بین می رود.این مشکل می تواند از دنده vvt یا سفت من زنجیر تایم باشد.خودروهایی که مکانیزم زنجیر تایم دارند اگر چه نیاز به تعویز کیت تایم ندارند.اما بعد از مدتی باید دنده vvt را تعویض کنید.البته امکان دارد با تعویض سفت کن زنجیر تایم هم مشکل حل شود.ولی درکل بهتر است طبق جدول سرویس های دوره ای دنده vvt تعویض شود.اگر دوستان نظر دیگری دارند با ما هم به اشتراک بگذارید ممنون

  4. ابوالفضل گفت:

    سلام وقت بخیر
    یه سمندef7 دارم که 220تا کار کرده الان نزدیک به2 سال میشه که موقع شتاب گیری ماشین صدای تق تق میده وقتی دور موتور از 3 هزار رد میشه صدا کلا نیفته این صدا او تو دنده 2-3-4-5- هستش تو دنده 1 اصلأ صدا نداره بعضی وقتا که درجا گاز میدم یه صدای تق میزنه بعد قطع میشه ماشین آب کم نمی‌کنه روغن هم که بعد از 4 هزار شروع به بخار کردن می‌کنه

    1. alinaderi گفت:

      سلام بخار شدن روغن رو این موتور عادی هست البته اگر از روغن موتور با کیفیت که توان دمای بالا رو داره استاده کنید هم این اتفاق نمیوفته به نظر میاد مشکل از موتور ماشین نباشه.احتمالا یک پیچی جایی شل شده یا تسنه دینام به جایی گیر داره. وقتی ماشین در حالت درجاست کاپوت رو بالا برنید و دور موتور رو بالا ببرید ببینید ایراد از کجاست. به نظر میاد مشکل خاصی نباشه

  5. شهیر گفت:

    با سلام یه خودروی ۳۱۵ مدل ۹۳ دارم تو دنده ۳ که کاز میدم یه صدای تلق تلق میاد وقتی میندازم دنده ۴ و کاز میدم بیشتر میشه و دنده دیگه قطع نمیشه و وقتی پام رو از رو گاز برمیدارم صدا نمیاد فقط تو این حالت صدا میده گیربکس باز کردم مشکلی نداشت دسته موتور عوض کردم بازم صدا همچنان هست نمیدونم دیگه مشکل از کجاست بهترین مکانیکم بردم ولی نتیجه نگرفتم

    1. alinaderi گفت:

      سلام این مدل صدایی که میگید به احتمال زیاد ار همون گیربکس ماشینه .حتما روغن گیربکس رو چک کنید و به یک مکانیک گیربکس کار مراجعه کنید. کسی که تخصص تعمیر موتور ماشین رو داره قطعا نمی تونه راجع به گیربکس ماشین نظر بده.می تونه صدای بلبرینگ کلاچ باشه.اگر مشکلتون حل شده بفرمایید ما هم تجربه کسب کنبم. ممنون

  6. زمانی گفت:

    سلام وقت بخیر. پراید ۱۳۲ مدل ۹۰ وقتی گاز زیاد میدی و دور موتور میره بالا در هنگام افت دور موتور صدایی شبیه تیک تیک میده و قطع میشه بعدش . بنظر علت چیه

    1. alinaderi گفت:

      این مشکل بیشتر در خودروهای دوگانه سوز مشاهده شده. به نظر میاد دلیل این صدا استفاده از گاز و بنزینه.باز اگر تجربه جدیدی دارید یا اطلاعات بهتری دارید به ما هم اطلاع بدید ممنون

    2. محسن گفت:

      سلام من یه ام وی ام ۵۳۰ دارم که جدیدا وقتی سرعت ماشین از سرعت ۶۰ بالا میره از جلوی ماشین به شدت صدای تلق تلق میاد و جالب تر اینکه حتی وقتی پامو از گاز هم برمیدارم بازم صدا میا و این صدا حتی در حالت اینکه تو سرعت‌ ۶۰ به بالا ماشین رو خلاص میکنم بازم میاد و با پایین آمدن سرعت صدا نیز قطع میشه شما میدونین دلیلش چی میتونه باشد.

      1. alinaderi گفت:

        سلام
        با توجه به اطلاعاتی که دادید ظاهرا مشکل از جلوبندی و توپی چرخ ماشین است. می تونید به جلوبندی ساز مراجعه کنید. در ضمن مطلب رفع کوبش خودروهای ام وی ام رو مطالعه کنید. برای اورهال اساسی جلوبندی و رفع کوبش ها می تونه براتون مفید باشه

  7. علیرضا گفت:

    سلام تیبا خشک دارم در هنگام سرد بودن خوب کار میکنه بعد از حدودا ۱۰دقیقه در هنگام درجاکار کردن صدای تق تق میده با گاز دادن حل میشه ولی هنگام برگشت گاز اون صدا گاها میاد روغنشو عوض کردم اون صدا بیشتر شد هرجا هم بردم گفتن باید موتور بازشه تا بفهمیم مشکل چیه !میشه از کوبش پیستونا باشه ؟

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت این مشکل احتمالا از موتور نیست باید بگردید ببینید در جایی بست یا پیچی شل شده یا دوتا قطعه با هم درگیرند. البته این تجربه شخصیه باز باید مکانیک ماهر نظر بده. دوستان دیگه اگر به این مشکل برخورد کردند و راه حل دارند ممنون میشم راهنمایی کنند.

  8. علیرضا گفت:

    سلام تیبا خشک دارم وقتی موتور سرد هست عین ساعت کار میکنه حدودا بعد از ده دقیقه کارکردن در هنگام درجاصدای تق تق گاها شنیده میشه با گازدادن صدا رفع میشه و توی برگشت گاز اون صدا هست هرجا هم بردم سر درنیاوردن میشه از یاتاقان باشه یا پیستوناش؟

  9. علیرضا گفت:

    سلام تیگو۵ دارم هنگامی که گاز میدهم و موتور دور میگیرد صدای قرقر میدهد ‌ اگزوز چک کردم مشکلی نداشت

    1. alinaderi گفت:

      سلام
      متاسفانه موتور ماشین به تعمیر اساسی نیاز داره خیلی فوری به تعمیرگاه مراجعه کنید

  10. عارف گفت:

    سلام.ساینا دارم وقتی ماشین سرده صدا نداره بعد از گرم شدن از قسمت بالای تسمه تایم وقتی دور موتور رو ۲۰۰۰میره صدای تق تق میده وتا سرعت ۴۰تا شنیده میشه ولی سرعتای بالاتر صدا نداره

    1. alinaderi گفت:

      این مشکل می تونه از سفت کن تایم یا بلبرینگ تایم باشه احتمالا زمان تعویض تسمه تایم به جای کیت تایم تسمه تکی تعویض کردید می تونه خطرناک باشه باز باید مکانیک نظر فنی بده

  11. سید محمود محمودی گفت:

    باسلام وقت بخیر ماشین من رنو سیناد هست از امروز ماشینم در همه دنده ها تو سرعت پایین موتور صدای تق تق میکنه ولی وقتی سرعتم زیاد میکنم صداش تموم میشه از چیه ممنون

    1. alinaderi گفت:

      سلام به احتمال زیاد اگر ماشین دود نمی کنه شاید این صدا از بلبرینگ کلاچ باشه. البته باید خیلی زود به مکانیک ماهر نشون بدید تا بیشتر به خرج نیوفته

  12. حمید گفت:

    با سلام بنده ماشینم جیلی هست و زنجیر تایم داره .حین استارت زدن یه صدای کر کر میاد که بعدروشن شدن دیگه صدا قطع میشه.دنده وی وی تی تعویض کنم یا کیت کامل زنجیر تایم ؟در ضمن شما حرفه ای هستید بنده مکانیک دیزل هستم و خیلی شما کار بلدی از توضیحاتی که دادید

    1. alinaderi گفت:

      ممنون از لطف شما
      تو ماشین هایی زنجیر تایم دارند اگرچه نیازی به تعویض در کیلومتر مشخص ندارند. اما بعد از مدتی باید دنده vvt و مکانیزم تایم کامل تعویض شه. البته این مشکل شما بیشتر از همون دنده وی وی تی هست وقتی ماشین سرده و استارت میزنید صدای کشیده شدن زنجیر میاد ولی بعد از مدتی درست میشه.اما باید سفت کن زبجیر تایم و قاب تایم هم چک کنید.

  13. مهدی گفت:

    سلام.
    بنده جک s3 دارم .هنگام حرکت اولیه صدای ناک ناک میاد.نمایندگی گفت از بنزینه

    1. alinaderi گفت:

      سلام
      یک مدت از بنزین سوپر استفاده کنید. اگر به بنزین سوپر دسترسی ندارید. می تونید از مکمل های بنرین استفاده کنید. اگر صدا از بین نرفت احتمالا باید زنجیر تایم و سفت کن زنجیر تایم رو چک کنید.

  14. حمید شیراز گفت:

    سلام من پارس سال دارم الان حدودا ۳ماهی میشه ک ماشینم تو حرکت با دنده ۲_۳_۴_۵دور موتور از ۲/۵تا ۳/۵متغیر صدای تق تق میده خلاص میکنم ول میشه معمولا تو سرعت ۵۰تا ۹۰ از چی می‌تونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. alinaderi گفت:

      سلا ارادت احتمالا صدا از خرابی بلبرینگ کلاچ باشه اما باید مکانیک ماهر نظر بده می تونید توی سایت مطلب مربوط به خرابی بلبرینگ کلاچ را مطالعه کنید.

  15. محمد رضا گفت:

    سلام ساینا اس ۱۰۰۰۰کارکرد دارم حالت در جا سرگاز که میدی تو دور پایین صدای تق تق میاد و میره بالا صدا میوفته ودر حال حرکت هم همینطور هست سر گاز که میدی صدا میده ودر حالت سرد بودن موتور اصلا صدا نمیده و وقتی گرم میکنه دور موتور پایین صدای تق تق میاد اونم حالت سرگاز حالت عادی صدا نمیده

    1. alinaderi گفت:

      سلام ارادت این مشکل ظاهرا تو ماشین ساینا زیاد مشاهده شده. تحقیقات زیادی انجام شده. اکثر موارد مشخص شده ایراد از روغن موتوریه که برای ماشین استفاده کردید. موتور ساینا به روغن بی کیفیت حساسه ظاهرا. توی سرویس هزارتا از روغن موتور مناسب استفاده کنید. به احتمال زیاد مشکل حل میشه

  16. حمید گفت:

    سلام و عرض ادب، ام وی ام x22 مدل ۹۹ دارم، الان دوروزه از سمت چپ خودرو (سمت راننده) سمت تق تق میاد ماشین رو نگه داشتم صدا قطع شد ولی یه لحظه از چرخ جلو سمت راننده یه صدای جیغ اومد و قطع شد، دوباره موقع حرکت صدای تق تق میاد و با سرعت بیشتر صدا زیاد میشه، درضمن از داخل ماشین کاپوت ماشین سمت چپ دیده میشه کامل ولی سمت شاگرد پایینتره، موقع دور زدن ماشین هم احساس میکنم لرزش داره، ممنون کمکم کنین.

    1. alinaderi گفت:

      سلام به احتمال زیاد ماشین از سمت چپ از دست انداز یا چاله خیلی شدید افتاده. برای همین چند مورد اتفاق افتاده. البته این پاسخ بر اساس اطلاعات شما داده شده. احتمال زیاد ضربه شدید به کمک آسیب زده و کمی خالی کرده. اگر فرمان در هنگام دور زدن صدا میده باید پلوس و جعبه فرمان چک بشه. حتما وقتی ماشین برای مدتی در پارکینگ است قبل از حرکت چک کنید که روغن ریزی نداشته باشه. چون امکان داره اگر پلوس خراب شده باشه روغن گیربکس خالیه بشه. خیلی زود به یک جلوبندی ساز مراجعه کنید تا مشکل رو بررسی کنید. مطلب خطرات ناشی از رانندگی با پلوس خراب رو هم داخل سایت مطالعه کنید.

      1. حمید گفت:

        ممنون ازینکه سریع جواب میدین، خواستم بگم موقع دور زدن صدا نمیده ولی فرمان لرزش داره، موقع دور زدن دور میدان احساس میکنم ماشین سر میخوره و چپ میکنم ولی اینجوری نیس فقط لرزش داره، یکی میگفت باید بالانس بشه ولی صدای که از سمت چپ میاد فکر میکنم مشکل جایی دیگه باشه

        1. حمید گفت:

          سلام، الان از جای جلوبندی ساز ماشین رو روی یه سطح صاف برد و رانندگی کرد ماشین مشکلی نداشت فرمان رو ول کرد صاف خود ماشین میرفت و منحرف نمیشد، فرمان را چپ و راست کرد گفت مشکل خاصی نداره، ماشین ۴۵۰۰۰ کار کرده و گفت زیاد حساس نباش چیز خاصی نیست امیدوارم که درست گفته باشه

  17. علی گفت:

    سلام من سمند سورن با موتور جدید گرفتم یا همون موتور 405 روشه
    ماشین در حالت حرکت صدای تق تق میاد از جلو و وقتی گاز میدم این صدای تق تق هست و وقتی پام از روی گاز بر میدارم صدای تق تق قطع میشه
    و همچنین وقتی کلاج میگیرم صدای تق تق قطع میشه
    به نظر شما مشکل از چی می‌تونه باشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید