دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

واقعیتهایی درباره نقطه ضعف طبق خودروهای چینی که به آن توجه نمی کنید

طبق چیست:

قطعه ای است فلزی که در دو سر دارای بوشهای محوری ( مانند آرنج یا زانوی انسان عمل می کند ) می باشد.از یک سمت به قطعات متحرک سیستم تعلیق و از سمت دیگر به شاسی خودرو متصل می گردد.نقش اتصال شاسی به قطعات سیستم تعلیق را بر عهده دارد.در برخی موارد طبق ها به شکل حرف A می باشند.یعنی در سمتی که به شاسی متصل می شوند دارای دو محور هستند.در این صورت آنها را جناغی ( Wish Bone ) و یا A-Arm می نامند،اما در مواردی که به صورت یکپارچه باشند ، همان نام طَبَق ( Control Arm ) به آنها اطلاق می گردد.

انواع طبق:

طبق ها بر حسب نوع سیستم تعلیق در هر دو محور جلو و عقب قابل استفاده بوده و باز هم بر حسب نوع سیستم تعلیق ممکن است یک خودرو بدون طَبَق،با یک طَبَق در هر چرخ یا با دو  طَبَق در هر چرخ،طراحی شود.محل قرار گیری طَبَق ها ممکن است در نیمه بالا و یا نیمه پایین متعلقات چرخ باشد؛ که در صورتیکه در قسمت بالا قرار داشته باشد به آن طَبَق بالا و در صورتیکه در قسمت پایین واقع شده باشد به آن طَبَق پایین گفته می شود.طبق پایین در محور جلوی اکثر خودروهای امروزی دیده می شود،اما استفاده از طَبَق بالا با گسترش سیستم فنر و کمک فنر یکپارچه ( Strut ) رو به کاهش است.

نقطه ضعف طبق ام وی ام 315

نقطه ضعف خودروهای چینی :

همانطور که گفتیم طبق دارای چندین قطعه می باشد. وجود نقص یا خرابی در این قطعات باعث بروز مشکل در کل طبق و جلوبندی می شود. بیشتر نقطعه ضعف در طبق ام وی ام 315 در قسمت بوش ها می باشد. در این قسمت ها دچار پارگی می شود و باید تعویض شود. البته سعی کنید از بوش طبق بزرگ لبه دار برای تعویض استفاده کنید. سیبک طبق یا همان سیبک زیر کمک هم از جمله قطعات طبق می باشد. باید به این نکته توجه کنید در جلوبندی اگر قطعه ای را عوض می کنید هم سمت چپ را عوض کنید هم راست.

طبق ام وی ام چری 315 :

شاید این مطلب را ندانید اما جالب است بدانید که جلوبندی خودروی ام وی ام 315 با خودروی گلف مدل 90 یکسان است. برای همین ما در این فروشگاه از قطعات جلوبندی گلف برای 315 ارسال می کنیم. البته به درخواست مشتریان. این قطعات شامل سیبک فرمان قرقری فرمان بوش طبق ها و میل موجگیر می باشد. البته طبق آلمانی هم موجود بود. با توجه به شرایط فعلا ارائه ی این قطعه با کیفیت آلمانی مقدور نیست.

خرید قطعات جلوبندی از فروشگاه

در این قسمت دسته جلوبندی تمامی خودروهای موجود در فروشگاه را قرار دادیم. می توانید با انتخاب جلوبندی خودروی خود قطعات مورد نیازتان را سفارش دهید.در ادامه تعدادی از قطعات جلوبندی و طبق خودروهای چینی را که در این سایت می توانید تهیه کنید برای شما قرار می دهیم تا براحتی و امن بتوانید خرید خود را ثبت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *