مقایسه خودروها

معایب کی ام سی k7 محصول لوکس کرمان موتور

آشنایی با خودروی k7 kmc

خودروی جک k7 با نام تجاری kmc کی 7 توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه شده.این خودرو یک نیم شاسی لوکس چینی است.کیفیت ساخت اسن خودرو نمره قبولی میگیرد.پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربو با گیربکس اتومات هم خوانی دارد.داخل اتاق جا داری دارد.البته این خودرو مانند تمام خودروهای لوکس دنیا معایبی دارد.بیشتر این معایب قابل برطرف شدن است.در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات و معایب کی ام سی جک kmc k7 می پردازیم.در انتها در رابطه با تامین لوازم یدکی جک k7 صحبت می کنیم.

مشخصات فنی جک کی 7

خودروی جک کی 7 دارای یک موتور یا پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربو می باشد.این پیشرانه دارای  174 اسب بخار قدرت در 4850 دور بر دقیقه و 251 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 1500 تا 2510 دور بر دقیقه کار می باشد.این موتور 4 سیلندر  با گیربکس اتومات 6 سرعته دو کلاچه همخوانی دارد.تعویض دنده ها به نرمی انجام می شود.همین پیشرانه روی جک j7 و جک اس 5 جدید هم نصب شده.اما یک نکته اساسی وجود دارد. وزن این خودرو نسبت به حجم موتور بالاست.برای همین نمی توان شتاب بالایی از این خودرو گرفت.شتاب صفر تا صد محاسبه شده برای کی 7 تقریبا 9.3 ثانیه است.مصرف سوخت این خودرو در شهر حدود 10 لیتر در هر 100 کیلومتر و 7 لیتر در مسیر های جاده ایست.به طور میانگین یک مصرف 8.5 لیتری را می توان برای ان خودرو در نظر گرفت.در ادامه به معایب و راه حل های برطرف کردن معایب جک k7 اشاره می کنیم.

معایب گزارش شده از خودروی کی ام سی k7

خودروهای چینی همیشه با انتقاداتی روبرو بوده اند.اما انصافا در محصول تولیدی بعدی این ایرادات بر طرف شده.شاید دلیل رشد سرع خودروسازی چین گوش دادن به این انتقادات و برطرف کردن آنهاست.کاری که خودروسازان داخلی از انجام آن فرار می کنند و هیج انتقادی را گوش نمی دهند.دلیل سالها درجا زدن و تولید خودرویی بی کیفیت همین است.اما ایراداتی که به کی ام سی k7 وارد است به شرح زیر است.

  • تاخیر در تعویض دنده
  • ضعف در سیستم تعلیق
  • مشکلات گزارش شده در توربو شارژ
  • ایرادات برقی در سنسور ها
  • شتاب پایین
  • نداشتن سیستم چهار چرخ متحرک
  • مصرف سوخت بالا

معایب کی ام سی k7

تاخیر در تعویض دنده

معمولا گیربکس های نصب شده روی خودروهای چینی بسیار کند هستند.البته این کندی به دلیل پایین آوردن استهلاک قطعات است.اما برای برخی بسیار آزار دهده است.شما نمی توانید از خودروهای چینی توقع یک شتاب گیری بالا داشته باشید.همچنین نمی توانید از این خودرو به عنوان یک خودروی آفرودی استفاده کنید.کی 7 یک خودروی suv شهری است که برای سفر های بین شهری صاف هم مناسب است.برای سرویس گیربکس های اتومات حتما مطالب سایت را بخوانید.

ضعف در سیستم تعلیق

شاید به چین سفر نکرده باشید.اما اگر به شهرهای چین رفته باشید اولین چیزی که شما را شگفت زده می کند کیفیت خیابان ها و آسفالت کف راه هاست.قوانین رانندگی در چین بسیار سخت گیرانه است.برای همین تخلفی نمی بینید.از این رو کیفیت خودروهای ساخته شده نخصوص این مدل جاده هاست.برای کمتر شدن هزینه ساخت آلیاژ ضعیف تری برای سیستم تعلیق استفاده می شود.برای همین تمام خودروهای چینی مشکل کوبش دارند.البته این مشکل تنها یک راه حل دارد.برای رفع مشکل کوبش خودروهای جک می توانید مطالب ما را بخوانید.

مشکلات گزارش شده در توربو شارژ

برخی افراد مشکلی را در توربو گزارش داده اند.این مشکل صدای زوزه در هنگام گاز دادن است.البته به احتمال زیاد مشکل از توربو می باشد.اما دلیل این امر ضعف در توربو شارژ کی 7 نیست.مشکل از انجام ندادن سرویس های دوره ای منظم است.خودروهای چینی مجهز به توربو خیلی خیلی حساس تر هستند.برای همین باید انجام سرویس های دوره ای منظم را برای این خودروها انجام دهید.تمامی این سرویس ها در مطلب دیگری گفته شده.پس اصلا نگران خرابی در توربو شارژ جک کی ام سی k7 نباشید.

ایرادات برقی در سنسور ها

خودروهای چینی در حال حاضر با آپشن های زیادی تولید می شود.بیشتر این آپشن ها هم برقی است.برای همین خودروهای چینی سنسور ها و سیم کشی های پیچیده تری دارد.برخی به دلیل دستکاری در سیستم برق خودرو مثلا نصب هدلایت یا ابزار های ضد سرقت باعث ایراداتی در قسمت برق خودرو می شوند.برای همین به مرور سنسور ها و سیستم برق دچار خرابی می شود.البته وقتی به کارواش مراجعه می کنید نباید موتور شویی با آب انجام دهید.کارواش های جدید و مدرن در حال حاضر کمتر از آب استفاده می کنند و بیشتر با فشار هوا خودرو را شستشو می کنند.استفاده از این مدل کارواش ها بهتر است.برای برطرف کردن ایرادات برقی حتما به نمایندگی مراجعه کنید.

شتاب پایین

یکی از ایراداتی که به کی 7 وارد است شتاب پایین است.اما این امر یک دلیل دارد.وزن این خودرو تقریبا 1735 کیلوگرم است که برای این پلتفرم رقم بالایی است.با توجه به موتور 1.5 لیتری می توان گفت شتاب پایین این خودرو به همین دلیل است.البته برخی به دلیل انجام ندادن سرویس های دوره ای باعث کاهش شتاب این خودرو می شوند.حتی استفاده از روغن و بنزین بی کیفیت در شتاب تاثیر دارد.دلیل این امر وجود توربو شارژ در این خودرو است.توربو شارژ فقط با روغن و بنزین خوب درست کار می کند.

نداشتن سیستم چهار چرخ متحرک

شاید بیشترین ایرادی که از خودروهای چینی نسبت خودروهای قدیمی کره ای یا اروپایی می گیرند همین باشد.خودروهای چینی اکثر دفرانسیل جلو هستند و نیرو را به چرخ های عقب منتقل نمی کنند.در اصل این خودروها بهتر است دو دف باشد.شاید خیلی از ضعف های حرکتی در مسیر های سخت با این کار حل شود.البته برخی خودروهای جدید قرار است با این ویژگی به بازار وارد شود.مانند تیگو 9 و یا کی ام سی t9 که در مطلبی در رابطه با این خودروها بحث کردیم.

مصرف سوخت بالا

خودروهای جدید مصرف سوخت بهینه ای دارند.با افزایش نرخ سوخت خودروسازان بیشتر روی مصرف سوخت پایین تمرکز می کنند.برای همین از موتور 1.5 لیتر استفاده می کنند.برای افزایش بازدهی از توربو استفاده می کنند.باز هم تاکید می کنیم استفاده از بنزین سوپر و روغن مناسب موتور و سرویس های دوره ای منظم می تواند مصرف سوخت را پایین بیاورد.به هر حال مصرف سوخت بالا یکی از نکاتی است که مصرف کنندگان به آن اعتراض دارند و از معایب kmc k7 می باشد.

معایب کی ام سی k7

رقبای کی ام سی k7 در ایران

خودروهای چینی در ایران مشخصات فنی شبیه هم دارند.اکثر این خودروها دارای پیشرانه 1.5 لیتری ب گیربکس های اتومات 6 سرعته یا 9 سرعته می باشند.چیزی که باید در این خودروها با هم مقایسه شود,قرار دادن این خودروها در یک کلاس است.مثلا خودروهای suv باید در یک کلاس باشند.اما می خواهیم رقبای خودروی kmc k7 در ایران نام ببریم.در مطلبی در رابطه با مشخصات این خودروها صحبت شده.برای خرید خودروهای چینی بالای یک میلیارد یک مطلب منتشر کردیم که تمام این خودروها را بررسی می کند.اگر قصد خرید خودروی چینی بالای یک میلیارد را دارید حتما این مطلب را بخوانید.اما رقبای اصلی جک کی 7 در ایران خودروی تیگو 7 پرو و خودروی چری ایکس 33 کراس جدید می باشد.البته خودروی ایکس 33 کراس از لحاظ ظاهری خیلی به کی 7 شباهت دارد.اما به نظر می آید کیفیت کی 7 بهتر باشد.البته رقبای دیگری هم می توان برای این خودرو در نظر گرفت اما این سه هم قیمت و هم رده هستند.در مطلبی در رابطه با این رقبا صحبت شده.

آپشن ها و مزایای جک k7

درون کابین کی ام سی K7 نیز به خودروهای اروپایی شباهت زیادی دارد. نکته‌ جالب پوشیده شدن بیشتر سطوح با پلاستیک نرم است که حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. طراحی کابین حول یک نمایشگر تبلت مانند 12.3 اینچی می‌چرخد که در بخش پایینی خود خروجی‌ها و کنترلرهای سیستم تهویه را جای داده است. خروجی‌های سیستم تهویه کمی شباهت به محصولات بی ام و هم دارند. نمایشگر کی ام سی به سیستم J-Link هوشمند مجهز است و امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهد.

از امکانات دیگر کابین باید به سیستم صوتی Infinity، حافظه و ماساژور برای صندلی‌ها، روکش‌های چرمی صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز هوشمند، رادار بین خطوط، پشت آمپر دیجیتالی، خروجی تهویه برای سرنشینان عقب، سیستم فرود از تپه، حافظه صندلی راننده، ترمز پارک برقی و اتوهلد را اشاره کرد. به طور کلی فضای داخلی، کیفیت مواد به‌کار رفته و امکانات خودرو در کی ام سی X7 در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند.

چراغ جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، دی‌لایت، اتولایت، چراغ صندوق عقب و داشبورد سیستم چندرسانه‌ای با قابلیت پشتیبانی از AUX و USB صفحه‌نمایش 12.3 اینچی لمسی آینه جانبی تاشوی برقی- تنظیم برقی آینه‌ها به‌همراه گرم‌کن تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچه برای سرنشینان عقب روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده به‌همراه حافظه صندلی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو شیشه‌بالابرهای برقی، سانروف، سقف پانوراما سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب، دوربین 360 درجه

آپشن های ایمنی در خودروی جک k7

ایموبلایزر، سیستم استارت از راه دور، ورود و استارت بدون کلید مجهز به 4 کیسه‌هوا (سرنشینان جلو و راننده، ایربگ‌های جانبی جلو) سیستم ترمز CCS -ABS -EBD -EPB -ESP -HDC -BOS ترمز جلو عقب دیسکی سنسور های پارک جلو و عقب و دوربین 360 درجه از امکانات ایمنی در کی 7 می باشد.اما نکته جالب کسب نمره ایمنی ncap پایین تر در مقایسه با خودروی تیگو 7 پرو می باشد.

 

معایب کی ام سی k7

قیمت جک k7 در بازار چقدر است؟

قیمت خودروی جک کی ام سی k7 در بازار ایران دچار نوسان قیمت زیادی شد.در ابتدا کرمان موتور با کمی تبلیغات توانست نظرها را به این خودرو جلب کرد.اما با افزایش نرخ دلار قیمت این خودرو در بازار آزاد تا 3 میلیارد رسید.اما با اجاری قانون واردات خودرو قیمت این خودرو روند کاهشی داشت.در حال حاضر قیمت کارخانه 1 میلیارد و پانصد می باشد.اما قیمت بازار آزاد حتی به زیر قیمت کارخانه هم میرسد.کرمان موتور برای فروش این خودرو با چالش مواجه شده.به نظر می رسد تنها راه برون رفت ازین رکود فروش به صورتی شرایط بلند مدت است.

البته کرمان موتور قصد فروش به صورت اقساطی را دارد اما شورای رقابت و سیستم فروش یکپارچه جلوی این مدل از فروش خودرو را گرفته اند.این سیاست برای فروش خودروهای داخلی است.مثلا در نظر بگیرید کرمان موتور پول یک 206 را به عنوان پول پیش میگیرد و یک j7 صفر با اقساط 5 ساله به شما می دهد.اگر شما بودید خودروی چینی را با این شرایط می خریدید؟ نظر خود را در این باره برای ما در انتهای همین مطلب بیان کنید.

قیمت لوازم یدکی جک k7

خودروهای لوکس معمولا قیمت لوازم یدکی بالایی داردیکی از معایب جک k7 همین است.دلیل این امر استفاده از متریال بهتر نسبت به خودروهای اقتصادی می باشد.اما با وجود حجوم خودروهای چینی به ایران مونتاژ کاران کمتر به خدمات پس از فروش اهمیت می دهند.تا آنجا که برخی از صاحبان خودروها برای تامین قطعات مورد نیاز به بازار لوازم یدکی مراجعه می کنند.فروشگاه کارکیتس در نظر دارد در راستای تنظیم بازار لوازم یدکی خودروی kmc k7 قطعات این خودرو را موجود کند.برای استعلام قیمت لوازم یدکی کی ام سی جک k7 می توانید در ساعات کاری با فروشگاه در تماس باشید.

2 دیدگاه در “معایب کی ام سی k7 محصول لوکس کرمان موتور

  1. ناشناس گفت:

    معلومه اصلا اندک آشناییتی با پیشرانه های خودروهای جک ندارید چون این پیشرانه هیچ ربطی به kmc j7 نداره، همین یک مورد که خوندم از مطالعه ادامه ی متن منصرف شدم

    1. alinaderi گفت:

      جک j7 دارای چندین تیپ در بازار چین است.اما مدلی که در ایران وجود دارد دارای یک پیشرانه مشابه با جک k7 است.برای مطالعه بیشتر می تونید به سایت کرمان موتور مراجعه کنید و کمی در ین باره مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *