دانستنیهای مفید خودرویی کارکیتس

اشتباه رایج در هنگام خرید دیسک و صفحه اصلی لیفان ایکس 60

خودروی لیفان ایکس 60 دنده ای که وارد بازار ایران شده دارای دو مدل گیربکس می باشد یک مدل گیربکس که دنده عقب آن به سمت بالا و کنار دنده یک جا می رود و اصطلاحا دنده هیلمنی یا دنده آرژانتینی نام دارد و دیگری دنده معمولی که دنده عقب آن همانند ماشین های دیگر عوض می شود . همچنین دیسک و صفحه ی این دو مدل نیز با هم متفاوت است .ما در این مطلب راجع به دیسک و صفحه اصلی لیفان ایکس 60 دنده معمولی و دنده هیلمنی و خرید دیسک و صفحه اصلی ایکس 60 و تشخیص دیسک و صفحه اصلی x60 صحبت می کنیم.

دیسک و صفحه ایکس 60

علائم خرابی کیت کلاچ لیفان ایکس 60 چیست؟

یک دیسک و صفحه اصلی و خوب می تواند ماشین شما را بین 40 تا 50 هزار کیلومتر دوام بیاورد. این بستگی به مدل، مدل و سال وسیله نقلیه و همچنین نوع کلاچ و عادات رانندگی شما دارد. حرکت طولانی در ترافیک سنگین، بکسل کردن بارهای سنگین، درگیر شدن ناگهانی کلاچ یا “رها شدن” کلاچ، و سواری بر کلاچ یا نیم کلاچ کردن دائمی هنگام کاهش سرعت، همه عواملی هستند که می توانند منجر به علائم خرابی دیسک و صفحه شوند.اگر به وسیله نقلیه خود توجه کنید علائم خرابی دیسک و صفحه  به راحتی قابل تشخیص است. برای درک مشکل و منبع آن باید مراقب صداها، رفتار پدال کلاچ و عملکرد باشید.

منظور از کیت کلاچ x60 چیست و چگونه کار می کند؟

قبل از تشخیص مشکلات کیت کلاچ خود، مهم است که بفهمید کلاچ چیست و چگونه با قوای محرکه خودرو شما کار می کند. کلاچ یک جزء مکانیکی در یک وسیله نقلیه یا سایر وسایل مکانیکی است که یک پیشرانه یا گیربکس را بین چندین شفت چرخان درگیر و جدا می کند.

کلاچ این دو شفت را به هم متصل می‌کند و به هم این امکان را می‌دهد که با هم قفل شوند و با سرعت یکسان بچرخند، یا با سرعت‌های مختلف جدا شوند و بچرخند. در اکثر خودروها، کلاچ بین موتور و میل محرک اصلی قرار می گیرد و گشتاور و قدرت را از موتور به چرخ ها تعدیل می کند. گشتاور به سادگی هر نیروی اعمال شده در فاصله است. با فوت پوند یا نیوتن متر اندازه گیری می شود.

شما در ماشین خود به دیسک و صفحه نیاز دارید زیرا موتور همیشه می چرخد، اما چرخ های ماشین شما اینطور نیستند. برای اینکه ماشین خود را بدون توقف موتور متوقف کنید، به راهی برای جدا کردن چرخ ها از موتور نیاز دارید. از طریق اصطکاک چرخ فلای موتور و دیسک کلاچ، می توانید موتور در حال چرخش خود را با یک گیربکس که گاهی می چرخد ​​و برعکس، درگیر کنید.

علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ زمانی رخ می دهد که کلاچ را درگیر نمی کنید. فنرهای کلاچ صفحه فشار را به دیسک کلاچ فشار می دهند. این به چرخ لنگر فشار می آورد و موتور را به محور ورودی گیربکس قفل می کند و باعث می شود هر دو با سرعت یکسان بچرخند.

یک مجموعه کلاچ گیربکس دنده دستی شامل اجزای زیر است:

دیسک کلاچ – به گیربکس متصل می شود
مکانیسم رهاسازی (مکانیکی یا هیدرولیک)
کابل – بین پدال کلاچ و چنگال متصل می شود
اتصال – چنگال را به صفحه فشار متصل می کند
صفحه فشار – به دیسک کلاچ متصل می شود
فلایویل – به موتور متصل می شود
بلبرینگ کلاچ – محور ورودی و دیسک کلاچ را متصل می کند
صفحه کلاچ

دوشاخ  کلاچ – نیروی بین صفحه فشار و کلاچ را از طریق اتصال تعدیل می کند.

دیسک و صفحه ایکس 60

علائم سر خوردن کلاچ یا تمام شدن صفحه چیست؟

اگر مکانیک گیربکس به لغزش کلاچ شما اشاره دارد، به این معنی است که مواد اصطکاک کلاچ فرسوده شده است.در واقع صفحه تمام کردید. کلاچ شما فقط از طریق اصطکاک درگیر می شود، بنابراین اگر هیچ ماده ای برای ایجاد این اصطکاک وجود نداشته باشد، کلاچ شما به درستی درگیر نمی شود. اگر کلاچ شما در حال لیز خوردن باشد، احساس خواهید کرد که با رها کردن پدال و شتاب گیری، وسیله نقلیه شما به آرامی حرکت می کند، در حالی که دور موتور بالاتر می رود. همچنین ممکن است متوجه شوید که کلاچ زودتر از حد انتظار آزاد می شود و نیازی به فشار زیاد نیست.

دلایل تمام شدن صفحه لیفان x60 چیست :

اتصال کلاچ یا سیم تعویض دنده نیاز به تنظیم دارد زیرا کابل اتصال دارد یا محفظه کابل پر از زنگ زدگی شده است.
اتصال کلاچ یا سیم تعویض دنده خمیده، نامناسب یا آسیب دیده است.
صفحه کلاچ ضعیف یا تاب خورده است.
به دلیل نشت روغن موتور یا گیربکس، مجموعه کلاچ با روغن آلوده شده است.
پایه های دسته موتور شکسته

نکته اساسی در رابطه با ایکس 60

به خاطر داشته باشید که اگر کلاچ شما به درستی رها نشود، به چرخش شفت ورودی ادامه خواهد داد. این می تواند باعث سنگ زنی شود و از دنده شدن ماشین شما جلوگیری کند. برخی از دلایل رایج ممکن است که کلاچ بچسبد:

کابل تعویض دنده کلاچ شکسته یا کشیده – کابل برای فشار و کشیدن موثر به کشش مناسب نیاز دارد.
نشتی یا خرابی پمپ کلاچ بالای اصلی – سیلندرها را از ایجاد فشار لازم جلوگیری می کند.
هوا در خط هیدرولیک – هوا با اشغال فضایی که سیال برای ایجاد فشار نیاز دارد، بر هیدرولیک تأثیر می گذارد.
اتصال نادرست – هنگامی که پای شما به پدال برخورد می کند، اتصال مقدار نامناسبی نیرو را منتقل می کند.
عدم تطابق اجزای کلاچ – همه قطعات پس از فروش با کلاچ شما کار نمی کنند. ناشی تز کیفیت پایین دیسک و صفحه است.

دیسک و صفحه اصلی x60 را چگونه تشخیص بدهیم؟

پرسش بسیاری از صاحبان خودرو درباره خرید دیسک و صفحه این است که از چه طریقی می توانند اصل بودن آن را تشخیص دهند. قبل از آن باید کیفیت قطعاتی که در بازار به فروش می رسد را بشناسید. قطعات خودروهای چینی در کل از لحاظ کیفیت به چهار دسته تقسیم می شوند. دسته اول شرکتی اصلی دسته دوم وارداتی اصلی درجه یک دسته سوم وارداتی درجه دو و دسته آخر ایرانی. قطعات اصلی شرکتی بالاترین کیفیت رادارند و همان قطعه فابریکی خودرو می باشند که در بسته بندی و لیبل شرکتی به فروش می رسد. دسته دوم مشابه اصلی می باشد که کیفیت قطعه همان شرکتی است ولی بسته بندی آن لیبل شرکت ندارد. دسته سوم بسته بندی خاصی ندارد و از کیفیت پایینی برخوردار است . کیفیت ایرانی هم برای رخی قطعات جلوبندی و دسته موتورهای خودروهای چینی تولید شده.

بهترین مارک دیسک و صفحه لیفان x60 چیست؟

حالا که با کیفیت ها آشنا شدید می توانید قطعه مورد نظر را با کیفیت دلخواه تهیه کنید. برای نمونه دیسک و صفحه لیفان x60 با سه کیفیت در بازار موجود است. کیفیت اصلی شرکتی که الان در بازار موجود نمی باشد. دلیل این امر عدم واردات قطعات توسط کرمان خودرو می باشد. اما دیسک و صفحه x60 اصلی با نام تجاری هانژی در بازار موجود می باشد.بهترین مارک دیسک و صفحه لیفان x60 هانژی می باشد.عکس این برند را برای شما قرار دادیم. این برند همان قطعه فابریکی دیسک و صفحه است که روی خودرو نصب شده. البته برندهای وارداتی دیگری با کیفیت و قیمت پایین تر در بازار موجود می باشد. خرید کیفیت های دیگر توصیه نمی شود.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “اشتباه رایج در هنگام خرید دیسک و صفحه اصلی لیفان ایکس 60

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    خداوند یاوران باشد که یاور مردم هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *