مقایسه خودروها

چگونه لوازم مصرفی تیگو 7 اکسلنت اصلی بخریم ؟

خلاصه مطلب لوازم مصرفی تیگو 7

خودروی چری تیگو 7 جدیدترین محصول کارخانه چری چین می باشد که توسط شرکت مدیران خودرو وارد ایران شده.این خودرو توانست راه موفقیت چری تیگو 5 را ادامه دهد و در بازار ایران جایگاه خوبی پیدا کرد.از نکات مثبت این خودرو ظاهری جذاب و به روز است که در نظر اول بیننده را یاد خودروهای کارخانه تویوتا و لکسوس در مدل NX350 می اندازد.از دیگر نکات جذاب این خودرو رنگهای سفارشی آن است که ظاهر تیگو 7 را جذاب تر کرده.برای حفظ کیفیت این خودرو باید لوازم یدکی تیگو 7 اصلی برای خودرو استفاده کرد.برای همین ما در این مطلب در رابطه با لوازم مصرفی تیگو 7 صحبت می کنیم. برخی قطعات مصرفی در این خودرو باید در کیلومتر مشخص تعویض شود. حتی اگر سالم باشد این اتفاق می افتد. پس باید سرویس های دوره ای را در این خودرو خیلی جدی بگیرید. در مطلبی در رابطه با معایب تیگو 7 اکسلنت برای شما صحبت کردیم. خواندن این مطلب خالی از لطف نیست. همچنین اگر مصرف کننده این خودرو هستید نظر خود را در رابطه با تیگو 7 بنویسید.

آشنایی با چری تیگو 7 اکسلنت

در مطلبی به طور مفصل در رابطه با تمام ویژگی های تیگو 7 صحبت کردیم. اما در این قسمت به اختصار در رابطه با مشخصات تیگو 7 صحبت می کنیم. این خودرو یک موتور 1.5 لیتر توربو دارد. یک گیربکس دبل کلاچ خشک هم روی آن نصب است. سیستم تعلیق مک فرسون روی آن نصب شده. اما فشار زیادی روی زیربندی است. دلیل این امر کمک های نامرقوب فابریکی است. در مطلبی در رابطه با رفع کوبش تیگو صحبت کردیم. گیربکس نصب شده روی این خودرو اگر چه با موتور هم خوانی دارد. اما به دلیل استفاده از دبل کلاچ خشک باید سرویس دوره ای شود. در ادامه به قطعات مصرفی در گیربکس این خودرو اشاره می کنیم. در ادامه به قطعات مصرفی در گیربکس و بدنه و موتور و جلوبندی تیگو 7 اکسلنت اشاره می کنیم.

لوازم مصرفی تیگو 7

قطعات مصرفی موتوری در تیگو 7 چیست ؟

در هر خودرویی قطعات مصرفی باید در کیلومتر یا زمان مشخص تعویض شود. خودروساز های بروز دنیا مانند بنز هم تاکید زیادی روی تعویض و سرویس این قطعات دارد. به بیان دیگر اگر می خواهید خودروی شما همواره با کیفیت زیاد کار کند باید سرویس به موقع انجام دهید. نکته مهم تر استفاده از قطعات اصلی در سرویس هاست. منظور از قطعات اصلی قطعات با کیفیتی است که از اول روی این خودرو نصب شده. این قطعات یا به اسم شرکتی یا به اسم وارداتی کیفیت اصلی در بازار موجود است. اگر قصد خرید از بازار آزاد دارید باید به این نکته خیلی دقت کنید. موتور تیگو 7 بعد از 150 هزارتا کارکزد باید تعمیر موتور اساسی شود. یعنی تمام قطعات داخل موتور نو شود. قطعات مورد نیاز در این سرویس یک دست رینگ و پیستون سایز استاندارد است. یک دست واشر کامل نیاز دارید. بهتر است کیت زنجیر تایم هم تعویض کنید. چون بعد از این مقدار کارکرد اگر کمی هوا سرد شود صدای زنجیر به گوش می رسد. با انجام این سرویس موتور خودرو مانند روز اول کار می کند. قطعه مصرفی دیگر توربو شارژ این خودرو می باشد. البته توربو شارژ سرویس های ویژه ی به خود دارد و تا خراب نشود نیازی به تعویض ندارد. اما باید از بنزین سوپر برای این خودرو استفاده کنید. همچنین باید از روغن 5w-30 که رقیق است و مخصوص خودروهای توربو دار است استفاده کنید. باید در 5 هزارتا تمام فیلتر ها و روغن تعویض شود. در این صورت امر مفید موتور و توربوی خودرو زیاد می شود.

چه قطعاتی در گیربکس تیگو 7 اکسلنت مصرف دارد؟

همان طور که گفتیم روی تیگو 7 یک گیربکس دو کلاچه یا دبل کلاچ خشک نصب شده. منظور از دو کلاچه این است که این گیربکس ها مانند گیربکس دنده دستی از دو صفحه به هم چسبیده گیربکس استفاده می کند. مانند دیسک و صفحه خودروهای دنده دستی این دبل کلاچ هم باید تعویض شود. به دلیل اینکه روغن در بین این صفحه ها وارد نمی شود به آن خشک می گویند. پس می توان گفت قطعه ای به نام دبل کلاچ در گیربکس تیگو مصرفی است. زمان تعویض دبل کلاچ بین کیلومتر های 120 تا 150 هزارتا متغیر است. این عدد بسته به رانندگی شما دارد. در مطلبی در رابطه با سرویس گیربکس اتومات صحبت کردیم. روغن گیربکس و گردگیر پلوس سمت گیربکس هم حتما در سرویس ها چک یا تعویض شود. گیربکس تیگو اگر درست سرویس شود مشکلی پیدا نمی کند. مثلا در کامپیوتر یا سایر قطعات مشکلی دیده نشده. اما اگر دبل کلاچ خراب شود قطعا در دنده یک و دنده عقب لرزش احساس می کنید. لرزش نشانه تمام شدن یا زمان تعویض  دبل کلاچ گیربکس تیگو 7 می باشد.

لوازم مصرفی در جلوبندی تیگو 7 کدام است؟

همان طور که در معایب تیگو 7 اشاره کردیم. این خودرو در جلوبندی ضعف دارد. دلیل این امر ضعف در مکانیزم کمک هاست. کمکهای نصب شده روی تیگو 7 کیفیت پایینی دارد. برای همین تمام ضربه ها مستقیم به جلوبندی وارد می شود. دلیل کوبش در تیگو 7 نیز همین است. در مطلبی در رابطه با مکانیزم کمک های اصلاح شده گازی روغنی برای شما صحبت کردیم. به راحتی می توانید این مشکل را با تعویض کمک ها برطرف کنید. اما قطعات مصرفی در جلوبندی تیگو 7 شامل تمام قطعات زیر بندی می شود. بوش طبق ها ,سیبک زیر کمک یا همان سیبک طبق ,سیبک فرمان ,قرقری فرمان ,میل موجگیر و توپی سرکمک از جمله این قطعات است. اگر قصد خرید خودروی کارکرده تیگو 7 دارید حتما به این نکته دقت کنید. شما باید مبلغی را برای این تعمیرات کنار بگذارید. حتما این هزینه را از مبلغ خودرو کم کنید. تیگو 7 کارکرده بالای 100 هزارتا باید پک اورهال جلوبندی شامل تمام این قطعات را استفاده کند. تمام قطعات زیربندی و کمک ها باید تعویض شود. در ادامه به سایر قطعات مصرفی در تیگو 7 می پردازیم.

لوازم مصرفی تیگو 7

سایر لوازم مصرفی در تیگو 7

ما در مطلبی در رابطه با انجام سرویس های دوره ای منظم برای خودروهای چینی توضیح کامل دادیم. حتی جدولی برای این سرویس برای شما قرار دادیم. بهتر است این جدول را در کیف کارت خودرو داشته باشید. در این مطلب راجع به تمام قطعاتمصرفی و زمان تعویض این قطعات صحبت کردیم. بهتر است بدانید سرویس دوره ای در خودروهای چینی یک امر واجب است. اگر قادر به انجام آن نیستید یا آدم منظمی نیستید سمت خودروی چینی نروید. در غیر این صورت با هزینه های نجومی تعمیر مواجه می شوید.

خرید خودروی دسته دوم چینی

اگر قصد خودروی چینی دسته دوم چینی دارید باید به بسیاری از نکات دقت کنید. در مطلبی در رابطه با نکاتی برای خرید خودروی چینی دسته دوم صحبت کردیم. اما در هنگام خرید سعی کنید هزینه های تعمیر یا سرویس های دوره ای را از قیمت خودرو کم کنید. مثلا اگر قصد خودرو تیگو 7 بالای 100 هزارتا کار دارید. باید هزینه تعویض پک کامل جلوبندی و کمک ها هزینه تعویض رینگ و پیستون و واشر کامل و کیت زنجیر تایم و شمع و وایر و دبل کلاچ و سرویس گیربکس را از قیمت اصلی خودرو کم کنید. حتما با کارشناس خودرو سلامت خودرو را چک کنید. ما در فروشگاه کارکیتس سعی کردیم تمام این قطعات مصرفی را موجود کنیم. تا حدود قیمت هزینه ها را داشته باشید. البته سایت دائم در حال به روز رسانی است. برای استعلام موجودی و قیمت باید در ساعات کاری با ما در تماس باشید.

خدمات فروشگاه لوازم یدکی کارکیتس

با ورود چری تیگو 7 نگرانی هایی برای تامین قطعات مورد نیاز این خودرو وجود داشت اما با عملکرد به موقع شرکت مدیران این نگرانی برطرف شد . فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی کارکیتس نیز با ارائه ی تمامی قطعات و لازم یدکی مورد نیاز چری تیگو 7 سعی دارد تا با جلب رضایت مشتریان عزیز قطعاتی با کیفیت اصلی و فابریکی خودرو را عرضه کند. تا مصرف کنندگان بتوانند با خیالی آسوده به قطعات مورد نیاز خود دست یابند. دلیل ماندگاری کیفیت خودروهای چینی مخصوصا تیگو 7 استفاده از لوازم یدکی تیگو 7 اصلی می باشد. ما در سایت کارکیتس سعی داریم تا علاوه فروش قطعات اطلاعات فنی مفید هم به شما بدهیم. اگر نظری در رابطه با خدمات ما دارید در انتهای همین مطلب بیان کنید تا به روز تر و بهتر شویم.

4 دیدگاه در “چگونه لوازم مصرفی تیگو 7 اکسلنت اصلی بخریم ؟

  1. ناشناس گفت:

    عالیست تیگو۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *