دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

تعویض به موقع شلنگ ها و تسمه ها در خودروهای چینی

سرویس های دوره ای خودرو

در این مطلب در رابطه با اهمیت سرویس های دوره ای خودرو صحبت می کنیم. این سرویس ها باید جدی گرفته شود. برای همین بر هر راننده ای واجب است که این مطالب را یاد بگیرد و برای خودرو استفاده کند. ما در سایت کارکیتس سعی برارائه این آموزش ها داریم. با انجام این سرویس ها خودروی شما سالها به صورت منظم و مانند روز اول کار می کند. تعویض تسمه دینام و تسمه تایم و شلنگ ها از قطعاتی است که در سرویس ها باید تعویض شود.

در اصل تفاوت یک فردی که به خودرو علاقه دارد و کسی که نسبت به آن بی تفاوت است انجام همین سرویس هاست. انجام این کارها نیاز به تجربه و ابزار کافی دارد. اما زیاد سخت نیست. با همین آموزش ها شما می توانید خود برخی سرویس ها را انجام دهید. در این مطلب به طور تخصصی در رابطه با تعویض تسمه دینام و شلنگ ها و تسمه تایم و کیت تایم صحبت می کنیم.

سرویس دوره ای خودرو

 

تسمه تایم


تسمه تایم جزء مهمی از موتور وسیله نقلیه شما است. این قطعه اجزای متحرک موتور را همگام می کند. این تسمه خودرو معمولاً توسط میل لنگ هدایت می شود. با چرخش میل لنگ، تسمه تایم همراه با آن می چرخد و میل بادامک ورودی و میل بادامک اگزوز را به حرکت در می آورد. چرخش میل بادامک در نهایت به خودرو نیرو می دهد. هنگامی که تسمه تایم پاره می شود، موتور یا از کار می افتد. اجزای موتور دچار ناهماهنگی می شود و باعث آسیب جدی به موتور می شود. زمان تعویض تسمه تایم را در مطلبی جدا کاملا توضیح دادیم.

تفاوت بین زنجیر تایم و تسمه تایم چیست؟


بسته به مدل وسیله نقلیه خود، ممکن است به جای تسمه تایم، یک زنجیر تایم داشته باشید. زنجیر تایم مانند تسمه تایم عمل می کند، اما به جای لاستیک فلزی است. اگر خودروی شما دارای زنجیر تایم است، ممکن است بتوانید قبل از تعویض آن، زمان بیشتری را طی کنید. دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید یا برای اطمینان با ما تماس بگیرید.

تسمه دینام چیست؟

این نوع تسمه خودرو به عنوان تسمه لوازم جانبی، تسمه محرک یا تسمه دینام نیز شناخته می شود. تسمه دینام لوازم جانبی موتور مانند کمپرسور تهویه مطبوع، پمپ آب، پمپ فرمان برق و دینام را اجرا می کند. بدون تسمه دینام، سیستم تهویه مطبوع نمی‌توانست کار کند، مایع خنک‌کننده نمی‌توانست به موتور عرضه شود، باتری شارژ نمی‌شود و هدایت خودرو دشوار است.

انواع شلنگ ها در خودرو


ماشین شما دارای شیلنگ های زیادی در سرتاسر قسمت موتور است. این شیلنگ ها هوا و مایع را بین اجزای حیاتی انتقال می دهند تا ماشین شما به طور موثر کار کند. اگر شیلنگ های ماشین ترک بخورند، پاره شوند یا ترکیده شوند، باعث نشت مایع، نشت خلاء یا نشت هوا می شوند که منجر به کاهش عملکرد و تعمیرات گران قیمت می شود.

شلنگ های خودروها عموما شامل موارد زیر می شوند.

  • شیلنگ و خطوط تهویه مطبوع
  • شیلنگ ترمز
  • شیلنگ های کلاچ
  • شیلنگ های خنک کننده
  • شیلنگ بخار سوخت
  • شیلنگ های بخاری
  • شیلنگ های رادیاتور
  • شیلنگ های واشر

نقش حیاتی تسمه ها و شلنگ ها در سرویس خودرو


تسمه‌ها و شیلنگ‌های خودرو اجزای حیاتی وسیله نقلیه شما هستند، اما گرمای موتور، لرزش و رطوبت باعث فرسودگی آن‌ها در طول زمان می‌شود. به همین دلیل است که ما همیشه کمربندها و شیلنگ های قابل مشاهده خودرو را در هنگام بازرسی خودروی محترمانه خود بررسی می کنیم. سرویس خودرو برای همین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علائمی که نشان می دهد باید شیلنگ ماشین خود را تعویض کنم چیست؟


لکه های مرطوب روی شیلنگ ماشین ترک، ساییدگی یا گم شدن قطعات نقص قطعه
ما همیشه توصیه می‌کنیم از فاصله زمانی توصیه‌شده توسط سازنده برای تعویض شیلنگ خودرو پیروی کنید، حتی اگر نشانه‌های ساییدگی آشکاری وجود نداشته باشد.

چه علائمی وجود دارد که نشان می دهد که باید تسمه های ماشین خود را تعویض کنیم؟

در خودرو وقتی قطعه رو به خراب شدن باشد, نشانه هایی از خود بروز می دهد.در تسمه های خودرو نیز به همین صورت است. در این قسمت نشانه هایی از خراب شدن تسمه به شما می گوییم.اما این دلیل قطعی بر خرابی و پاره شدن تسمه خودرو نیست.در هر صورت با مشاهده چنین مواردی باید خیلی فوری به تعمیرگاه محز مراجعه نمایید.

  • صدای جیغ بلند در هنگام شتاب گیری یا هنگام چرخاندن کامل فرمان
  • صدای سیلی آهسته در حالی که موتور در دور آرام است
  • صدای چرخیدن یا ساییدن در هنگام بیکاری یا رانندگی
  • ترک، شکستگی یا سایش آشکار در تسمه ها
  • صدای تیک تیک که از موتور می آید
  • چراغ چک موتور روشن

ما همیشه مشتریان را تشویق می‌کنیم که از فاصله زمانی توصیه شده سازنده برای تعویض تسمه خودرو پیروی کنند، حتی اگر نشانه‌های ساییدگی واضحی وجود نداشته باشد.به طور کلی، سازندگان توصیه می کنند تسمه تایم و تسمه دینام را هر 40 تا 50هزارکیلومتر تعویض کنید.

هزینه تعویض شلنگ یا تسمه خودرو چقدر است؟


قبل ازاینکه برای تعویض تسمه یا شیلنگ را برای سرویس خودرو قیمت بگیرید، یک مکانیک مجرب و معتبر باید خودروی شما را به طور کامل بررسی کند. مشخص می شود چه تسمه ها و شیلنگ هایی شکسته یا آسیب دیده اند و چه چیزی ممکن است باعث آن شده باشد. بسته به اینکه کدام قطعه نیاز به تعویض دارد و چه نوع وسیله نقلیه ای دارید، قیمت ها متفاوت خواهد بود، اما تمام تلاش ما در مجموعه فنی و فروشگاه کارکیتس کاهش هزینه های شماست.برای همین قطعات را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان عرضه می کنیم.

سرویس های دوره ای خودرو

میانگین هزینه تعویض رادیاتور

هزینه تعویض رادیاتور یکی از مواردی است که می تواند بسیار متفاوت باشد. این مبلغ بسته به کیفیت رادیات آب دارد.رادیاتور ها هم مانند سایر قطعات خودروهای چینی دارای کیفیت اصلی شرکتی و وارداتی و ایرانی دارد. البته در ابتدا کیفیت همه رادیات ها یکسان ایت.اما این موضوع در مدت زمان زیاد خود را نشان می دهد.قطعات با کیفیت بالا طول عمر بالایی دارد.

یک رادیاتور معمولی با هسته آلومینیومی و مخازن پلاستیکی بسته به نوع خودرو و مدل آن و اینکه آیا اصلی شرکتی است یا وارداتی است، می تواند از 2 تا 4 میلیون قیمت داشته باشد.

چیزی شبیه رادیاتور ام وی ام 315 در انتهای پایینی قرار خواهد گرفت، در حالی که چیزی مانند جک s5 (با خنک کننده روغن داخلی) یا خودروی آریزو6 در انتهای بالایی قرار خواهد گرفت.

مدت زمان تعویض رادیاتور نیز متفاوت است. برای برخی از خودروهایی که دسترسی آسان دارند، این کار می تواند یک ساعت کار باشد، در حالی که برخی از تنظیمات سخت تر و پیچیده تر ممکن است نزدیک به 3 ساعت طول بکشد. انتظار داشته باشید جایی در مجاورت 200 تا 500 تومان برای اجرت نیروی کار پرداخت کنید.

علاوه بر این، ممکن است قطعات دیگری نیز به عنوان بخشی از کار ضروری باشد. معمولاً به مایع خنک‌کننده جدید نیاز است و گاهی اوقات شلنگ‌ها، گیره‌های شلنگ، درپوش رادیاتور و ترموستات نیز به طور همزمان تعویض می‌شوند. 300 تا 600 تومان اضافی در قطعات متفرقه اضافه کنید.حالا شما با نشانه‌ خرابی رادیاتور یا گرفتگی آن در خودروهای چینی آشنا شدید.

خرید تسمه دینام و شلنگ با کیفیت

حالا که به اهمیت سرویس های دوره ای برای تعویض شلنگ و تسمه دینام و تسمه تایم پی بردید, باید به نکته مهم دیگری اشاره کنیم.مهمترین نکته خرید شلنگ و تسمه دینام و تسمه تایم با کیفیت اصلی می باشد.در مطالب خود تاکید زیادی بر خرید قطعات با کیفیت داریم.این قطعات اگر چه قیمت بالاتری دارد اما هزینه های جانبی ناشی از قطعات بی کیفیت را به شدت کاهش می دهد. حتی می توان گفت عمر مفید این قطعات نیز خیلی بیشتر است.

ما در فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس قطعات را با کیفیت اصلی به دست مشتری می رسانیم. برای همین تمام قطعات ضمانت اصالت کیفیت دارد.بدین معنی که همان کیفیتی مشتری درخواست داده به دستش می رسد.برای خرید تسمه دینام و شلنگ های خودرو می توانید به فروشگاه مراجعه نمایید.قطعه مورد نظر را جستجو کنید.اگر موفق به یافتن آن نشدید در ساعات کاری با فروشگاه تماس بگیرید.می توانید به صورت حضوری خم به فروشگاه مراجعه نمایید. از طریق چت آنلاین هم می توانید با ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *